Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Maverick je technicky dostupnější, než byl Ford Model T v roce 1909

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Po započtení inflace je nový pick-up Ford Maverick ještě levnější, než byl jeden z nejdůležitějších modelů Fordu v historii.

Model T patří k nejvýznamnějším automobilům nejen v historii automobilky Ford, ale také celého automobilového průmyslu. Díky zavedení sériové výroby na pásech totiž Henry Ford výrazně omezil cenu a vůz se stal dostupnějším pro širší veřejnost, zatímco dříve byly automobily dostupné pouze pro bohatší vrstvu.

Cena Fordu Model T, představeného v roce 1908, přitom činila 850 dolarů. Po zahrnutí inflace se ale dostáváme na současnou cenu přes 25.000 dolarů. Nedávno představený Ford Maverick, základní pick-up v nabídce modrého oválu, je tak vlastně ještě dostupnější, než jeden z historicky nejvýznamnějších a nejprodávanějších modelů automobily.

Nový Ford Maverick totiž startuje od ceny 19.995 dolarů, k čemuž je ale potřeba přičíst ještě 1.495 poplatek za doručení. Stále se však jedná o celkovou částku 21.490 dolarů, což je méně nejen ve srovnání s Modelem T, ale také ve srovnání se starým Fordem Ranger, jehož pozici nejdostupnějšího pick-upu Maverick obsadil.

I nejdostupnější verze přitom nabízí 8,0palcový infotainment s bohatou konektivitou, všechna okna v elektrice a stojí na 17“ plechových kolech. Látková sedadla a plastový interiér přitom na první pohled rozhodně neurazí.

Pod kapotou je pak 2,4litrový hybridní benzínový čtyřválec, který přes CVT převodovku pohání pouze přední kola. Rozhodně nepůjde o silostroj, Maverick by však měl nabídnout solidní spotřebu a na jeho korbu o délce necelých 1,4 metru už se také vejde nějaký ten náklad.

Video se připravuje ...

Volitelně přitom Maverick nabízí i výkonný turbem přeplňovaný dvoulitr EcoBoost nebo pohon všech kol. Vyšší výbavy také disponují systémem asistované jízdy Co-Pilot360 a nechybí ani hodnotnější výbava v interiéru.

Podle zatím dostupných informací se Maverick do Evropy nechystá, tedy přinejmenším oficiálně. Při pohledu na jeho parametry bychom se však nedivili, pokud by se na trhu objevilo alespoň pár kousků z šedého dovozu. Pro národ chalupářů by totiž mohlo jít o vcelku zajímavý stroj.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

18. 8. 2021 14:31
Re: Re: Sakra a já mám lyže metr 60,
Raneny se nevozi, lidi je jako sracek
Avatar - Barry Lyndon
18. 8. 2021 12:46
Re: Sakra a já mám lyže metr 60,
Přesně na tohle jsem poukazoval při nákupu Hiluxů pro AČR. Auto má cca 5,5 metru, ale dvoumetrovou věc (v nouzi například ležícího zraněného) tam člověk nenaloží.
Avatar - KANKUNEN
18. 8. 2021 09:13
Sakra a já mám lyže metr 60,
Kolo musí být rozmontované a zadní dekl stejně nezavřeš. Takže auto má 5 metrů, je pro dva, protože tašky na výlet musíš dát na zadní sedadla, protože s těmi koly to jinak nejde.