Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tento nádherný Jaguar XK120 klame tělem, jezdí na baterky a interiér má z odpadu

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Restomody jsou dnes vcelku běžná věc, tento Jaguar z padesátých let se však vydal trochu proti proudu.

Britská společnost Lunaz se nedávno pochlubila novým projektem, který je trošku zvláštní formou restomodu. Namísto výkonnější pohonné soustavy totiž nádherně renovovaný Jaguar dostal čistě elektrické pohonné ústrojí, což z něj vlastně dělá jakýsi „electromod.“ Tím však specifické úpravy neskočily.

Začněme ale klasicky od designu. Základem projektu se stal Jaguar XK120 z roku 1952, který prošel kompletní renovací. Karoserie byla rozebrána, očištěna a nalakována do nádherné modré barvy v odstínu Obsidian Blue, kterou elegantně doplňují zářivě pochromované detaily, jako maska, nárazníky, rámečky oken, zrcátka atd.

Iluze padesátých let je tak na první pohled téměř dokonalá, což se dá říci také o interiéru. Palubní desku i obložení dveří zdobí dřevěná dýha z ořechu, zatímco čalounění sedadel, výplně dveří a koberce jsou v modré barvě. Podobně jako u moderních elektromobilů je přitom například koberec vyroben z recyklovaného plastového odpadu, včetně rybářských sítí, atd.

Video se připravuje ...

Sedadla jsou čalouněna vysoce kvalitní modrou látkou, jejich rám byl však vyroben z recyklovaného hliníku. Ze stejné látky přitom společnost nechala ušít také speciální boty pro vlastníka vozu. Pod výrobou těchto bot je podepsán londýnský návrhář obuvi Arthur Sleep.

Na první pohled tak vůz do jednadvacátého století posouvá snad jen obrazovka infotainmentu, umístěná v dřevěném obložení pod středovými budíky. Po nastartování se však neozve zvuk 3,4litrového řadového šestiválce.

Společnost totiž přeměnila klasický Jaguar na čistě elektrický vůz, jehož technické parametry ale bohužel zatím nezveřejnila. Nezbývá tedy než doufat, že navzdory ztrátě zvuku nabídne tahle nádherná klasika alespoň svižné přesuny na rozumné vzdálenosti.

Co však známe, jsou ceny. Lunaz Jaguar XK120 bude začínat od 350.000 liber (cca 10.509.000 Kč), ovšem před zdaněním. Výroba přitom probíhá zcela na zakázku, takže se cena nejspíš může vyšplhat ještě o pořádný kus výš. První vyrobený kus, který byl prezentován na Concours Savile Row v Londýně, už byl ale předán majiteli.

Připomeňme, že společnost Lunaz je jedním z britských odborníků na elektrické restomody klasických vozidel. V nabídce tak nechybí například čistě elektrická konverze klasik, jako je Aston Martin DB6 nebo Bentley S3 Continental Flying Spur.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme