Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI – Ještě nevymřeli

Martin Frei Martin Frei 18. 1. 2019
88
63
Zobrazit náhledy (88)
Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Renault Clio Grandtour 0.9 TCe vs Škoda Fabia Combi 1.0 TSI Originální motivy u hlavních přístrojů jí dodávají francouzsky jemný nádech, aniž by omezovaly funkčnost. Škoda tradičně chybějícího teploměru motoru. Kabina clia vypadá stále docela svěže a moderně. Renault Clio Grandtour Svérázně pojaté ovladače topení jsou intuitivní a funkční. Víc nám vadí samočinný režim klimatizace, který nedokáže udržet zvolenou teplotu. Řazení chodí poměrně přesně. Clio zůstává u starší a poměrně jednoduché generace komunikačního systému R-Link, i jeho struktura nám ale místy připadá romanticky zašmodrchaná. Třeba k přepnutí hudby z rádia na bluetooth potřebujete čtyři kroky. Renault Clio Grandtour Tvarově zajímavá výplň dotváří atmosféru salonku, našim ramenům ji ale přibližuje až příliš těsně Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Modrá je dobrá. Jsme rádi, že ji najdeme i jinde než v elektromobilech. Renault Clio Grandtour Sedadla z paketu GT Line mají jiný potah, ale tvarově odpovídají těm z Clia RS. Skvěle drží v ramenou, pro někoho jsou ale úzká. Renault Clio Grandtour Kouzlo obýváku: čelní sklo je výrazně skloněné, přesto sedíme ještě daleko za ním. Nízká pozice za volantem je řidičsky správná, i když trochu omezuje výhled přes příď vozu. Na cestu k moři bychom hledali něco většího, tady nemáme kam s koleny ani s chodidly. Že se tu s dospělými návštěvami moc nepočítá, potvrzují i dílensky odbytá záda opěradel. Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour O pět centimetrů širší zadní rozchod, rekordně dlouhý rozvor a krátký převis dodávají cliu královskou stabilitu. Třešničkou je výborně naladěný sportovní podvozek GT Line Full. Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Kufr je velmi široký, čímž dohání kratší délku k opěradlům i průměrnou hloubku. Příplatková rezerva z objemu neupije, je postaru přichycená zespoda. Devítistovka se vstřikováním MPI je kompromis jak co do účinnosti a jemnosti ovládání, tak po stránce kultury chodu. Reakci na plyn prodlužuje dlouhá cesta od turba umístěného vzadu do chladiče v přídi. Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Pneumatiky v testu: Nokian WR A3 205/45 R17 Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Renault Clio Grandtour Diody přišly s faceliftem z roku 2016, kdy technologie ještě nedosahovala dnešních kvalit. Výkon do dálky je jen průměrný. Renault Clio Grandtour Fabia nehoní krasoduchy, její prostá elegance vychází z funkcí bez příkras. Jednodušší tvary dávají víc vyznít šedým plastům. Generačně starší základy neumožňují umístit obrazovku až nad výdechy topení. Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Ve škodovce stačí dva. Její menu je přehlednější a všechny základní položky mají mechanická tlačítka pro okamžitý přístup. Žádné fantazírování, knofl ík je přece knofl ík. Však i samotná klimatizace pracuje méně kreativně. Jak je dnes zvykem, řazení má trochu volnější mravy. Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Soutěžní Fabie R5 bývají zelené, Monte Carlo zůstává u emotivnější rudé Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Za volantem bychom raději seděli o něco níž. Zvýšená pozice ale stejně jako v minulé generaci příspívá k využití podélného prostoru. V Boleslavi vědí, že fabia musí odvézt celou rodinu. Místa je dost přesně tam, kde má být, a sedí se pohodlně vzpřímeně. Centimetry přibývají i díky vybrání v opěradlech. Tvar není tolik odlišný od standardu, potěší ale tužší čalounění. Hlavová opěrka bez nastavení možná nevyhoví všem. Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Jednoduchá výplň tolik krásy nepobrala, ale v úrovni ramen rozšiřuje kabinu o neuvěřitelných sedm centimetrů Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Fabia má rozvor z celé třídy nejkratší. S dlouhým převisem a měkkým pérováním má sklon se rozhoupat. Když záď na spáře mezi panely uskočí, ESP čeká, až zašlápnete brzdu. Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi To, co vidíte, je 494 litrů. Zbývajících 36 získáte, jen pokud se zřeknete rezervy. Základní tvar je užší, hranatá karoserie ale dovolí převoz vyšších předmětů. Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Tříválec 1.0 TSI pohání i octavie nebo Golfy Sportsvan, čímž si vydělává na pokročilejší techniku. Vibrací a hluku nadělá méně, dynamikou a spotřebou hraje o ligu výš. Vpředu je vidět vodní výměník chladící vzduch z turba. Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Pneumatiky v testu: Conti Wintercontact TS 860 215/45 R16 Fabia přezbrojia na LED na podzim. Těší nás vidět, kam se vývoj za dva roky posunul, světlo je jasnější a kužel širší.
Ani úplně malé, ani moc velké. Hodně odvezou, snadno zaparkují. Nově se shodují i počtem válců. Proto opět stojí proti sobě Clio Grandtour a Fabia Combi.


Malé kombíky jsou tajnou láskou spořivých Čechů. Za málo peněz nabízejí hodně místa. Formany a Felicie Combi odedřely v našich rodinách spoustu užitečné práce a určily náš pozdější pohled na krabičky z přelomu tisíciletí - Peugeot 206 SW, Seat Cordoba Vario nebo Volkswagen Polo Variant. Titulky dobových testů jako „Malý velký vůz“ mluví jistě za vše. Prodávání prostoru zalevno ale příliš netěší finanční ředitele automobilek, a tak malí pracanti mizí z trhu. Vedle gruntovního Loganu MCV, za SUV převlečeného Peugeotu 2008 a hipsterského Mini Clubman zůstává už jen dvojice klasiků: Clio Grandtour a Fabia Combi.

Dojem, prostor, cena


Obliny a hrany

Zevnějšek prozrazuje značně rozdílné osobnosti. Clio se jen vlní křivkami, houpavě obepínajícími celou karoserii. Od světlometů tvaru mandle přes rozmáchlý prolis na dveřích, oble klesající střechu až po linku bočních oken, která u zpětných zrcátek a zadního stěrače klesá, zatímco kolem zadního sloupku se přelévá jako mořská vlna.

Naproti tomu fabia je tak fundamentálně hranatá, že by jí snad místo kol víc slušely krychle. Ostrých úhlů se harmonicky drží ze všech stran, což jí dodává chvályhodnou jednolitost a nezpochybnitelnou dávku elegance. Za zbytečný ústupek ale považujeme zmenšení světlometů při nedávném faceliftu, kvůli němuž příď opticky ztěžkla.

I bez toho by však designový duel vyhrálo clio. Je líbivé a plné emocí, ale zároveň tak promyšlené, že se nám neokoukalo ani po dlouhých šesti letech na trhu. To se o mnoha jiných autech říct nedá.

Klub proti kanceláři

I v kabině dokáže clio svůj věk zapřít. Prozíravě vsadilo na pojetí se štíhlou stojatou obrazovkou, takže palubní deska vypadá stále moderně. Tvarově

originální motivy odrážejí francouzský cit pro krásu, a přitom nikde nejsou tak samoúčelné, aby omezovaly funkčnost. Testovanou výbavu Intense povznášejí i povrchy s hrubou texturou a decentně volené lesklé detaily. V dané třídě patří clio mezi nejhezčí místa k životu.

Zkazit si to ovšem umí na dotek. Křehké středové výdechy topení, které lze směrovat jen v omezeném rozsahu, záhadné drnčení ve dveřích nebo skákání stěračů po skle ukazují, že i krasavec musí někde šetřit.

Fabia představuje pravý opak, skoro bychom nevěřili, že je o tři roky mladší. Tvarově konzervativní a strohá, s ovladači přísně funkcionalisticky včleněnými do mohutné palubní desky. O dost méně zajímavá a ne o moc přehlednější. Vyšperkovaná verze Monte Carlo také přidává zkrášlující detaily, přesto se jí nedaří tak dobře odvést pozornost od šedi základních plastů.

Salonek k pohledání

Jak vidíte v tabulkách, délka obou vozů se liší jen o milimetry, clio je však citelně nižší. To je poznat i v pozici za volantem. Na dnešní zvyklosti

je celkem „přízemní“ a do kabiny jsme spíše ponořeni než posazeni. Pomáhá to pocitu řidičského či duševního splynutí s vozem, s výhledem přes vyboulený čumák je to slabší – na rozměry předku je potřeba si prostě zvyknout. Také šířka v ramenou je skromná, košatě tvarovaná výplň dveří nám nedopřává potřebnou volnost. Přesto clio ovládá důležité kouzlo starých renaultů: vytváří dojem vzdušného obýváku. Plochá a nízká palubní deska odsouvá čelní sklo daleko dopředu, čímž vzniká iluze prostoru navíc.

K paketu GT Line Full, který vidíte na snímcích, patří také dosti důrazně tvarované anatomické sedačky. Musíme uznat, že skvěle drží nejen v bocích, ale i v ramenou. Některým z nás však připadají poněkud úzké.

Prostor nad pocity

Po přesednutí do fabie nás až překvapí, o kolik výš sedíme. Nejde o sporťák, takže vzpřímená pozice ničemu nevadí a do auta se snáz nastupuje. Za volantem bychom ale snesli o pár čísel nižší „židli“. Na druhou stranu přehled kolem auta máme lepší – jak přes rovně zkosenou kapotu, tak kolem strmějších sloupků.

I když si tu nepřipadáme tak francouzsky vzdušně, skutečný vnitřní prostor je díky štíhlejší palubní desce a plochým výplním dveří velkorysejší. Zejména sedm centimetrů přidané šířky dělá zázraky. Sportovní sedadla v Monte Carlu jsou sympaticky tužší než standardní, ne všem ale vyhoví pevně nastavené hlavové opěrky.

Kam se poděla délka?

Mnohem víc než výška ale v technických údajích zaujme jiné číslo: clio má o 12, slovy dvanáct centimetrů delší rozvor. To je v téhle třídě obrovský

rozdíl, z něhož by teoreticky mohlo vyjít, že si na zadním sedadle dáme nohu přes nohu. Ale kdepak! S takhle jednoduchými počty si na Francouze nepřijdeme. Velká část náskoku totiž padne na to, že zadní kola neleží pod zadními sedadly, ale až pod kufrem. To je další ze skrytých designérských triků – kratší zadní převis dodává grandtouru sportovnější šmrnc a tlumí efekt tatíkovské užitkovosti.

Druhý díl veledlouhého rozvoru pohlcuje zmíněná iluze obývacího pokoje vpředu. Kolik místa zabírá marnivě dlouhá palubní deska a natažené nohy

řidiče, tolik ho před zadními sedadly chybí. Jak vidíte na fotkách, pro dospělé je to jen tak tak. Navíc pod nízko ukotvené sedáky skoro nezastrčíme chodidla a shora se nám na hlavu tlačí elegantně svažitá střecha.

Po tomto obšírném výkladu není třeba vysvětlovat, jak může být fabia navzdory kratšímu rozvoru prostornější. Čtyři přidané centimetry pro kolena dělají dost, dohromady se vzpřímenějším sezením obzvlášť. Víc místa máme i pro chodidla a také nad hlavou, ještě lepší by to bylo bez panoramatického střešního okna.

Kouzla s kufry

Nebyla by to škodovka, aby nenabídla objemnější kufr. Reálně padesátilitrový náskok stojí za pochvalu a lepší známku. Při pohledu na tvary clia bychom čekali rozdíl i větší, ale Francouzi opět projevili důvtip: o pět centimetrů roztáhli rozchod zadní nápravy, takže auto vypadá svalnatěji, podběhy méně zasahují dovnitř a kufr je krásně široký. Kupátkovitě nízká záď by překážela až při vršení bagáže do stropu.

Údaje o testovaných vozidlech Renault Clio Grandtour Škoda Fabia Combi
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 158/4 162/8
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 90-99/92 91-99/93
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 1-10/41-9/5
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 137/135 140/138
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 120/127 127/123
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 48 x 49/47x45 51 x 49/47x48
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 63x45 63x47
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 76x89 84x103
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 60/182 61/191

Každá koruna se počítá

Sebevědomá obchodní politika Škody dotahuje mateřský Volkswagen, Renault citlivě ladí lákavé, ale ještě ne podbízivé ceny. Tomu odpovídá třicetitisícový rozdíl mezi cliem a fabií, pro leckoho jistě rozhodující. Když se k tomu přičte emotivní francouzský design, mají zejména ženy rychle jasno. Prořídlá nabídka na trhu nakonec o moc víc šancí nedává. Peugeot 2008 startuje o dalších padesát tisíc výš. Ještě před rokem byl příznivější variantou Seat Ibiza ST, leč není ho více. Cenové dno tvoří Dacia Logan MCV v téměř vrcholné výbavě Arctica o 23.000 Kč levnější než Clio Grandtour.

To je nabídka, která se neodmítá.

Pořizovací náklady Dacia Logan MCV 0.9 TCe 66 kW (etalon) Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 66 kW Škoda Fabia Combi 1.0 TSI 70 kW
Základní cena 257 400 Kč (Arctica) 281 900 Kč (Advantage) 313 900 Kč (Active)
Cena verze Světa motorů 257 400 Kč (Arctica) 281 900 Kč (Advantage) 313 900 Kč (Active)
Výbava verze Světa motorůČelní a boční airbagy, rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická klimatizace NeNe Ne
Vyhřívání předních sedadel Ne Ne Ne
Zadní parkovací senzory 6000 Kč 5000 Kč Ne
Litá kola 15“ 9000 KčNe 12 100 Kč
Připojení Bluetooth Ano Ano 7500 Kč
Navigace 7500 Kč 10 000 KčNe
Dešťový a světelný senzor Ne Ne Ne
Tempomat 6000 Kč Ano Ne
Metalíza 10 900 Kč 12 500 Kč 12 300 Kč
Porovnání cen 257 400 Kč (100 %) 281 900 Kč (o 10 % horší) 313 900 Kč (o 22 % horší)
Známka1,00 1,50 2,00
Pořadí  1. 2.

Motor, jízda


Do sání, nebo do válců?

Tříválec jako tříválec, co říkáte? Oba mají turbo, podobný výkon, a dokonce ani hodnoty točivého momentu nejsou dramaticky vzdálené. Jenže další

čísla se významně rozcházejí. Clio se na vrchol momentu rozfouká až při 2250 min-1, zatímco fabia dosahuje maxima už při osmnácti stech a udrží ho do 3500 min-1. V pružném zrychlení na pětku je clio o pět vteřin pomalejší, přestože má o 13 % kratší převod. A pak je tady spotřeba. Už v městské části ležérního cyklu NEDC vyšší skoro o litr, v praxi vlastně vždycky.

Důvod je prostý, milý Watsone. Výrobně úsporný motor renaultu se drží vstřikování MPI a také si vystačí s proměnným časováním ventilů jen na sací straně. Výsledkem je nejen nižší účinnost pod plným plynem, ale i méně přesné řízení motoru v nízkých otáčkách. V rozporu s tím musí srovnatelný výkon vymáčknout z menšího objemu, takže potřebuje větší turbo. Z něho pak ještě stlačený vzduch putuje do vzdáleného mezichladiče v přídi, zatímco fabia má vodní výměník přímo u sání. Oh la la, monsieur Renault, tohle nejsou dobře rozdané karty.

Bonviván proti svalovci

Za volantem je rozdíl okamžitě poznat. Už při dynamických testech na letišti, kde přesedáme z jednoho auta do druhého, zanechává záběr fabie

mnohem silnější dojem. Přestože naše loňská měření ukázala, že koncernové TSI s nástupem výfukového filtru něco ze spodových dovedností ztratilo. Pomyslný mrtvý bod nad volnoběhem je při rozjezdu nutné překonat, ale pak už jdou věci jako po másle.

Stejná zkušenost se opakuje ve městě, kde se fabia nad 1600 min-1 pohybuje se sympatickou živostí, zatímco když chceme s cliem držet hospodárně nízké otáčky, zdržujeme provoz. Potřebujeme dva tisíce – a pak zase jemnou nohu na plynu, aby se motor nerozpumprdlíkoval moc, protože jeho jednoduché regulaci trocha citu chybí.

