Podívejte se, jak brutálně táhne Taycan Turbo S. Na 250 km/h zrychlí za 16 sekund
Že je elektrické Porsche Taycan Turbo S hodně rychlé auto, určitě víte. Věděli jste ale, že dokáže své maximálky dosáhnout za nějakých 18 sekund?
Vrcholnou verzi elektrického Porsche pohání dvojice elektromotorů (na každé nápravě jeden), která dává maximální točivý moment 1050 N.m a maximální výkon 460 kW (625 koní), který však může být díky overboostu zvýšen až na 560 kW (761 k). Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak Turbo S mělo zvládnout za 2,8 sekundy a maximální rychlost je omezena na 260 km/h.
Tolik teorie. Pomiňme teď všechny známé nevýhody elektromobilů a pojďme se podívat jen na to, jakou akceleraci Taycan Turbo S nabízí ve skutečnosti. Ukáže nám to krátké video z německé dálnice, na níž se elektromobil rozjíždí z klidu až na 250 km/h.
Naměřená čísla jsou impozantní: na stovce je Taycan Turbo S za 2,8 sekundy, na 200 km/h za 9,7 sekundy a 250 km/h vůz dosahuje na konci jen 16 sekund trvajícího videa. Nemáme tedy přesný údaj, ale okolo 16 vteřin by to být mělo, možná spíš méně. Je také škoda, že řidič nepokračoval v natáčení zrychlení na maximálních 260 km/h. Ale podle toho, jak elektromobil v akceleraci ani v nejvyšším tempu nepolevuje, si snad můžeme dovolit odhad, že Taycan Turbo S své nejvyšší rychlosti dosáhne za nějakých 18 sekund.
Pro srovnání, Taycanu nejbližší Porsche se spalovacím motorem, Panamera Turbo S, zvládne sprint na stovku za 3,1 sekundy a dvoustovky dosáhne za 11,2 s. Plug-in hybridní provedení Turbo S E-Hybrid akceleruje na 100 km/h za 3,2 s a na 200 km/h za 10,9 s.
A protože v českých médiích bývají oblíbené "přepočty na Škody Fabia", tak nabízíme také fakt, že Taycan Turbo S dosáhne rychlosti 250 km/h dříve než základní Fabia 1.0 MPI s výkonem 44 kW pokoří stovku. Český hatchback k tomu potřebuje 16,2 sekundy.