Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio vyhlášen nejbezpečnějším malým autem. Ford ale posádku ochrání lépe

David Bureš
Diskuze (14)
Renault se už několik let výrazně zaměřuje na bezpečnost svých aut, a to i těch nejmenších. Důkazem, že je v tomto ohledu úspěšný, je i doporučení Euro NCAP.

Agentura Euro NCAP vybírala z loni testovaných aut ta nejbezpečnější a vydala seznam automobilů, které v jednotlivých segmentech doporučuje. Auta spojuje zisk pěti hvězdiček v celkovém hodnocení.

Mezi malými vozy Euro NCAP doporučuje čtvrtou generaci Renaultu Clio. Ta získala pět hvězd v celkovém hodnocení, přičemž v ochraně dospělých dosáhla 88 % bodů za ochranu dětí 89 %, za ochranu chodců 66 % a za bezpečnostní systémy 99 %.

Výsledek Clia naznačuje, že v hodnocení Euro NCAP má ochrana posádky na celkový výsledek menší vliv než dříve. Konkurenční Ford Fiesta totiž v hodnocení ochrany dospělých získala více bodů než Clio, a to 91 %. Fiesta nicméně výrazně ztratila v „disciplíně“ bezpečnostní asistenty, kde dostala 71 procent.

Za ochranu dospělých byly v minulých letech lépe hodnoceny než Clio IV také například Chevrolet Aveo (95 %), Kia Rio (92 %) nebo Suzuki Swift (94 %).

V loňském roce nárazovými zkouškami Euro NCAP prošly i užitkové vozy. Jako nejlepší z nich byl vyhlášen Ford Transit Custom. Jako jediný z testovaných dodávek získal pět hvězd. Mezi malými MPV Euro NCAP doporučuje dva vozy – Fiat 500L a Ford B-Max.

Nejlepším testovaným vozem bylo Volvo V40, které ze všech automobilů získalo nejvyšší kombinované skóre. Naopak se loni nedařilo Renaultu Traffic a Jeepu Compass, které získaly v celkovém hodnocení pouze dvě hvězdy.

Testovaný automobil musí podle loňských pravidel Euro NCAP splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech čtyř hodnocených kategorií), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích.

S ohledem na vývoj automobilů bude Euro NCAP klást větší důraz na asistenční systémy. Od letošního roku do celkového hodnocení zahrne systém sledující omezení maximální povolení rychlosti. Od příštího roku pak bude v celkovém hodnocení počítáno i se systémem automatického brzdění.

Nejlepší auta v nárazových testech Euro NCAP dle jednotlivých segmentů
SegmentModelOchrana dospělých [%]Ochrana dětí [%]Ochrana chodců [%]Bezpečnostní systémy [%]
Malé vozyRenault Clio IV88896699
Malé rodinné vozyVolvo V40987588100
Velké rodinné vozyBMW 320d95847886
Kompaktní MPVFord B-Max92846771
Kompaktní MPVFiat 500L94786571
Malá SUVFord Kuga948670100
Velká SUVHyundai Santa Fe96897186
Užitkové vozyFord Transit Custom84904871

David Bureš
Diskuze (14)
25. 1. 2013 00:05
Re: Nevím čím to je, ale
Nevím, čím to bylo konkrétně tady, ale u dětí jsou body taky za takové nesmysly, jako dostatečně viditelné a důrazné upozornění na to, že před montáží protisměrné dětské sedačky na sedadlo spolujezdce (vpředu) je nutné vypnout airbag.

Bohužel je třeba se dívat až na ty detailní výsledky.
Avatar - woody-alien
24. 1. 2013 18:53
Re: Nevím čím to je, ale
Tak Fiesta chrání dospělé především tím, že do ní kvůli zběsilému interiéru ani nevlezou. Tudíž nemohou bourat a zranit se. Safety First. ;-) >:D
Avatar - Ham.
24. 1. 2013 18:51
Re: Nevím čím to je, ale
Rozdíly jsou minimální, ale nahlédnutím do podrobných výsledků lze zjistit, že nárazové testy Fiesty jsou vyrovnanější, Clio má proti Fiestě dvě slabiny, již zmíněný whiplash a náraz na kůl kde ochrana hrudníku je dokonce hodnocená jako "weak".
Avatar - Ronault.
24. 1. 2013 18:21
Re: Nevím čím to je, ale
:yes:
Avatar - Emel
24. 1. 2013 17:53
Re: Nevím čím to je, ale
Co Clio ztrácí u dospělých, to získává u dětí... a rozdíly jsou minimální.