Nový Renault 4 už se rýsuje. Tady jsou jeho patentové snímky
Renault do budoucna oživí některé ze svých legendárních modelů prostřednictvím retro stylizovaných elektromobilů. Po Renaultu 5 se takového oživení dočká Renault 4.
Renault 4 byl lidový automobil, který pomohl motorizovat Francii i další státy. Jeho kariéra byla dlouhá, vyráběl se mezi lety 1961 a 1994, kdy vzniklo přes osm milionů jeho exemplářů. I z toho důvodu patří mezi nejslavnější vozy historie značky. Když tak letos slaví 60 let od své premiéry, zaslouží si to jeho připomínku.
A ta se opravdu rýsuje, protože podle zákulisních zpráv automobilka letos hodlá představit koncept novodobé interpretace Renaultu 4, známého též jako Renault 4L. Nepůjde přitom jen o zajímavou oslavu jubilea známého automobilu, ale také o náznak produkčního modelu. Francouzská značka totiž chystá řadu retro stylizovaných elektroaut, jejíž součástí má být po oživeném Renaultu 5 právě Renault 4.
Co od takového automobilu čekat, již ukazují patentové snímky, které jako první odhalil nizozemský server Autovisie. V tuto chvíli každopádně není jasné, zda tyto snímky prozrazují podobu připravovaného konceptu, nebo už hotového sériového auta.
Novodobá čtyřka přitom podle patentových snímků využije obdobnou siluetu jako originál, stejně jako některé stylistické prvky. Jednotlivé detaily ale budou futuristické, ostatně podobně, jako to ukazoval koncept Renaultu 5.
Elektrický Renault 4 je součástí plánů značky na rozsáhlou elektrifikaci nabídky. Do roku 2025 chce automobilka představit 14 nových modelů, z nichž polovina bude mít čistě elektrický pohon. Jedním z nich má být novodobý Renault 5 připravovaný pro rok 2023, dalším by pak měla být právě novodobá interpretace Renaultu 4, zřejmě chystaná pro rok 2025. Má jít přitom o městský crossover, což ostatně potvrzuje i silueta vozidla z patentových snímků.
I přes jasnou inspiraci slavným lidovým vozem však stále není jasné, zda automobilka znovu oživí jeho jméno. Nedávno si nechala patentovat označení „4Ever“, což by mohlo naznačovat minimálně název připravovaného konceptu. Navíc se spekuluje o tom, že v portfoliu bude vlastně náhradou za miniaturní Twingo, a tak není úplně vyloučeno ani použití jeho jména.
Renault chce oživením slavných automobilů ze své historie využít jejich obliby. Zároveň však šéfdesignér značky Gilles Vidal zdůrazňuje, že retro není odpovědí na všechno. Retro styl se tak nemá objevit napříč celým portfoliem značky, ale jen doplňovat nabídku prostřednictvím vybraných modelů.