Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota bZ4X ve velké galerii: Prohlédněte si ji do posledního detailu

Stanislav Kolman
Diskuze (21)

Japonská automobilka uvedla svůj první novodobý elektromobil rodiny bZ. Je to crossover velikosti RAV4 a co nevidět se objeví na našich cestách.

Značka Toyota je sice dlouhá léta synonymem hybridního pohonu, ani ona si ale v dnešním „zeleném“ automobilovém světě nemůže dovolit nemít elektromobil. Role prvního novodobého elektrovozu (který je pro tento typ pohonu od počátku vyvíjen) připadá modelu bZ4X, crossoveru velikosti RAV4, jehož přímého sourozence najdeme také u značek Lexus (RZ) a Subaru (Solterra).

Právě nyní máme příležitost prvního svezení s produkčními vozy v okolí dánské Kodaně. Není tedy divu, že obrovská fotogalerie, kterou si můžete prohlédnout výše, pochází právě z této destinace. K dispozici nám přitom bude čtyřkolka se 160 kW (80kW elektromotor na každé z náprav). K mání je však i provedení s jedním 150kW elektromotorem a pohonem předních kol. Obě verze mají baterii s kapacitou 71,4 kWh, jíž lze nabíjet výkonem až 150 kW. A obě dle metodiky WLTP slibují dojezd kolem 500 km.

Video se připravuje ...

Tajemstvím už nejsou ani české ceny. Toyota bZ4X startuje na částce 1.220.000 Kč ve vstupní výbavě Comfort. Pohon 4x4 je k dispozici až ve vyšším výbavovém stupni Prestige a stojí minimálně 1.380.000 Kč. Nepočítáme-li nejnabušenější verzi, vejdou se všechny varianty do 1,5 milionu korun. S podrobnými cenami se můžete seznámit v tabulce níže.

Více vás už nebudu zdržovat. Omrkněte bZ4X v pestré galerii výše a dejte nám vědět své první dojmy. A pokud vás na samotném autě něco zajímá, neváhejte mi napsat do diskuze. Odpovědi na všechny otázky najdete v připravovaných jízdních dojmech, které na našem webu vyjdou co nevidět!

Technické údaje a české ceny bZ4X FWD 150 kW bZ4X AWD 160 kW
Celkový výkon (kW) 150 160
Točivý moment (Nm) 265 336
Kapacita baterie (kWh) 71,4 71,4
Zrychlení z 0–100 km/h (s) 7,5 6,9
Maximální rychlost (km/h) 160 160
Rozměry (D x Š x V), rozvor (mm) 4690 x 1860 x 1650, 2850
Výbava Comfort (Kč) 1 220 000 -
Výbava Prestige (Kč) 1 295 000 1 380 000
Výbava Executive (Kč) 1 410 000 1 495 000
Výbava Premiere Edition (Kč) - 1 565 000
Stanislav Kolman
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
12. 6. 2022 10:03
Re: Tak tady to máte
CNG nechci, pokud chci lepší lokalni emise. I s hybridem odjedu do domu bez emisí, s CNG nikoliv. Navic s CNG, narozdil s vodikem ( zatim ) nemůžu do podzemních garáží.
12. 6. 2022 08:03
Re: Tak tady to máte
Ok, takovej postoj beru.
Neco jako James May. :-)
https://youtu.be/XytYTxQEq_Y

Vodik je kazdopadne lokalne bezemisni, coz je fajn.
Jde jen o to, aby byl zeleny.

V pripade modreho, si muzes rovnou koupit auto na CNG, ktere vyjde mnohem levneji, lokalni emise uz jsou s EU6 pomerne prijatelne a hlavne je kde natankovat.
11. 6. 2022 14:08
Re: Tak tady to máte
Ne, vodík se téměř jistě zlevňovat nebude. Energetická náročnost přeměny na plyn, bude vždy horší nežli přímé využít el. energie při bateriovém pohonu. Ani palivové články nezlevní, kvůli drahým kovům použitým pro jejich výrobu (platina). Nehledě na fakt, že k palivovým článkům stejně potřebujete baterii, která je schopna dodat okamžitý výkon.
Rozhovor: Má vodík v doprave budúcnosť, alebo je to plytvanie energiou?
https://youtu.be/dQKt7oTwnUM
Avatar - Mikesus
11. 6. 2022 12:34
Re: Tak tady to máte
Ano zjišťoval, a netrápí mne. Není to horší než spalovak, takže v pohodě. Problém je infrastruktura. Pro mne by to bylo auto, co by hodně jezdilo delší vzdálenosti, a proto FCEV než BEV. Až bude bz4x jako předváděčka, vezmu si ji na týden a uvidím jak to bude s mým ježděním po meste a okoli efektivní.
Celkove emise jsou mi vcelku jedno, pro mne jsou důležitější lokální emise. Až bude BEV nabité za 5 minut na dalších 500km tak budu klidně uvažovat takové auto jako BEV.
Avatar - Mikesus
11. 6. 2022 12:27
Re: Kdo si jeste koupi spalovak??
Chápeš, že to jsou jiné baterky? Baví mne lidi, co to srovnávají s tuzkovou baterkou nebo s baterkou v mobilu či notebooku.