Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia esport trophy: Extrémně rychlé Polsko přineslo největší úspěch!

Martin Machala
Diskuze (0)

Byl to tedy neskutečný šrumec, skoro si říkám, kam se hrabe Finsko. Na nepředstavitelně rychlých polských erzetách jsem si však vyjel zatím nejlepší umístění!

Uznávám, ztráta na prvního pořád dost velká - zatímco vítězný David Dorňák zvládl dvanáct rychlostek v čase 53:45, já potřeboval zhruba o sedm minut víc. Jak říkám, na čem rozhodně pracovat je, já jsem ale v prvé řadě rád, že jsem dojel a celkový třiadvacátý flek? Tak vysoko jsem ještě nebyl.

A je taky pravda, že jsem jel hodně, hodně na jistotu. Byla to sice zatím jedna z nejzábavnějších soutěží, jaké jsem kdy absolvoval, na trénování jsem se na rozdíl od otrocky zakroucené, pomalé a rozbité Argentiny těšil, kvůli vysokým rychlostním průměrům jste však v Polsku prakticky neustále blízko průšvihu. A totálnímu. V úsecích, které se daly zvládnout na plný plyn, jsem si tak slabošsky brnkal o brzdu - uzoučká šotolina, bezprostředně lemovaná stromy, v lepším případě nějakým svahem, poskytovala prostor na chybu veškerý žádný. Stačilo se jenom trošku vychýlit z ideální stopy a průšvih byl na světě. Tedy jsem vše podřídil jednoduché strategii „hlavně dojet“ a nakonec z toho bylo velmi hezké a už zmíněné třiadvacáté místo.

Zatím nejvíc jsem také registroval postupně zhoršující se přilnavost pneumatik a degradaci povrchu. Hlavně s pneu jsem měl nebývalý problém, rychlostku před servisem auto skoro úplně přišlo o grip. Do zatáček jsem musel výrazně, výrazně ubrat, velmi upravit brzdné body a před obloukem volit často o převod níž, než jsem měl natrénováno. Přilnavost se po přezutí vrátila, byl to ale zajímavý poznatek, zážitek. Dirt Rally 2.0 a organizátoři Škoda Fabia esport trophy se opravdu snaží, aby se reálným soutěžím co nejvíc přiblížili.

Mimochodem, polská soutěž patří k těm vůbec nejstarším na světě, první podnik se zde jel už v roce 1921. Neuvěřitelně rychlé zkoušky se nacházejí v okolí Mazurských jezer, což je zhruba dvě stě kilometrů od Varšavy.

Dalším zastavením Škoda Fabia esport trophy bude soutěž americká, pojede se v Nové Anglii. Čeká na nás něco přes sto ostrých kilometrů, znovu půjde o šotolinu, rychlostní průměry však naštěstí klesnou. Na druhou stranu nás prý čeká proměnlivé počasí, první polovinu soutěže by mělo pršet. Když si vzpomenu na propršenou Austrálii, která byla v druhých průjezdech strašlivá tortura… no, jsem na sebe zvědavý.

Po Americe následuje Německo, poslední z pětice kvalifikačních podniků, a potom už pro osmičku nejlepších simracerů živé finále! A proto toho vůbec nejrychlejšího tříměsíční zápůjčka nové škodovky!

Martin Machala
Diskuze (0)

Doporučujeme