Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Solterra oficiálně. Další bratr Toyoty je elektrické SUV s pohonem jedné nápravy

David Bureš
Diskuze (38)

Subaru představuje další společný projekt s Toyotou. Kompaktní SUV s elektropohonem Solterra se bude prodávat i v Evropě.

Subaru je další automobilkou, která míří na pole elektromobilů. Představuje model Solterra, což je kompaktní SUV s elektrickým pohonem o velikosti Foresteru. Jedná se přitom o další společný projekt Subaru s automobilkou Toyota, který je dvojčetem nedávno odhalené Toyoty bZ4X.

Oba vozy svým vzhledem nezapřou společný původ, zároveň se však od sebe výrazněji odlišují než jiná dvojčata Subaru a Toyoty, sporťáky BRZ a GR 86. Solterra má totiž svébytně řešenou příď, od bZ4X se odlišuje pro Subaru charakteristickou šestiúhelníkovou maskou nebo jinak tvarovanými světlomety. Podobně jsou osobitě řešena také koncová světla.

Naopak uvnitř je Solterra prakticky shodná jako bZ4X, pokud nepočítáme použitá loga. To konkrétně znamená koncepci ve stylu Peugeotů, s vysoko umístěným přístrojovým štítem. Středovému panelu pak dominuje rozměrná dotyková obrazovka multimediálního systému, která je volně stojící.

S délkou 4.690 mm, šířkou 1.860 mm a výškou 1.650 mm Solterra rozměrově odpovídá bZ4X, s níž sdílí také rozvor 2.850 mm. V rámci nabídky značky má tak Solterra blízko modelu Forester.

V útrobách najdeme platformu speciálně vyvinutou pro potřeby elektromobilů. Jestliže však Toyota ji obchodně nazývá e-TNGA, Subaru používá vlastní označení, e-Subaru Global Platform.

Nabídka motorizací je nicméně shodná jako u bZ4X. To konkrétně znamená, že Solterra bude dostupná také s pohonem jen jedné nápravy, což pro Subaru není zrovna obvyklé. Základem je tudíž předokolka, s jedním elektromotorem u přední nápravy s výkonem 150 kW. Verze s pohonem všech kol se pak spoléhá na dvojici elektromotorů (jeden u každé nápravy), která dohromady poskytuje kombinovaný výkon 160 kW.

Obě provedení využijí shodnou sadu lithium-iontových baterií s kapacitou 71,4 kWh. Předokolce to má zajistit dojezd okolo 530 km, čtyřkolka pak zvládne ujet na jedno nabití zhruba 460 km. Akumulátor pak bude možné nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 150 kW, což jej dobije za půl hodiny na 80 % jeho kapacity.

Subaru již dříve dalo najevo, že Solterra se stane globálním modelem, počítá se s ním jak pro Japonsko, tak pro USA, tak pro Evropu. Na evropských trzích se Subaru Solterra objeví v druhé polovině roku 2022, podle dřívějších vyjádření by pak její prodejní úspěch mohl zajistit příchod nové generace sportovních Subaru na starý kontinent. S nulovými emisemi na papíře by totiž Solterra měla výrazně snižovat flotilový průměr, což by mohlo kompenzovat vozy s vysokými emisemi, třeba nové BRZ nebo budoucí WRX STI.

David Bureš
Diskuze (38)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
12. 11. 2021 00:44
Re: Jestli to bude stát jako TM3
..no priateľu toto je trošku mimo.
11. 11. 2021 22:26
Re: Jestli to bude stát jako TM3
Omílat o kvalitě budu, nejsem zaslepený magor a mám v plánu si koupit elektromobil po stávajícím autě. No, asi jsem moc chudý, že chci po autě za 1,5 mega kvalitní zpracování a dotažené detaily...
A moc moc by mě zajímalo, kolik jsi toho v té Tesle převezl. Kolik jich máš doma? Deset nebo dvacet, že jsi tak zkušenej? Já jsem totiž měl trojku půjčenou přes půjčovnu víc jak měsíc v LA a měl jsem čas zjistit co je a co není špatně a co chci jinak. Sedany vymírají, protože to nikdo nechce. V USA chtějí SUV, v Evropě kombíky nebo SUV a nebo alespoň hatchbacky. Ostatně Tesla si je toho vědoma a proto poslední novinkou je SUV a dvojka bude hatchback. WOW efekt elektromobilu už vyšuměl.
11. 11. 2021 22:12
Re: Jestli to bude stát jako TM3
Jenže Tesla tak nějak není levnější. Což takhle se první něco zjistit a až pak psát?
Avatar - Roman Horký
11. 11. 2021 20:23
Re: Jestli to bude stát jako TM3
Nevím jestli jsi pochopil co srovnávám. Na jedné straně auto v článku a na druhé straně TM3. Která je levnější, má větší dojezd a 2x větší výkon a náhon na obě nápravy. K tomu autopilota třeba. Nesmysly o kvalitě neřeším, to jsou takové kecy z před 10 let.
11. 11. 2021 18:34
Re: Jestli to bude stát jako TM3
Ještě si do té adorace TM3 zkus zohlednit pořizovací cenu. Přijde mi, že jsi jako teenagerka co právě měla první sex.. je nejlepší a nejúžasnější, protože nemá porovnání s ničím jiným.

Půjčit si auto na pár dní prakticky zdarma a kochat se vlastnostmi je sice hezké, nicméně představ si, že bys své vlastní peníze měl za to auto skutečně utratit. Garantuji ti, že by se z tebe rázem stal náročný zákazník, co za své peníze chce dokonalost, nebo alespoň nejlepší možnou hodnotu. Tedy za předpokladu, že je pro tebe 2 miliony hodně peněz. Odpustit nekvalitní zpracování, či špatný přístup do kufru autu za 300 tisíc, jde podstatně snáze.

Další úhel pohledu pak je, v kolika autech za 2 miliony jsi seděl a testoval je podobně jako tu teslu. Třeba bys byl kritičtější, kdybys věděl, že u konkurence jde spousta věcí za stejné peníze lépe.