Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stát nyní připravuje 151 dopravních staveb. Přijdou na závratných 218 miliard!

ČTK ČTK 29. 9. 2019
16

K urychlení staveb by podle ministerstva měla přispět například novela stavebního zákona, která umožňuje vydat stavební povolení pro veřejně prospěšnou stavbu ještě před dokončením majetkoprávního vypořádání.

Stát má v současnosti v různé fázi přípravy rozpracovaných 151 velkých dopravních staveb . Náklady na ně by se měly pohybovat okolo 218 miliard korun. Většina peněz jde na stavbu a rekonstrukci dálnic a silnic. Vyplývá to z materiálu ministerstva dopravy, který v pondělí prostuduje vláda. Dokument zahrnuje stavby s náklady nad 300 milionů korun.

 
Jednotlivé dopravní projekty jsou v různé fázi rozpracovanosti. Zatímco některé se už staví, u dalších stát vyřizuje různá úřední povolení, výkup pozemků, případně vybírá zhotovitele staveb.

Ministerstvo počítá, že na aktuálně rozpracované velké dálniční a silniční projekty bude potřebovat více než 158 miliard korun. K největším a nejnákladnějším stavbám patří zejména nové úseky dálnice D3 Úsilné-Hodějovice, Hodějovice-Třebonín a Kaplice-Nažidla, dále dokončovaná část D1 mezi Říkovicemi a Přerovem a také projekty na dálnicích D48, D11 a D35. U celkem 48 staveb se náklady vyšplhají přes miliardu korun.

Správa železniční dopravní cesty má rozdělaných 66 železničních staveb, které by měly celkově stát až 112 miliard korun. V největším projektům patří rekonstrukce tratí Český Těšín-Dětmarovice, Praha Smíchov-Černošice, Sudoměřice-Votice, železniční uzel v Plzni nebo trať na čtvrtém koridoru v Praze.

Náklady na stavby pro vodní dopravu vyjdou za zhruba šest miliard korun. Největším projektem je plavební stupeň v Přelouči, kde však stát zatím zpracovává podklady pro řízení o vlivu stavby na životní prostředí.

Značným rizikem při přípravě staveb je podle ministerstva hlavně majetkoprávní vypořádávání. Proces vyvlastňování často brzdí odvolání a následné soudní spory. Dodržování termínů staveb ovlivňuje také průběh vyřizování stavebního povolení a výběr zhotovitele.

K urychlení staveb by podle ministerstva měla přispět například novela stavebního zákona, která umožňuje vydat stavební povolení pro veřejně prospěšnou stavbu ještě před dokončením majetkoprávního vypořádání. Přínos lze očekávat také od novely zákona o urychlení dopravních staveb, která by měla zrychlit další úřední procesy před zahájením staveb.

Ministerstvo v dokumentu upozorňuje, že na stavby bude potřeba najít další peníze. Zatímco rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) je pro letošní a zatím i příští rok dostačující, výhlídky do dalších dvou let už jsou horší. Současné rozpočtové plány pro roky 2021 a 202 se pohybují kolem 65 miliard korun, což by pro financování všech staveb bylo nedostatečné. Výdaje fondu pro letošní rok jsou už okolo 100 miliard korun. Pro příští rok jsou naplánovány na 87 miliard korun, výdaje však často navyšují nespotřebované rezervy z předchozích let.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Re: uz aby to bylo!
| 29. 9. 2019
:yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: To si z nás ŘSD, tedy vládní politici, opět dělají s
| 29. 9. 2019
Babiš dělá JEN to co se mu hodí = bohužel stát díky tomu už začíná zaostávat = dlouhý roky konjunktury sme jako stát docela hodně promrhali. Jedno jestli ve výstavbě dálnic kdy sme ZPOMALILI nebo neudělali reformu důchodů nebo se vykašlali na stavbu rychlostních koridorů
pro vlaky nebo nestavíme 1 vodíkovou čerpací stanici týdně atd. atp. = časem to bude dost mrzet a ty spousty věcí chybět

To že stát ODMÍTÁ přispět nebo spíš zaplatit propojení dálnic = dálnici D0 pražskej okruh = který se díky tupejm komunistum všechny křížej v Praze https://zpravy.aktualne.cz/…1410cc47ab5f122/ to je 56 let poté co tuhle stavbu stát oficiálně označil za PRIORITNÍ STAVBU státu = fakt PRŮSER

Jen připomenu že stavbu pražskýho okruhu a staveb propojujících výpadovky z města právě s okruhem zastavilo minulý vedení Prahy = nějaká https://www.reflex.cz/…ji-uz-verit.html za nějaký soukromý uskupení nějakýho miliardáře = řikaj si ANO
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Peníze
| 29. 9. 2019
Hele NEKECEJ žes dodnes NEPOCHOPIL ani to že to že ti nafta přijde výhodnější = je státem placený = prostě ZAPLACENÝ :D

Že místo třeba 30-40 km novejch dálnic ročně = platíme tvuj POCIT že je 2litr nafta výhodnější než 2litr benzín? ;-)

Fakt ti to ani po tom opakovanym vysvětlování a počítání kolik to ročně dělá = třeba ty desítky novejch km dálnic ROK co ROK = fakt ti to dodnes NEDOŠLO? :-!
uz aby to bylo!
| 29. 9. 2019
i kdyby to stalo bilion tak vnitrni a vnejsi prazsky okruh i cela d3 jsou tak extremne dulezite ze za jakekoliv penize to extremne specha..!!! stejna tak vlaky nad 300 km uz by danvo mely jezdit!!!!!
a zakon aby slo stavet driv nez se vyporadaji pozemky taky uz mel davno byt a je nehorazne ze davno neni. brzdi to nas, brzdi to ekonomiku, vsechno!
Avatar - WinDiesel
Re: Množství peněz
| 29. 9. 2019
ono to bylo vždycky pomalé ale zazdily to teprve vjecy verzejne, potom už se to nerozpohybovalo

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku