Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Tucson se testoval i na tatrováckém polygonu

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Závěrečné ladění nového SUV Hyundai Tucson probíhalo mimo jiné i v České republice, kde se bude očekávaná novinka rovněž vyrábět.

Čtvrtá generace nejprodávanějšího SUV značky Hyundai prošla v uplynulých měsících náročným testováním, které probíhalo téměř po celé Evropě. Jeho dynamika byla testována na slavném Nürburgringu, ve Švédsku si musel poradit s mrazivými podmínkami a ve Španělsku naopak odolávalo vysokým teplotám.

V rámci testování se však Tucson objevil i v Česku, kde musel projevit svou odolnost na známém tatrováckém polygonu v Kopřivnici. A z videa je celkem dobře patrné, že to neměl úplně jednoduché. Automobilka zde totiž ověřovala pohon všech kol, tuhost karoserie, schopnost zvládat náročnější terén i jeho komfort

Například během křížení náprav automobilka ověřovala funkci rozdělování točivého momentu, ovladatelnost spojky a nárůst točivého momentu v nízkých otáčkách, což by mělo zákazníkům pomoci i v náročnějším terénu.

Tuhost skeletu karoserie se pak ověřovala otevíráním a zavíráním všech dveří, zavazadelníku i panoramatického střešního ve chvíli, kdy měl vůz dvě kola ve vzduchu. I v takové chvíli přitom bylo možné všechny dveře a okna jednoduše otevřít a zavřít, což svědčí o vysoké tuhosti karoserie.

Video se připravuje ...

Na speciálním povrchu vytvořeném pro zkoumání hluku a vibrací (dlažba s uměle vytvořenými výmoly) se pak sledovaly neobvykle zvuky v interiéru, které se následně technici snažili minimalizovat pro zajištění pohodlné jízdy za všech okolností.

Následovaly testy brodění, kdy si nový Tucson musel poradit s cca 20 až 30 centimetry vody bez poškození oplastování či průniků vody na místa, kde nemá co dělat. Ve svazích se sklonem 30 až 45 procent pak automobilka testovala parkovací brzdu, asistent Autohold, asistent pro sjíždění svahů i odolnost spojky při extrémním opakovaném namáhání.

Po úspěšném splnění zkoušek v České republice se pak nový Tucson vypravil do rakouských Alp, tentokrát ovšem vybaven přívěsem. Během cesty na horu Grossglockner se přitom testovala ovladatelnost vozu s přívěsem při stoupání, klesání i v náročných zatáčkách.

Sluší se připomenout, že premiéra nového SUV Hyundai Tucson čtvrté generace proběhne 15. září ve 2:30 středoevropského letního času prostřednictvím živého přenosu. Výroba pak bude probíhat v nošovickém závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC).

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Doporučujeme

8. 9. 2020 21:44
Re: Takhle
No tak je potřeba se ozvat. Teprve až lidem masově dojde, že jim Evropská komise sebrala dostupnou individuální mobilitu a miliony pracovních míst, začne pořádné čóro-móro a politika EU vůči automobilovému průmyslu a jeho zákazníkům se bude muset razantně změnit!
8. 9. 2020 21:26
Re: Takhle
Evropskou komisi tvoří nevoleni úředníci, takze asi tak. Zkrachovaly politik je odsunut na teplé misto v Bruselu, doma uz udělal dost škody, tak je za zásluhy povýšen... a proto to tak vypadá...
8. 9. 2020 20:01
Re: Jsem na to auto zvědavý
Přesně tak, a navíc za velmi zajímavé ceny.
8. 9. 2020 20:00
Re: Takhle
Hele, tuhle rádoby drsná říkanka byla na místě v šílené Vošického éře, aby otupovala jeho nechutně agresivní prodejní politiku. Ale ty doby jsou naštěstí už pryč a já jsem na nový Tucson docela zvědavý! ;-)
8. 9. 2020 19:57
Re: Takhle
No tak se holt Evropani nesmí nechat. Politici jsou tu pro nás, a ne obráceně! :-[]