Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renovovaný Aston Martin Bulldog konečně pokořil 322 km/h, trvalo to 44 let

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Jediný vyrobený kus měl pokořit rychlost 322 km/h již v roce 1979, nakonec ale musel čekat dlouhých 44 let.

Aston Martin Bulldog byl dlouhou dobu jedním z neúspěšných historických experimentů britské prémiové značky. Vůz vyvíjený v sedmdesátých letech měl být teoreticky schopen dosáhnout rychlosti až 237 mil v hodině, tedy cca 381,4 km/h, nakonec ale v roce 1979 vyvinul rychlost „pouze“ 191 mil v hodině, tedy cca 307,4 km/h. Automobilka projekt v roce 1981 uložila k ledu, naštěstí ale neupadl v úplné zapomnění.

Renovace trvala 7000 hodin

Po důkladné renovaci společností Classic Motor Cars, která měla zabrat okolo 7000 hodin a přinesla i drobná vylepšení, se vůz po více jak 40 letech konečně dočkal momentu, kdy pokořil hranici 200 mil v hodině, tedy cca 322 km/h. Stalo se tak na letišti Machrihanish ve Skotsku, kde se vůz dostal dokonce až na rychlost 205,4 mil v hodině, tedy zhruba 330,6 km/h.

Video se připravuje ...

Připomeňme, že pod kapotu byl automobilkou umístěn 5,3litrový twin-turbo přeplňovaný motor V8, původně naladěný na 447 kW (608 k) a 678 Nm točivého momentu. Podle dostupných informací by však motor měl být schopen nabídnout výkon dokonce až 700 koní, přičemž podle Motor1 měla společnost Classic Motor Cars zvažovat zvýšení výkonu pro rychlostní testy na cca 650 koní.

Společnost, která se svým úspěchem pochlubila na sociálních sítích, bohužel nezveřejnila specifikace vozu. Uvedla však, že za volantem seděl závodní jezdec Darren Turner, který v minulosti třikrát zvítězil v třídě Le Mans a pracoval také jako testovací jezdec pro automobilku Aston Martin.

Jediný vyrobený Aston Martinu Bulldog konečně pokořil rychlost 200 mil za hodinu

Britská automobilka v sedmdesátých letech zvažovala výrobu omezené série modelu Bulldog, díky čemuž by se posunula na úroveň tradičních výrobců supersportů, jako byly automobilky Ferrari či Lamborghini. Projekt byl ale nakonec vyhodnocen jako příliš nákladný a jediný vyrobený kus byl prodán zájemci ze Středního Východu.

Video se připravuje ...

V minulém roce proběhla renovace vozu v Classic Motors Cars, na kterou dohlížel i Richard Gauntlett – syn bývalého ředitele automobilky Aston Martin, který před více než 40 lety program supersportu s aerodynamickými tvary, výklopnými světly a racčími dveřmi zastavil.

Za překonání hranice 200 mil v hodině sice vůz žádné ocenění nezíská, pro jeho autory a lidi pracující na jeho renovaci však jistě půjde o zadostiučinění. Nám ostatním pak nezbývá než čekat, zda se někdo pokusí vůz dostat i na původně předpokládanou maximální rychlost 237 mil v hodině.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme