Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První SUV značky Ferrari je tu. Purosangue má sebevražedné dveře, V12 a 725 koní

Jan Zajíc
Diskuze (58)

Automobilka Ferrari po mnoha upoutávkách představila model Purosangue, svoje první SUV či crossover.

Samotná značka vůz popisuje jako svůj první produkční automobil se dvěma páry dveří a čtyřmi sedadly. Jméno Purosangue mimochodem pochází z italštiny, jde o výraz pro plnokrevníka.

Pojďme si novinku nejprve přiblížit několika čísly a podívat se na rozměry. Ferrari Purosangue na délku měří 4973 milimetrů, široké je 2028 a vysoké 1589 mm. Rozvor činí 3018 milimetrů. Známe také suchou hmotnost: 2033 kg. A zmínit musíme i základní objem zavazadlového prostoru, který dosahuje 473 litrů.

Ferrari Purosangue má spojovat několik vlastností, kromě rychlosti a hbitosti chce nabídnout luxusní, komfortní a prostorný interiér, který poskytne pohodlí pro čtyři cestující. Vůz je ostatně jen čtyřmístný, podle výrobce jde navíc o první model značky se čtyřmi samostatnými a nezávisle nastavitelnými sedadly. Zajímavostí jsou zadní sebevražedné dveře, tedy dveře otevírané proti směru jízdy.

Přední část kabiny se inspirovala u typu SF90 Stradale a nabízí symetricky vyhlížející palubní desku se dvěma displeji - jeden slouží jako přístrojový panel, druhý má před sebou spolujezdec. Všimněte si poměrně nízkého počtu fyzických tlačítek. Je jasné, že interiér nabízí luxusní a hodnotné materiály, Ferrari však současně vyzdvihuje materiály udržitelné a recyklované.

Vnější design je podle automobilky nejen uhlazený a atletický, ale také funkční z pohledu aerodynamiky, které byla věnována velká pozornost. I díky tomu prý vůz nepotřebuje zadní stěrač, zadní okno zvládne udržet suché jen proudění vzduchu.

Purosangue využívá nově navržený skelet karoserie, údajně mimořádně tuhý. V konstrukci se bohatě uplatňují slitiny hliníku. Z hliníku jsou i některé části karoserie, jiné jsou z uhlíkových vláken, použita byla i vysokopevnostní ocel.

O pohon se stará vpředu uprostřed uložený atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, poskytující maximální výkon 725 koní v 7750 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 716 Nm při 6250 min-1. Motor mimochodem točí až 8250 otáček. V12, u níž Ferrari vyzdvihuje zvuk, je spojena s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která je umístěna vzadu. Toto řešení pomáhá k rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 49:51.

Video se připravuje ...

Dynamika vypadá skvěle: Purosangue podle výrobce akceleruje z klidu na stovku za 3,3 sekundy a na 200 km/h v hodině se dostane za pouhých 10,6 s. Maximální rychlost činí 310 km/h.

Podíl na schopnosti vystřelit z místa tak rychle má i pohon všech kol, upravený speciálně pro tento model. Ferrari Purosangue ovšem dostalo také nový systém aktivního odpružení, který má zaručit nejen spolehlivé filtrování nerovností, ale také stabilitu, ovladatelnost a agilitu v zatáčkách.

O dostupnosti a ceně zatím italská automobilka mlčí, předpokládá se však, že první zákazníci by se mohli dočkat už zkraje roku 2023.

Podle neoficiálních informací by cena měla startovat na částce 390.000 eur, což je v přepočtu asi 9,57 milionu korun. 

Technické údaje Ferrari Purosangue 
Motor V12
Zdvihový objem [cm3] 6496
Vrtání/zdvih [mm] 94 x 78
Největší výkon [k/ot.] 725/7750
Točivý moment [N.m/ot.]  716/6250
Převodovka 8stupňová F1 DCT
Max. rychlost [km/h] 310
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,3
Délka [mm] 4973
Šířka [mm] 2028
Výška [mm] 1589
Rozvor [mm] 3018
Suchá hmotnost [kg] 2033
Objem zavazadlového prostoru [l] 473
Objem nádrže [l] 100
Jan Zajíc
Diskuze (58)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
15. 9. 2022 20:46
Re: Zrůdnost
Máš recht. Závist je hrozná věc. Ale ještě horší je mít názory jako Ji/Ri :-[] :-[] :-[]
Avatar - wakantanka
15. 9. 2022 11:57
Re: Re: Re: Re: Re: Zrůdnost
Never všetkému čo vidíš v telke ... Hranica a tak :)
14. 9. 2022 17:54
Re: Smíšené pocity
Vpravo vzadu? Ty zadní místa nevypadají moc pohodlně
Avatar - lordlord
14. 9. 2022 16:12
k.ik
Ferrari zažalovalo nadaci Purosangue, která ten název používala roky...
14. 9. 2022 15:44
Smíšené pocity
Není to auto, které bych chtěl, ale v zásadě se mi libí. Jen se marně snažím přijít na to, komu je tohle auto určeno. Ferrari jsem vždy vnímal jakou značku pro lidi, kteří chtějí řídit sami. A tady najednou vidím auto, kde bych chtěl sedět vpravo vzadu, což je za mě naprosto proti DNA značky. Lamborghini Urus sice taky není auto, po kterém bych toužil, ale když už, tak tohle bych chtěl řídit sám.