Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stylový elektromobil Citroën Ami přijíždí v užitkové verzi Cargo

Ondřej Mára
Diskuze (45)

Užitková verze extrémně kompaktního elektromobilu sice parametry neohromí, přesto výrobce věří, že najde uplatnění.

Ze všech stran netradiční elektromobil Citroën Ami, který nachází uplatnění zejména ve světě sdílené mobility, snad není potřeba blíže představovat. Ostatně do paměti mnohých z nás se zapsal například svou atypickou karoserií, díky které lze prohodit přední a zadní nárazník i pravé a levé dveře. Díky specifickým parametrům se navíc ve Francii dá řídit již od 16 let.

Ale dost už o klasické verzi, která je na trhu již delší dobu. Francouzská automobilka dnes totiž představila verzi užitkovou, označovanou jako Citroën Ami Cargo, která kandiduje na titul jednoho z nejkompaktnějších užitkových vozů na trhu.

Ami Cargo se totiž drží rozměrů civilní verze, která měří 2041 mm na délku a 1390 mm na šířku. Vnitřní prostor se pak zvětšil odebráním sedadla spolujezdce, které nahradil speciální přepravní modul. Díky němu pak vzrostl celkový přepravní objem o 260 litrů - tedy na celkový 400 litrů. Nosnost se pohybuje okolo 140 kilogramů.

Přepravní prostor v místě bývalého spolujezdce je přitom od prostoru řidiče oddělen vertikální přepážkou, která ale nijak neomezuje výhled z vozu. V přepravním boxu je také speciální modulární polička, sloužící i jako vrchní kryt boxu, a nechybí ani upínací popruhy. Díky modulární podlaze boxu s dvěma úrovněmi nastavení je navíc možné v boxu převážet předměty o délce až 1,2 metru.

Video se připravuje ...

Stejně jako civilní verze Citroënu Ami, i užitková verze Cargo je osazena lithium-iontovou baterií s kapacitou pouze 5,5 kWh, která nabízí maximální dojezd až 75 km. Výhodou je však pohodlné nabíjení z domácí 220 V zásuvky během cca 3 hodin. Pohon pak zajišťuje elektromotor o výkonu 6 kW, který slibuje nejvyšší rychlost 45 km/h.

Citroën Ami Cargo tedy výkonem ani dojezdem neohromí, díky kompaktním rozměrům a malému poloměru otáčení se však podle automobilky může stát užitečným pomocníkem v městské přepravě, případně při doručení zboží ve stylu „last mile“ – tedy na posledních pár kilometrů.

Ve Francii, tedy na svém domácím trhu, by se měl užitkový Citroën Ami Cargo objevit v průběhu června a jeho cena byla by měla startovat od 6.490 euro, tedy cca 167.300 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (45)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
7. 5. 2021 23:36
Re: Re: Původní Citroën AMI
V tom s tebou souhlasím.
Ovšem ať již AMI 6 v prvních sériích otevírací víko kufru měl či neměl, šlo o ošklivý, leč praktický, a sakra žádaný automobil, jehož se nakonec prodala kvanta.
K tomu, domnívám se, se "nový" elektro-ami nepřiblíží ani vzdáleně
7. 5. 2021 17:12
Re: Za 150 a kdyby to uvezlo 2 osoby
Samozřejmě pokud je uživatelem dítě, je to +/- ok. Pro potřeby, jak jsem uváděl já, by to jistě naráželo asi i na víc problémů, jak píšeš možná homologací počínaje, úpravami technickými (výkonnější motory, baterie, a i jiné, třeba i bezpečnostní požadavky) no a tím pádem se mění cena a celé to jaksi pozbývá smysl.

To jsem se v podstatě jen tak hypoteticky zasnil. :-)
Avatar - eLzyx
7. 5. 2021 16:01
Re: Za 150 a kdyby to uvezlo 2 osoby
ano, mohli by to prodávat odblokované pro vlastníky ŘP B, do města by postačovalo klidně i 70km/h. Otázkou je, jestli by to neprodražilo homologaci.

A ano, 45km/h je málo, taky bych viděl raději, kdyby děcka mohla pelášit 50km/h a nezavazela v městském provozu. Ale to je legislativní problém, ne toho auta.
Dojezd? Dle mého názoru by neměl být nijak velký, aby si ta děcka moc nevyskakovala a nejezdila mimo město.
7. 5. 2021 15:42
Re: Tak to je slušná tragédie
Vidiš a já jim taky koupil Citroena, starší C3 a za 3 roky jsem do ní nedal na servisu ani korunu.
Jen nové pneu letní i zimní (to potřebuje EV taky) a jedna pravidelná serviska - výměna filtru a oleje...nic víc. A taky mě to nenervuje ;-)
7. 5. 2021 15:00
Re: Za 150 a kdyby to uvezlo 2 osoby
V samotném centru jistě stačí. Jeď však někdy 45 km/h po příměstském okruhu, když je silnější provoz a budeš hovořit jinak.

Všechny pruhy plné, jedou 90-100 a ty v úplně pravém 45 a za prde*lí 1,5 metru pořád a pořád nějaký psychopat zpravidla s kamionem, co už 3 dny nespal, když tě neprotrubuje a neproblikává, tak je to zázrak. A to bude den co den minimálně 2x, jednou do práce a pak domů to samé. To brzy přestane bavit.