Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sporťák od Alpine dostane nový motor 1.8 TCe a dvouspojkovou převodovku

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 7. 7. 2015
13
15
Zobrazit náhledy (13)
Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine
Nové detaily o chystaném sportovním voze aliance Renault Nissan, který bude vyráběn pod značkou Alpine, jsou zde. Očekávejte výkon až 300 koní z nové osmnáctistovky TCe a dvouspojkový automat.

Dvoulitr z Mégane RS nebo šestnáctistovku z Clia RS? Fanoušci značky Alpine již dlouho spekulovali o tom, jaký motor se dostane pod kapotu chystaného sportovního vozu inspirovaného modelem A110. Až nyní však prosákly informace o pohonné jednotce, a bude se jednat o zcela nový agregát.

Osmnáctistovka TCe vzniká ve spolupráci Renaultu s Nissanem a bude pohánět vozy obou značek. Očekávat ji prý můžeme v chystaném ostrém hatchbacku Nissan Pulsar Nismo, údajně by se měla podívat i pod kapotu sesterského Renaultu Mégane RS příští generace.

Jedná se o agregát, který konstrukčně vychází ze šestnáctistovky známé z Clia RS. V Alpine se objeví hned ve třech výkonnostních variantách, a to 250, 275 a 300 koní, přičemž nejvýkonnější verze dostane jinou hlavu, lepší chlazení a optimalizované mapy jednotky.

Automobil rovněž dostane dnes tolik populární dvouspojkovou automatickou převodovku, konkrétně označovanou jako EDC. Ta bude muset být posílena, v Cliu totiž zvládne přenést maximálně 220 koní a 260 N.m. To vše zní velmi zajímavě, ačkoliv se ještě nejedná o oficiální informace.

Francouzský vůz s motorem před zadní nápravou svými parametry přesně míří na Alfu Romeo 4C. Ta má také objem (téměř) 1.8 litru, nízkou hmotnost, přeplňování a dvouspojkovou převodovku, ačkoliv s 240 koni je nepatrně slabší. Alpine má přijít nejdříve příští rok, retro vzhled pak má připomínat slavný závodní stroj A110.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Už na Alpinku šetřím <b class="smile01"><b>:-)</b></b> Tady
Emel
| 8. 7. 2015
Jak říkáš - hlavní je jak to bude fungovat. Ono MRS taky není vyloženě krásné auto a je potřeba si na něj spíš zvyknout.

Fotky z Goodwoodu - bez oranžové lepší. Ze všech stran je to hezké auto a proporce to naživo určitě podrží, jen ten čumák zepředu je takový nijaký...
Avatar - Bully_
Už na Alpinku šetřím <b class="smile01"><b>:-)</b></b> Tady
Bully_
| 8. 7. 2015
Mam trochu obavy, ze s dvouspojkou a tak vyraznym zacilenim na AR 4C bude cena pod milion Kc asi utopii ;-\
Avatar - TeeJay
Eunuch
TeeJay
| 7. 7. 2015
Žasnu. ;-) Jo, možná i to je část problému - je to moc kulaté v době, kdy jsou v kurzu hrany. Ale hlavní problém je ta absence nějakého výrazu.
Avatar - TeeJay
Další krasavec
TeeJay
| 7. 7. 2015
Nemyslím, že design je retro. Je to přešlapování na hranici retra a moderny, u něhož nějak nedošlo k tomu rozhodujícímu kroku. Tohle spíš ten originální Alpine design zabilo.
Avatar - iudex
Další krasavec
iudex
| 7. 7. 2015
No neviem, či by ma tešilo, keby namiesto dvojlitra bola v RS jednaosmička vyhnaná na 300 koní. Downsizing je trend, ja viem, ale zrovna tu asi netreba byť trendsetterom. Kľudne by stačilo dať tomu dvojlitru priamy vstrek, to samé by dosť znížilo papierovú spotrebu a eurovlk by bol nažraný. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku