Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche vybralo ze své historie pět legend s nejnižší hmotností

Porsche vybralo ze své historie pět legend s nejnižší hmotností Zdroj: acz

Porsche vybralo ze své historie pět legend s nejnižší hmotností

Sportovní a závodní vozy značky Porsche až na několik výjimek dosahují podobných a často i lepších jízdních výkonů s nižšími objemy motorů a celkovou hmotností než jejich přímá konkurence. Pět nejlehčích představuje nový díl Top 5.

Porsche si pro letošní rok připravilo pokračování svého úspěšného seriálu Top 5 a v novém díle nabízí výběr vozů, mezi jejichž hlavní přednosti paří nízká hmotnost. Stylovou kulisou pro natáčení se stal Grossglockner, který je s nadmořskou výškou 3798 metrů nejvyšší horou Rakouska.

Nejtěžším z pětice nejlehčích Porsche podle Top 5 se stal model 911 Carrera 2,7 RS, který měl premiéru na podzim roku 1972 a byl nabízen v provedeních Sport a Touring. Video představuje spartánštější, vzácnější a samozřejmě lehčí verzi Sport, pyšnící se hmotností 975 kg.

Na čtvrté pozici se ve videu usadilo Porsche 906 Carrera 6 z roku 1966 s dvoulitrovým plochým šestiválcem usazeným před zadní nápravou pod laminátovou karoserií. Hmotnost tohoto vozu je 675 kg.

Třetí místo patří zástupci modelové řady, stojící na počátku úspěchů a popularity sportovních vozů značky Porsche, v podobě typu 356 SL. Kupé s hliníkovou karoserií je prvním vozem Porsche, jemuž se podařilo dosáhnout vítězství ve své kategorii v Le Mans. Stalo se tak v roce 1951. Hmotnost je 640 kg.

Na druhé pozici není velké překvapení. Monopost přeci musí být lehký a Porsche 718 Formule 2 z přelomu padesátých a šedesátých let je se svou hmotností 456 kg skutečně jedním z nejlehčích vozů své značky.

Vítězem se ve videu ovšem stává Porsche 909 Bergspyder, které navazovalo na okruhové speciály 908, ale bylo vyvinuto přímo pro závody do vrchu. Tento speciál z roku 1968 váží pouhých 384 kg a akceleraci z 0 na 100 km/h zvládl za 2,0 s.

Porsche ve svém seriálů Top 5 nabídlo v minulosti přehlídku svých nejvzácnějších vozů, těch s nejlepším zvukem, nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi, konstrukčních řešeních, významných historických momentů, konceptů, toho nejlepšího od divize Porsche Exclusive, svých metod testování nových modelů a rovněž vozy, které si nejvíce žádají fanoušci.