V dálničních stoupáních fabia cliu bez řečí ujede a ani na točité okresce nepotřebuje tak často řadit. Což je dobře, protože chod mechanismu je ve škodovce méně přesný. Klidným řidičům motor clia určitě vyhoví, i na jeho specifické reakce se dá zvyknout. Spotřeba přesahující šest litrů ovšem za dnešním standardem zaostává. Abychom však cliu nekřivdili – jednodušší technika znamená také menší servisní rizika. Nepřímé vstřikování

má méně sklonů k tvorbě karbonu, což zejména vynikne při častých krátkých jízdách zastudena. A co vydrží u TSI výfukový filtr, to se musí teprve ukázat.

Údaje o testovaných vozidlech Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 66 kW Škoda Fabia Combi 1.0 TSI 70 kW
Motor, ventilový rozvod turbo benzin R3, DOHC turbo benzin R3, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 898 999
Největší výkon (kW/min-1) 66/5500 70/5000-5500
Největší točivý moment (Nm/min-1) 140/2250 160/1800-3500
Převodovka 5° manuální 5° manuální
Délka x šířka x výška (mm) 4267 x 1732 x 1445 4262 x 1732 x 1488
Rozvor náprav (mm) 2589 2470
Standardní pneumatiky185/65 R15 185/60 R15
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1163/550 1141/530
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 595/1200 570/1000
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 443/1380 530*/1935
Objem nádrže paliva (l) 45 45
Nejvyšší rychlost (km/h) 178 185
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,1 10,9
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 6,5/4,4/5,2 5,4/4,1/4,6
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 11,2 11,3
Pružnost na 5. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s)23,6 18,6
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h podle GPS (min-1) 3400 3000
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 6,2 5,3
* Včetně prostoru rezervy 36 l

Zapomeňte na tradici

Už dlouho neplatí, že by francouzská auta vynikala plavně měkkým pérováním. Losí testy je nutí ke kompromisům, které po rozbitých českých cestách jezdí poněkud rozpačitě. To však není případ testovaného kombíku s paketem GT Line Full, jehož součástí jsou 17“ kola a mírně tužší podvozek. Ano, tužší, ale krásně harmonický. Má dost poddajnosti na pohlcování nerovností, ale nehoupe se a na hrbolech neuskakuje.

Kdo je tady měkčí?

Jestli některé dnešní malé auto vyznává staré francouzské ideály, je to Škoda Fabia třetí generace. Facelift na jejím houpavém pérování nic nemění, i přes menší nerovnosti se nese měkce a citelně se naklání. Tlumení rázů pomáhají i menší 16“ kola s vyšší bočnicí.

Plusem je jízdní harmonie a plynulost. Naladění podvozku bere ohled na tuhost karoserie, nepřenáší do ní tvrdé rázy. Zklamáni mohou být příznivci ostřejší jízdy. Při prudkých manévrech se vůz citelně houpe a může i uskočit, záď projevuje sklony k přetáčivosti, která není vždy jen zdrojem zábavy. Při cvičném průjezdu kuželkami fabia opouštěla stopu dřív než clio a dalo víc práce ji srovnat.

Škoda že Monte Carlo nemá standardně sportovní podvozek. Testovali jsme ho loni na vzácné Edition R5 a fungoval právě tak dobře jako u clia: poddajně, ale pevněji v kramflecích. Zájemcům ho vřele doporučujeme.

Závěr


Závěr

Díky svůdnému designu, elegantně pojatému interiéru a talentovanému sportovnímu podvozku zapůsobilo clio velmi silně. Sami jsme nečekali, v kolika ohledech bude fabii šlapat na paty. Známkování Světa motorů ale klade velký důraz na prostor a praktičnost, kde renault ztrácí body za kompromisní rozvržení kabiny. Definitivně ho ke dnu stáhly horší dynamika a vysoká spotřeba, jež má na svědomí technicky méně vyspělý motor.

Hodnocení Za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
 Renault Clio Grandtour 0.9 TCe 66 kW Škoda Fabia Combi 1.0 TSI 70 kW
DOJEM
Design 1,00 1,50
Dílenské zpracování 2,00 1,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 2,00 1,00
Sedadla 1,00 1,50
Zavazadelník a variabilita 1,50 1,00
Ovládací prvky 2,00 1,50
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 2,50 1,50
Pružnost 2,50 1,50
Spotřeba 2,00 1,00
JÍZDA
Řazení 1,50 2,00
Řízení 1,50 1,00
Brzdy 2,00 1,50
Ovladatelnost 1,50 2,00
Jízdní komfort 1,50 1,50
CELKEM
Výsledná známka 1,75 1,43
Závěrečné pořadí 2. 1.

