TEST Opel Corsa 1.5 CDTI vs. Renault Clio Blue dCi 115 – Těžká volba mezi diesely
Segment malých automobilů se v minulém roce rozrostl o několik zajímavých modelů, které je stále obtížnější mezi sebou srovnávat. Rozdíly jsou totiž často minimální.
Úvod, pořizovací náklady
O tom jsme se ostatně mohli přesvědčit i během letošního vyhlašování ankety Evropské auto roku, kde spolu dlouho vyrovnaně soupeřily modely Peugeot 208 a Renault Clio.
My už jsme si tuhle dvojici v našich garážích také jednou porovnali, ovšem na rozdíl od poroty COTY jsme za vítěze zvolili Renault Clio, který na nás působil jako dospělejší a univerzálnější vůz.
Nyní se však proti cliu postaví nová generace dalšího matadora ve světě malých automobilů, která navíc nemá k výše zmiňovanému Peugeotu 208 příliš daleko. Ostatně není žádné tajemství, že po převzetí značky Opel pod křídla skupiny PSA musel být původní (a údajně téměř hotový) projekt šesté generace corsy s technikou General Motors zahozen a začínalo se nanovo, tentokrát s technikou PSA.
Technici a designéři Opelu museli během krátké doby přijít se zcela novým modelem, který vyrostl na platformě CMP - sdílené s modely Peugeoty 208 & 2008 nebo DS3 Crossback. Nová Corsa tak dostala technický a technologický základ, na kterém ovšem vyrostl výrazně konzervativnější vůz.
I přes usedlejší design bychom si však nedovolili označit novou corsu za nudnou. Stále totiž působí elegantně a dynamicky, což jen podtrhuje linka uprostřed kapoty, dynamicky střižené světlomety a naznačené otvory po bocích předního nárazníku, v nichž jsou ukryty mlhovky. Jinými slovy – pokud jsme si při srovnávání clia a 208 stěžovali na přehnanou snahu Peugeotu odlišit se, která nás ve výsledku spíše obtěžovala, pak Opel využil potenciál naplno, osekal 208 od všech zbytečností a naservíroval nám dospělejší vůz se špetkou sportovnosti k dobru.
Opel Corsa 1.5 CDTI vs. Renault Clio Blue dCi 115
To se projevilo na podvozku nebo interiéru, který je nám ve srovnání s 208 výrazně příjemnější. Některým francouzským přešlapům se však ani němečtí technici z Rüsselsheimu nemohli vyhnout. K tomu ale až později.
Renault Clio už se v minulosti objevil v našem tradičním i srovnávacím testu, kde na nás pokaždé udělal skvělý dojem. Jeho bližší představování proto nejspíš nemá velký smysl. Ve zkratce však můžeme připomenout, že si nás Clio získalo skvělými motory, zpracováním interiéru i jízdními vlastnostmi. S dieselem to však byla premiéra i pro nás. Takže jak si vlastně modely vedly?
Kolik stojí?
Začněme tradičním pohledem do ceníku, který v obou případech slibuje výhodnější „akční“ cenu. Ta znamená u Opelu zvýhodnění od 30.000 Kč po 40.000 Kč – v závislosti na výbavě. Renault slibuje základní zvýhodnění 10.000 Kč, v případě výkupu vašeho stávajícího vozu však cenu sníží o dalších 15.000 Kč. My však budeme pracovat pouze se základní slevou.
Nejprve se pojďme podívat na nováčka, tedy Opel Corsa. Ten pořídíte nejlevněji ve výbavě Corsa s benzínovou motorizací 1.2 (55kW/75k) od 289.990 Kč. Naftová motorizace 1.5 CDTI (75 kW/102k) se objevuje až ve vyšším výbavovém stupni Edition a z kapsy vám vytáhne 379.990 Kč. Ještě vyšší výbavu pak nabídne i výbavový stupeň Elegance, s nímž vyjde Corsa 1.5 CDTI (75 kW/102k) na 419.990 Kč.
To Renault je v nabídce dieselu podstatně skoupější. Naftovou motorizaci Blue dCi 115 získáte pouze s druhým výbavovým stupněm Zen, a to za cenu 385.000 Kč. Ve vyšších výbavových stupních Intens a R.S. Line už se diesel neobjevuje.
Naše testovací corsa, kterou můžete vidět na fotkách, byla ve výbavě Elegance. Renault Clio nám pak dorazil do garáže ve výbavě Intens, která s naftovou motorizací ani nefiguruje v českém ceníku. To nám ale příliš vadit nemusí, neboť vždy srovnáváme základní výbavu pro každou motorizaci. Tedy Corsu Edition a Clio Zen.
Pořizovací náklady | Opel Corsa | Renault Clio |
ZÁKLADNÍ CENA | ||
Motor a stupeň výbavy | 1.5 CDTI (75kW/102k) Start/Stop; Edition | Blue dCi 115; ZEN |
Cena [Kč] | 379.900 | 385.000 |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Klimatizace [Kč)] | Manuální | Manuální |
Disky | 16" ocelové | 16" ocelové |
Rezerva [Kč] | +2.000 | +2.000 |
Tempomat | S | S |
Vyhřívaná přední sedadla [Kč] | - | +5.000 |
Vyhřívaná přední sedadla + vyhřívaný volant [Kč] | +10.000 (Zimní sada) | - |
LED světlomety [Kč] | +13.000 (LED ECO) | S |
Digitální přístrojový štít [Kč] | - | - |
Úhlopříčka infotainmentu | 5" | 7" |
LED Matrix světlomety | - | - |
Metalíza [Kč] | +13.000 | +5.000 - +14.500 (podle barvy) |
Navigace [Kč] | +20.000 | +7.500 (Pack Navigace) |
Parkovací senzory [Kč] | +9.000 (senzory vzadu) | +5.000 (senzory vzadu); +4.190 (senzory vzadu) |
Panoramatické střešní okno [Kč] | +20.000 | - |
Tažné zařízení [Kč] | +9.000 (příprava) | +6.500 (příprava) |
Zadní parkovací kamera [Kč] | +12.500 (Parkovací sada) | - |
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 35.000 (LED metrix)/9.498 | 19.666 (LED)/14.692 |
Přední/zadní nárazník [Kč] | 14.494/13.582 | 13.486/10.720 |
Přední blatník [Kč] | 6.006 | 4.219 |
Brzdové destičky přední/zadní [Kč] | 2.749/1.866 (sada 4ks) | 2.129/2.893 |
Brzdové kotouče přední/zadní [Kč] | 2.398/2.443 (sada 2ks) | 3.969/- (sada 2ks) |
Přední/zadní tlumiče [Kč] | 2.267/2.267 | 4.811/5.816 |
Čelní sklo [Kč] | 9.350 | 11.093 |
Hodinová sazba v servisu [Kč] | 1.025 | 750 |
Servisní interval [km] | 30.000 | 20.000/25.000 |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] | 12.140 Kč | 20.033 |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 2+3/5/12 | 5/3/12 |
Prodloužená záruka | Basic (základní komponenty) zdarma | 150.000 km/3.990 Kč |
Ty jsou si přitom cenově poměrně blízko, dělí je jen 5.010 Kč. Oba vozy současně nabídnou manuální šestistupňovou převodovkou, manuální klimatizaci, tempomat & omezovač rychlosti a v jejich podbězích najdeme standardně 16“ ocelové disky. Za litá 16“ kola si u clia připlatíte 5.000 Kč, zatímco Corsa nabízí nejlevnější ráfky z lehkých slitin za 12.000 Kč.
Clio také již v základu nabídne i LED světlomety, zatímco u corsy si za ně musíte připlatit 13.000 Kč (ECO LED). Vyhřívaná přední sedadla vyjdou v cliu na 5.000 Kč, zatímco Opel je nabízí pouze v kombinaci s koženým vyhřívaným sportovním volantem - za 10.000 Kč. Sluší se však zmínit, že clio ve výbavě Zen vyhřívaný volant nenabízí vůbec. Stejně tak Cliu Zen chybí i parkovací kamera, kterou Opel nabídne v Parkovací sadě za +12.500 Kč.
Oba vozy jsou vybaveny analogovými budíky, Clio však nabídne 4,2“ barevný multifunkční displej, zatímco Corsa pouze 3,5“. Clio rovněž nabídne 7“ obrazovku multimediálního systému, zatímco Corsa pouze 5“. A pokud byste chtěli za autem tahat vlek, pak vás příprava na tažené zařízení vyjde u Renaultu na 6.500 Kč, zatímco Opel si řekne o 9.000 Kč.
Obecně vzato tedy můžeme konstatovat, že i přes nižší pořizovací cenu si u Opelu připlatíte za výbavu. Nutno však dodat, že prakticky vše nezbytné nabízí oba vozy již v základu. V případě Opelu bychom si ale nejspíš připlatili za LED ECO světlomety a tiše litovali, že výbava Edition nenabízí i skvěle fungující LED Matrix světlomety. Ty jsme si totiž vyzkoušeli v testovacím voze a jejich schopnost vystínovat protijedoucí vozy nás skutečně ohromila. U malého auta se přitom jedná o nevídaný prvek.
Servisní náklady
Jak můžete vidět z tabulky, servisní náklady jsou poměrně vyrovnané. U Opelu si připlatíte například za nárazníky nebo přední blatníky, naopak komponenty brzd vyjdou o něco levněji, stejně jako čelní sklo a tlumiče. I přes vyšší hodinovou sazbu by navíc u Opelu měly vycházet levněji i pravidelné servisní prohlídky.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Opel Corsa | Renault Clio |
Základní cena | 8 | 7 |
Standardní výbava a příplatky | 7 | 8 |
Servis | 8 | 8 |
Záruky | 8 | 8 |
Průměr | 7,75 | 7,75 |
Design, interiér
Exteriér
Design exteriéru jsme načali již v úvodu, proto to vezměme stručně. Designéři Opelu vsadili na decentně ostřejší a sportovnější tvary, které se na sebe nesnaží strhávat pozornost. Rozhodně však nejsou nudné. Jak už poznamenal kolega David během prvních jízd v Česku, corsa má několik povedených designových prvků, které jsou typické pro všechny moderní vozy německé značky. Ať už jde o zmiňovanou ostrou linku uprostřed kapoty, typické boční prolisy nebo podpis zadních světlometů ve tvaru hokejky.
Vůz zkrátka vypadá dobře a schopně maskuje příbuzenské vztahy s Peugeotem 208. Navíc nepotřebuje ani žádnou extra péči v podobě černé/bílé střechy, polepů kapoty, barevných krytů zrcátek, barevných litých kol nebo dekorační lišty v mřížce chladiče, aby vypadal dobře. Pokud byste se ale toužili vymanit z davu, pak vám všechny tyto možnosti Opel nabídne. Jde vlastně o takovou milou vzpomínku na bohatý personalizační program Opelu Adam.
Přes celkově dobrý dojem si však na adresu opelu nemůžeme odpustit jednu důraznou výtku, která se vztahuje k víčku palivové nádrže. To je totiž shodné s Peugeotem 208, ovšem na karoserii corsy tak docela nelícuje v dolní části. A i když se jedná o milimetry, u nového auta je to celkem nepříjemný úkaz. Navíc jsme se s tímto problémem nesetkali u corsy poprvé.
A zatímco Opel Corsa prošel s šestou generací výraznější proměnou exteriéru, u Renaultu se s příchodem páté generace clia pouze retušovalo, vyhlazovalo a přiostřovalo.
Výsledkem je však skvěle vypadající vůz, jehož standardní přední LED světlomety s charakteristickými kly vytváří působivý světelný podpis a přidávají vozu na důrazu i dynamičnosti. Tu ostatně podtrhuje i pozvolna klesající střecha a zadní dveře se skrytými klikami, které se snaží navodit dojem třídveřové karoserie. A celkem úspěšně.
V obou případech se tak jedná o elegantní vozy, v přímém srovnání se však nemůžeme ubránit pocitu, že clio vypadá o něco dospěleji, zatímco corsa se více drží stylu malého městského vozu.
Pohled do tabulky však ukazuje, že je corsa o 10 mm delší. Jinak ale na clio ztrácí 28 mm do šířky (včetně zrcátek) a 7 mm do výšky. Největší rozdíl ale najdeme u rozvoru, který má corsa kratší o 45 milimetrů. A jak se to podepsalo na prostoru v kabině?
HODNOCENÍ DESIGNU | Opel Corsa | Renault Clio |
Vnější vzhled | 8 | 8 |
Vnitřní vzhled | 7 | 8 |
Zpracování | 7 | 8 |
Ergonomie | 8 | 8 |
Konektivita | 8 | 8 |
Průměr | 7,6 | 8 |
Interiér
Při srovnávání clia s peugeotem byl právě interiér místem, které nás u 208 zklamalo snad nejvíc. Opel se však vydal cestou tradičního rozvržení palubní desky, které je ve své jednoduchosti zkrátka geniální. Vše je na svém místě, ovládání je intuitivní, na nic si nemusíte zvykat, nic nemusíte hledat, nic vám nechybí a nic nepřebývá. A zhruba stejně je tomu i v Renaultu Clio.
Pokud budeme hledat rozdíly v rozměrech, pak zjistíme, že na předních sedačkách jsme na tom s podélným prostorem takřka stejně. V otázce šířky však nalezneme více prostoru v corse, ve které se s novou generací sedí na malý hatchback až překvapivě (ovšem příjemně) nízko.
Oba vozy nabízí podélně i výškově nastavitelný volant a nechybí ani výškově nastavitelná sedačka řidiče. Najít si ideální řidičskou pozici tak není problém ani v jednom případě. Pozice za volantem clia nám však připadala více relaxovaná, spíše na zdolávání dlouhých vzdáleností, zatímco v corse na řidiče dýchne spíše závan sportovnosti.
U renaultu se nám více líbily použité materiály i provedení středového tunelu, který nabízel dostatek odkládacích prostor a současně působil hodnotněji. U corsy jsme si naopak pochvalovali větší kapsy ve dveřích, schopné pojmout i 1,5litrovou láhev, nebo obrovskou úložnou schránku před spolujezdcem. Corsa ale nabízí pouze jeden USB port, zatímco clio dva.
Prostor na zadních sedadlech je opět celkem podobný, v měření podélného prostoru však nakonec o nepatrný kousek zvítězil Opel Corsa. Více prostoru do šířky i nad hlavou ale nabídne clio. Bavíme se ovšem pouze o výsledcích měření. Jak jsme na tom ale v praxi?
Při svých 183 centimetrech jsem si dokázal sednout sám za sebe v renaultu i opelu, ovšem zatímco v renaultu jsem měl méně prostoru před koleny, v opelu mě trápilo především místo nad hlavou. Corsa nabízela více prostoru pro chodidla a nárty pod sedačkou řidiče, renault však pro změnu kontroval příjemnějším vystupováním a nastupováním.
Ačkoliv jsou tedy rozdíly jen minimální, clio nás vzadu omezovalo méně – a to platí především v otázce nastupování a prostoru nad hlavou, který je u corsy omezenější.
V otázce komfortu a ergonomie jsou dojmy z kabin obou vozů celkem vyrovnané. Po designové stránce pak opět vítězí clio, jehož interiér je plný měkčených plastů a ve výsledku působí moderněji a hodnotněji.
Nakonec už nám tak zbývá jen prozkoumat prostor za pátými dveřmi. Tady nám však Renault poněkud komplikuje práci. Zatímco Opel slibuje u corsy, bez ohledu na motorizaci, standardní objem 309 litrů (dle metodiky VDA) a maximální objem po sklopení zadních opěradel až 1015 litrů, u renaultu se objem u naftové motorizace zmenšuje kvůli přítomnosti nádržky na AdBlue.
Srovnání zavazadelníků | Opel Corsa | Renault Clio |
Délka/délka po okraj zadní sklopené sedačky (cm) | 66 | 71 |
Šířka mezi podběhy (cm) | 101 | 101 |
Výška po plato (cm) | 55 | 51 |
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) | 72/186 | 80/183 |
Zatímco všechny benzínové motorizace clia slibují standardní objem 340 litrů dle VDA a 391 litrů dle méně přesné metody kapalin, u naftové motorizace nám údaj dle VDA v českém katalogu chybí a zůstala pouze hodnota 366 litrů podle metodiky kapalin.
Naše základní měření však opět ukazují podobné výsledky. Clio nabídne nepatrně více prostoru do délky, corsa zase do výšky po plato. Corsa má však nižší nákladovou hranu a současně se pod její dveře bezpečně vleze i vyšší postava.
Na fotkách se ovšem nenechte zmást dvojitým dnem, které clio ve výbavě Zen nenabízí. Opel ho bohužel nenabízí vůbec. V obou případech je tak potřeba se smířit, že po sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 60:40, vznikne výrazný schod. A zatímco clio nabízí dva háčky na zavěšení tašek, u corsy si musíte vystačit jen s jedním.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Opel Corsa | Renault Clio |
Prostornost | 8 | 8 |
Přední sedačky | 8 | 8 |
Zadní sedačky | 6 | 7 |
Kufr | 7 | 7 |
Variabilita | 7 | 7 |
Průměr | 7,2 | 7,4 |
Motor, jízdní vlastnosti
Motory
Pod kapotou obou testovaných prcků pracují čtyřválcové vznětové motory o objemu 1,5 litru, které spolupracují s šestistupňovými převodovkami.
Pod kapotou Opelu dostaneme pohonnou jednotku o objemu 1499 cm3, jež nabízí maximální výkon 75 kW (102 k) při 3500 ot/min a maximální točivý moment 250 N.m při 1750 ot/min. Renault Clio je sice osazen menším čtyřválcovým motorem o objemu 1461 cm3, technici z něj však dostali ještě vyšší výkon - 85 kW (113 k) při 3750 ot/min a 260 N.m při 2000 ot/min.
Corsa dokáže svých pohotovostních 1165 kilogramů rozhýbat z klidu na 100 km/h za 10,2 sekundy a zrychlovat přestane až při rychlosti 188 km/h. O 99 kilogramů těžší clio zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,9 a maximálně uhání rychlostí až 197 km/h.
Clio by tedy mělo být rychlejší o 0,3 sekundy a 9 km/h, během měření pružného zrychlení se však ukázalo, že corsa umí příjemně překvapit. Jak během akcelerace z 60-100 km/h (na 4. rychlostní stupeň), tak během akcelerace z 80 na 120 km/h (na 5. rychlostní stupeň), vykazovala corsa lepší časy. Corsa navíc při dálničních 130 km/h (měřeno pomocí GPS) točí na šestku pouze asi 2.250 ot/min, zatímco clio 2.400 ot/min.
Hlučnost motorů je prakticky srovnatelná, což v praxi znamená, že o nich většinu jízdy téměř nevíte. Výrazněji se začínají projevovat až kolem 3.000 ot./min, jenže k té se při klidné jízdě ani nemusíte přiblížit.
Spotřeba
Spotřeba se ani v jednom případě neshodovala s tabulkami, ovšem koho by to překvapilo. Zatímco corsa slibovala kombinovaný průměr 3,2 až 3,4 litru, po týdnu testování se na palubním počítači objevila hodnota 4,7 l/100 km. Dlouhodobá spotřeba měřená po téměř 1900 km, dosahovala 4,9 l/100km.
Těžší a výkonnější clio slibuje tabulkovou spotřebu v průměru 3,6 až 3,8 l/100 km. V průběhu týdenního testu jsme se ale většinou pohybovali s průměrem 4.8 l/100 km. Svižnější tempo, častější zdolávání dálnic a ranní městský provoz ovšem také dokázal zaúřadovat a posunout ukazatel na hodnotu 5,1 l/100 km.
Pokud ale vyznáváte klidnější jízdní styl, předvídáte, správně řadíte a nepospícháte, pak se s oběma vozy můžete dostat na úroveň 4,2-4,4 l/100 km. Při podobné spotřebě pak ve prospěch opelu promluví o dva litry větší palivová nádrž (41 vs. 39 l).
HODNOCENÍ MOTORU | Opel Corsa | Renault Clio |
Zrychlení | 7 | 8 |
Pružnost | 8 | 7 |
Spotřeba udávaná | 9 | 8 |
Spotřeba v testu | 8 | 8 |
Odhlučnění motoru | 8 | 8 |
Průměr | 8 | 7,8 |
Podvozek
Oba vozy jsme dostali na 17“ litých discích s pneumatikami 205/45, které můžou být na horším podkladu už trochu problém. Tady se však projevila pokrevní příbuznost corsy s Peugeotem 208, který nás již dříve příjemně překvapil svým komfortním naladěním.
Oproti 208 ale corsa nabídne upravený podvozek, který působí agilnějším a tužším dojmem. V kombinaci s lehkou a pevnou platformou CMP, skvělým řízením a příjemně nízkou pozicí za volantem tak působí Corsa na okreskách i ve městě živějším a zábavnějším dojmem. Ve srovnání s cliem nás navíc potěšila citlivějším řízením a lepším nástupem brzd.
Dynamické měření | Opel Corsa | Renault Clio |
Pneumatiky | Dunlop SP Winter Sport 4D | Nokian WR r4 |
Rozměr pneumatik | 205/45 R17 | 205/45 R17 |
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s] | 7,3/10,9 | 9,25/14,2 |
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h podle GPS (min-1 | 2,25 | 2.400 |
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) | 47,2/87,2 /127,6 | 47,3/86,6/126,0 |
Naopak na dálnicích nám více sedělo clio, které působí stabilněji a díky pohodlnější pozici za volantem v něm byly dlouhé trasy příjemnější. Navzdory nepatrně vyšším otáčkám při dálničním limitu se nám také zdálo ve vyšších rychlostech lépe odhlučněné.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | Opel Corsa | Renault Clio |
Ovladatelnost | 8 | 7 |
Komfort odpružení | 8 | 7 |
Odhlučnění podvozku | 7 | 8 |
Řízení | 8 | 8 |
Řazení | 8 | 8 |
Brzdy | 8 | 7 |
Průměr | 7,83 | 7,5 |
Závěr
Závěr
Naftová corsa i clio jsou vyrovnanými soupeři, mezi nimiž bychom si jen těžko vybírali. Oba vozy totiž nabízejí celkem univerzální řešení bez výrazných slabin. Clio je sice v základu nepatrně dražší, současně však nabízí o kousek bohatší výbavu a nižší cenu příplatkové výbavy. Náklady na servis jsou pak srovnatelné.
V otázce vnitřního prostoru si nemají corsa ani clio příliš co vyčítat, tedy snad jen s výjimkou nižší střechy a horšího vystupování u corsy. Francouz navíc boduje líbivějším interiérem.
V testech dynamiky zabodoval opel, a to především díky pružnosti motoru. Jejich projev je však téměř shodný a v běžném provozu nedokážeme vypíchnout nic, čím by jeden vůz nějak výrazně převyšoval ten druhý. Dokonce i spotřeba se liší jen o nějaké to deci, které můžete snadno ovlivnit svým jízdním stylem.
Podle čeho tedy vybírat? Pravděpodobně bychom se zaměřili na design interiéru i exteriéru a také nejčastější typ trasy, jakou budete s autem zdolávat. Pokud se totiž chystáte pravidelně cestovat po dálnicích a nutně trváte na malém autě, pak bychom sáhli raději po cliu. Pokud se ale vyskytujete i na okreskách a chcete si jízdu víc užít, pak bychom nejspíš sáhli raději po corse. A i když výsledky našich tabulek hovoří nepatrně lépe pro clio, chybu neuděláte ani s jedním. Rozdíly jsou totiž skutečně minimální.
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | Opel Corsa | Renault Clio |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7,75 | 7,75 |
DESIGN | 7,6 | 8 |
INTERIÉR | 7,2 | 7,4 |
MOTOR | 8 | 7,8 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 7,83 | 7,5 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 7,68 | 7,69 |
Opel Corsa 1.5 CDTI S/S
Plusy
- Design
- Cena
- Sportovní pozice za volantem
- Řízení
- Podvozek
- Nabízí vyšší výbavový stupeň
Minusy
- Prostor nad hlavou vzadu
- Odstávající víčko nádrže
- Absence dvojitého dna kufru
- Dražší příplatková výbava
Nejlevnější verze modelu | 289.990 Kč (1.2 55kW, Corsa) |
Základ s testovaným motorem | 379.990 (1.5 CDTI, 75 kW, Edition) |
Testovaný vůz bez příplatků | 419.990 (1.5 CDTI, 75 kW, Elegance) |
Testovaný vůz s výbavou | 497.490 Kč (1.5 CDTI, 75 kW, Elegance) |
Renault Clio Blue dCi 115
Plusy
- Design
- Cena
- Pohodlné nastupování
- Zpracování
- Ergonomie interiéru
Minusy
- Prostor vzadu
- Pouze jeden výbavový stupeň
- Omezená příplatková výbava
Nejlevnější verze modelu | 259.000 Kč (SCe 65, Life) |
Základ s testovaným motorem | 385.000 Kč (Blue Dci 115, Zen) |
Testovaný vůz bez příplatků | - |
Testovaný vůz s výbavou | - |