Sporťák od Alpine dostane nový motor 1.8 TCe a dvouspojkovou převodovku
Dvoulitr z Mégane RS nebo šestnáctistovku z Clia RS? Fanoušci značky Alpine již dlouho spekulovali o tom, jaký motor se dostane pod kapotu chystaného sportovního vozu inspirovaného modelem A110. Až nyní však prosákly informace o pohonné jednotce, a bude se jednat o zcela nový agregát.
Osmnáctistovka TCe vzniká ve spolupráci Renaultu s Nissanem a bude pohánět vozy obou značek. Očekávat ji prý můžeme v chystaném ostrém hatchbacku Nissan Pulsar Nismo, údajně by se měla podívat i pod kapotu sesterského Renaultu Mégane RS příští generace.
Jedná se o agregát, který konstrukčně vychází ze šestnáctistovky známé z Clia RS. V Alpine se objeví hned ve třech výkonnostních variantách, a to 250, 275 a 300 koní, přičemž nejvýkonnější verze dostane jinou hlavu, lepší chlazení a optimalizované mapy jednotky.
Automobil rovněž dostane dnes tolik populární dvouspojkovou automatickou převodovku, konkrétně označovanou jako EDC. Ta bude muset být posílena, v Cliu totiž zvládne přenést maximálně 220 koní a 260 N.m. To vše zní velmi zajímavě, ačkoliv se ještě nejedná o oficiální informace.
Francouzský vůz s motorem před zadní nápravou svými parametry přesně míří na Alfu Romeo 4C. Ta má také objem (téměř) 1.8 litru, nízkou hmotnost, přeplňování a dvouspojkovou převodovku, ačkoliv s 240 koni je nepatrně slabší. Alpine má přijít nejdříve příští rok, retro vzhled pak má připomínat slavný závodní stroj A110.