Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia přišla o pozici nejprodávanějšího nového osobního auta na Slovensku

ČTK
Diskuze (12)

Škoda Fabia loni přišla o pozici nejprodávanějšího modelu nových osobních aut na Slovensku, do čela žebříčku se dostal Hyundai i30. Vyplývá to z údajů, které poskytl místní Svaz automobilového průmyslu.

Celkovému počtu registrací nových aut na Slovensku sice opět vévodila značka Škoda, její podíl na trhu v této pětimilionové zemi ale klesl.

Loni bylo na Slovensku zaregistrováno 3261 nových fabií, což meziročně představuje pokles více než o pětinu. Naopak do evidence přibylo 3774 vozů Hyundai i30, což je o 8,5 procenta více než předloni.

Celkový počet registrací nových osobních aut na Slovensku loni vzrostl o 4,1 procenta na 78.841 vozidel. Škoda Auto umístila na Slovensku 13.850 nových aut. Proti roku 2021 to představuje pokles o 9,8 procenta, její tržní podíl se tak snížil na 17,57 procenta z předloňských více než 20 procent.

Dařilo se například značce Hyundai, která slovenským zákazníkům dodala 9261 aut při meziročním nárůstu o 13,6 procenta. V prodeji aut v zemi ji tak patřila druhá příčka. Téměř o šestinu na 8931 aut stoupl v zemi prodej vozů Kia.

Video se připravuje ...

Loňský prodej osobních aut na Slovensku zaostal za rekordním rokem 2019, kdy v zemi do evidence přibylo 101.568 nových vozidel. Výrobu automobilek pak podle odborníků ovlivnil nedostatek některých součástek, což se následně projevilo v prodloužení dodacích lhůt aut zákazníkům.

ČTK
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - hugino
25. 1. 2023 08:12
Re: 6000
Presne ako sme už viac krát písali tak týmto prístupom EU k elektromobilite totálne zničia auto priemysel v Europe pretože stredná vrstva aj keď to nebolo jednoduché si dokázala raz za povedzme 8-10 rokov dovoliť kúpiť nové benzínové/naftové auto povedzme za 18-20 000 €. Teraz to vyzerá že nariadením EU / buď BEV za 35 000 € alebo choď pešo / sa už aj bežné autá stávajú nedostupnými lebo vývoj a výrobu BEV platia ICE autá. Jedine korejci to zobrali za správny koniec a na tom len profitujú a budú profitovať ak sa VW group nespamätá. Jedinú šancu vidím v budúcoročných volbách do EU parlamentu že by sa zmenilo osadenstvo v parlamente. Tak treba si dobre rozmyslieť koho treba voliť. Taliani už dvíhajú varovný prst. A ak sa nič nezmení tak za pár rokov tu máme v Európe vlnu protestov kvôli prudkému nárastu nezamestnanosti a to ešte len začne anarchia.
25. 1. 2023 07:12
Re: 6000
Na druhou stranu třeba Yeti, který byl dle techničáku kombi, má na výšku 1691 mm. Oproti tomu Kamiq má udávanou výšku 1531 mm. Yeti má na délku 4223 mm a Kamiq 4241 mm.

Oni tam sice krapet kouzlili s hagusy, když to měřili, ale když ty dva stojí vedle sebe, tak ten výškový rozdíl je vizuálně značný. Lidi chtějí SUV, tak tomu říkají SUV, ale krabicoidní tvary jim nejdou příliš do krámu z pohledu emisí, tak to stejně čím dál víc přibližují autům, kterými jsme jezdili dřív.
25. 1. 2023 00:09
Re: Kdo chce kam...
Dokud bude ve Wolfsburgu vládnout bezpřehý elektrofašimus, bude to jen horší a horší. Samozřejmě i se Škodou.... :-O :-O :-O :-( :no: :no: :no:
25. 1. 2023 00:08
Re: 6000
A bude hůř, mnohem hůř. Jen co skončí současná generace Fabie a Scaly a přímí nástupci už nebudou... :-O :-O :-O :no:
24. 1. 2023 17:25
Kdo chce kam...
Neměli by ještě zdražit? Prodává se míň, tak je potřeba si to vykompenzovat :-[] Takže s jakým prodejem budou uzavírat rok 2023? S půl milionem? A to chtěli být stabilně 1mio+ prodaných kusů...