Sbírka Maxe Verstappena: Auta dvojnásobného mistra světa F1
Od Renaultu Clio po speciály bez homologace k silničnímu provozu. Max Verstappen vystřídal mnoho rozličných aut a v garáži mu nechybí ani vozy značky jeho největšího konkurenta z F1.
Red Bull F1 tým pro sezónu 2023 zůstává potřetí za sebou v nezměněné sestavě. S Maxem Verstappenem a Sergiem Perezem.
Dnes startuje pátá řada seriálu Drive to Survive (F1: Touha po vítězství), kde se konečně pořádně objeví právě Max Verstappen.
Služebním autem Maxe Verstappena pro rok 2023 bude RB19, monopost představený začátkem února v New Yorku. Čím ale Max jezdí v soukromí?

Renault Clio R.S.
Prvním autem nizozemské hvězdy byl Renault Clio R.S. Dostal ho darem v rámci spolupráce Renaultu a jeho tehdejšího týmu, Toro Rosso. Měl ho už v 17 letech.
Max se tehdy nechal slyšet, že pokud by si vybíral sám, volba by asi padla na Volkswagen Golf. Rovněž uvedl, že preferuje méně okázalé dopravní prostředky, třeba skútr.
Renaultsport R.S. 01
Speciál bez silniční homologace, představený na autosalonu v Moskvě v roce 2014. Výroba každého kusu zabrala přibližně 5 měsíců.
Verstappen se v něm poprvé svezl na akci sponzorované Renaultem v květnu 2015 a určitě na něj udělalo dojem, protože si ho přidal do své sbírky.
R.S.01 má 3,8litrový motor z Nissanu GT-R, který mu umožňuje dosáhnout rychlosti 300 km/h při výkonu 550 koní.
Cena závodního stroje šampionátu Renaultsport Trophy byla téměř 10 mil. Kč.
Porsche 911 GT3 RS
Verstappen získal řidičský průkaz koncem roku 2015 a jeho první vítězství v závodě F1 ve Španělsku v roce 2016 ho motivovalo k nákupu Porsche 911 GT3 RS. Vzhledem ke svému věku prý ještě potřeboval povolení otce i manažera.
Maxova stříbrná GT3 RS má černá kola a žluté brzdiče. Plochý atmosferický šestiválec o objemu rovné 4 litry ze sebe dostane 500 koní. 100 km/h dosáhne už za 3.3 vteřiny.
Maxův nákup "provařil" na Twitteru Mark Webber, bývalý pilot F1 a současný ambasador sportovních Porsche.
Aston Martin Valkyrie
Díky spolupráci Red Bullu s Aston Martinem v letech 2018 až 2020 dostal Verstappen do rukou řadu působivých strojů tohoto britského výrobce.
V roce 2019 měl Verstappen k dispozici Aston Martin DB11. Krátce na to ho nahradil Aston Martin Vantage a následně DBS Superleggera s výkonem 725 koní. Ten nakonec vrátil automobilce s nájezdem menším než 2 tis. km.
Zdá se, že nejvíce se Verstappenovi zalíbil šílený Aston Martin Valkyrie. Tento hyperautomobil vyvinul technický ředitel Red Bullu Adrian Newey ve spolupráci s Markem Reichmanem z Aston Martinu.
Hybridní stroj s 6,5litrovým motorem V12 si Max již během vývojové fáze vyzkoušel na trati. Byl natolik ohromen, že si jeden z nich objednal.
Ferrari Monza SP2
Dvoumístná limitka bez střechy a čelního skla. Je inspirovaná Barchettou z 50. let, což byly úspěšné závodní vozy s otevřenou karoserií, které řídili amatérští "gentlemani" i profesionálové.
V přídi je umístěný 6,2litrový atmosférický dvanáctiválec odvozený z bestiálního Ferrari 812 Superfast. U Monzy SP2 tak připadá více než 800 koní na zhruba 1500 kg hmotnosti.
Monza SP2 je určená pouze několika vyvoleným na celém světě. Vyrobeno bylo 499 kusů a jeden z nich stojí v garáži největšího rivala F1 týmu Ferrari – Maxe Verstappena. Vyšla ho na 1,4 milionu liber.
Honda NSX Type S
Honda darovala Verstappenovi na konci roku 2022 šedou NSX Type S za jeho další úspěchy ve Formuli 1.
Bylo to na každoročním "Dnu díků", který značka pořádá po skončení sezóny. NSX Type S mu předal předseda představenstva Seiji Kuraishi a prezident Honda Racing, Koji Watanabe.
Bylo vyrobeno jen asi 350 kusů NSX v této limitované verzi Spec S. Z toho pouze 50 kusů se prodalo mimo Spojené státy.
3,5litrový šestiválec v kombinaci se třemi elektromotory produkuje 600 koní. Ty se přenášejí na všechna čtyři kola. Převodovka je devítistupňová, dvouspojková.
Ferrari SF90 Stradale
V lednu 2023 byl Max spatřen při návštěvě dealerství Ferrari v Monte Carlu, kde holandský jezdec usedl za volant vozu Ferrari SF90 ve verzi Rosso Fuoco Stradale pack Assetto Fiorano.
Vůz je vůbec prvním plug-in hybridním Ferrari "střední" třídy. Spojuje tři elektromotory s motorem V8 o výkonu 780 koní. Celkový výkon tak čitá přes 1000 koní.
Není sice známé, zda Verstappen sáhl do své peněženky a vůz si koupil, ale vzhledem k jeho zájmu může SF90 skončit v jeho stálé garáži velmi brzy oficiálně.