Pořadí1. Škoda Fabia Combi 1.0 TSI/70 kW2. Renault Clio Grandtour 0.9 TCe/66 kW
PlusyProstorná kabina i kufrElegantní design
 Pružný a úsporný motorSpojení komfortu a obratnosti
 Velmi dobrá ergonomie  
MínusyHodně měkký podvozekÚzká a krátká kabina
 Méně přesné řazeníLíný a žíznivý motor
  Rezervy ve zpracování
Průměr celkem1,431,75

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Nově hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,50, za 15 až 25 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnějším malým kombi se zážehovým motorem, výkonem 66 až 77 kW a výbavou dle Světa motorů je Dacia Logan MCV Arctica za 257.400 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 270.270 Kč. Za cenu od 270.271 Kč do 296.010 Kč udělíme známku 1,50 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí

celkového hodnocení. Jedná se o samostatnou disciplínu.

Související články

Zobrazit celý článek
Témata

Diskuse: Přidat názor

válce
MOJE JMÉNO
| 21. 1. 2019
Ty jsi to ale odborník... :no:
Avatar - Ronault.
Pěkný článek, vítězem je ale Rapid Spaceback :-)
Ronault.
| 21. 1. 2019
Auto není jen měkčená loketní opěrka a pár cinkrlátek, ale třeba skelet.
Prostor
chytrak1
| 21. 1. 2019
to je totiž tady taková chiméra, že rozvor určuje prostor uvnitř auta. Houby, je spousta řešení jak si s tím prostorem pohrát, u škodovky tradičně cpou zadní sedadla více dozadu mezi podbehy. Takže je to na zadek trochu užší ale v ramenou a loktech ok a na cestování ve 4 lepší řešení než mít nacpanou širokou laivici hned za sedadlama řidiče a spolujezdce (jak to"umí" třeba peugeot). Další parametry,který hrají roli jsou, umístění čelního skla vůči předním kolům, hloubka přístrojovky (tady umí ford neuvěřitelný platový haluze - [odkaz] atd.

Rozhodně to ale nemá žádný vliv na bezopečnost - to by takový smart a mini (krátké předky) nemohli jezdit vůbec.
Rozdíl koncepcí
chytrak1
| 21. 1. 2019
Můj názor na prostor ve fabii je ten, že je vzadu žalostně mrňavá. Vůči sice hnusné dvojce obrovský skok zpět. A pokud si moje opotřebovaná paměť dobře vzpomíná, i jednička na tom byla s místem vzadu líp jak trojka. Takže je-li renault ještě menší, tak je vzadu nepoužitelný, je to kombi jen pro dva. To si mohli ty zadní páry dveří u renaultu ušetřit (OK ušetřili aspoň za kliky :-) ) A tedy KO.

Výše už to zaznělo, z hlediska prostoru pro rodinu je daleko lepší rapid (SB nebo LB). Ale pár projižděk s rapidem po dálnici mne taky moc nepřesvědčilo. Myslím, že tyhle kategorie aut s časem pěkně zdegenerovali a i proto od nich zákazníci utíkají.
Pěkný článek, vítězem je ale Rapid Spaceback :-)
Bobanus
| 21. 1. 2019
Rapid je na stejně velkém podvozku jako Clio, ale vzadu i v předu má více místa, než Clio. Vzadu je např. stejně místa na šírku jako ve Focusu II. Je to dáno docela úzkými dveřmi podle mě.
Jinak ale lowcost z toho nejde ani náhodou. Po faceliftu 2015 je jediným nedostatkem absence měkčeného plastu. Ale jinak polstrování je pod loktem ve dveřích i loketní opěrce na jedničku, pedálky jdou lehce, řazení také, je dobře odhlučněný podvozek, volant má podsvícené tlačítka, okenní airbagy jsou vzadu, cena i s litými koly, silným motorem, vyhř. sedadel a autom. klimou byla 330tis.kč v roce 2016 díky slevám. To mi u Renaultu nenabídli ani náhodou :-) A pak ještě pro mě argument servisů - když chci náhradní vůz u Renaultu, tak se na mě dívají jak na ufona - to platí pro celou Severní Moravu s Slezsko >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku