Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Le 5 Concept
Renault Le 5 Concept
Renault Le 5 Concept
Renault Le 5 Concept
43
Fotogalerie

Renault chce oživit slavné historické modely. Asi tušíte jak...

Renault 4 nebo Renault 5 patří mezi nejslavnější modely v historii této francouzské automobilky. V budoucnu by se mohly vrátit.

Vedení automobilky Renault loni v létě převzal Luca de Meo, dřívější šéf Seatu, který má za úkol vymyslet a realizovat novou strategii firmy pro následující roky. Ta má především zlepšit finanční situaci výrobce. Napjatě očekávané plány mají být konečně oficiálně představeny už tento týden, už dopředu však unikají na veřejnost jejich detaily.

Některé plány už dříve avizoval sám Luca de Meo. Ten třeba zdůraznil, že Alpine navzdory snaze o snížení nákladů má zajištěnou další budoucnost, kdy bude primární sportovní značkou automobilky. Jméno Alpine dokonce nově ponese tým Renaultu ve Formuli 1, Alpine navíc chce bojovat také o vítězství v Le Mans.

Vedle toho de Meo také potvrdil, že se chce zaměřit na obchodně zajímavé modely a segmenty, které vydělávají. Z toho mezi řádky vyplývalo potvrzení dřívějších zpráv, že nižší prodeje Talismanu, Scénicu nebo Espacu budou znamenat jejich konec. Naopak přijde elektřinou poháněný kompaktní crossover, naznačený loni konceptem Mégane eVision.

Právě elektromobily mají do budoucna hrát důležitější roli v nabídce Renaultu, pochopitelně... Renault nicméně chce těžit také ze stávajících úspěchů v tomto segmentu. Zoe už delší dobu patří mezi nejžádanější elektromobily na starém kontinentu, Kangoo Z.E. je pak nejprodávanější elektrická dodávka v Evropě.

Renault by navíc podle zákulisních zpráv rád v tomto směru využil svého historického odkazu. Luca de Meo údajně zvažuje oživení některých historických modelů, nově právě s elektrickým ústrojím v útrobách. Konkrétně se hovoří o reinkarnaci Renaultu 4 a Renaultu 5, jedněch z nejznámějších a nejúspěšnějších modelů v historii francouzské automobilky.

Jako první má dorazit elektromobil vzdávající hold „čtyřce“ z šedesátých let, která pomáhala motorizovat Francii. V tuto chvíli však není vůbec známo, nakolik se novinka bude originálu podobat. A zda půjde o „dostupný“ elektromobil, nebo naopak stylovku po vzoru třeba Mini. Později bude následovat právě „pětka,“ o jejímž vzkříšení se mluvilo už před lety.

Každopádně se zdá, že Luca de Meo přináší do Renaultu mnohé nápady z Volkswagen Group, kde působil v minulých letech. Alpine má totiž nově podle zákulisních zpráv nabídnout i sportovní verze vybraných Renaultů, což je podobná strategie jako u Cupry, kterou Seat uváděl ještě pod vedením tohoto manažera. Elektromobily připomínající historické modely je zase myšlenka, kterou se chystá realizovat také Volkswagen, oživit chce třeba slavné „Bulli“, právě ve formě elektřinou poháněného rodinného auta.

Jak to nakonec opravdu dopadne, se podle všeho dozvíme již tuto středu, kdy má Luca de Meo budoucí strategii Renaultu oficiálně odhalit.