Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota představila ještě ostřejší GR Corollu, Morizo Edition nemá zadní sedačky

Filip Melich
Diskuze (0)

Ostrá GR Corolla se brzy po své premiéře dočkala dvou nových provedení. Verze RZ je specifikace určená pro japonský trh, zatímco Morizo Edition má nabídnout ještě více vzrušení za volantem.

Dlouho očekávaná Toyota GR Corolla byla představena teprve přede dvěma měsíci a už dostává dvě nová provedení. První se jmenuje GR Corolla RZ a je v podstatě verzí výchozí ostré Corolly pro domácí japonský trh. Na fotkách ji poznáte podle bílého laku karoserie a interiéru se zadními sedačkami. Druhá verze, která se jmenuje GR Corolla Morizo Edition, je totiž něčím podstatně speciálnějším a musí si vystačit s pouze dvoumístným interiérem.

Video se připravuje ...

Toyota GR Corolla Morizo Edition byla vyvinuta na základě rozhodnutí šéfa Toyoty, Akia Toyody, dosáhnout nezkrocené energie, která zákazníky uchvátí. Akio Toyoda je nadšený řidič a závodník, který do soutěží vstupuje pod pseudonymem Morizo – odtud název vozu, o jehož specifikaci sám rozhodl. Morizo Edition dle všeho vychází z GR Corolly Circuit Edition, takže se od základní GR Corolly vizuálně liší výrazněji tvarovanou kapotou motoru s funkčními výdechy nebo leskle černou barvou lakovanými detaily v předním a zadním nárazníku. Přítomna je také karbonová střecha.

Největšími vizuálními změnami oproti výchozí GR Corolle nebo její verzi Circuit Edition jsou exkluzivní šedý lak karoserie Matte Steel, Morizův podpis v pravém dolním rohu čelního skla (bráno pohledem zvenčí) a absence stěrače na zadním skle. Zásadnějších úprav se dočkala především technika. Začněme přeplňovaný 1,6litrovým tříválcem G16E-GTS, jenž si zachoval maximální výkon 224 kW (304) při 6.500 min-1, ale poskytuje vyšší točivý moment.

Nárůst o 30 Nm na nové maximum 400 Nm se odehrál ve středu otáčkového spektra motoru. Společně s kratším 1., 2. a 3. převodovým stupněm a nižšími převody diferenciálů mají úpravy zlepšit dynamiku vozu. Pohon všech kol GR-Four jako takový zůstal beze změn. Tlumiče na přední i zadní nápravě byly vyměněny za jednoplášťové. Spojení s vozovkou zajistí o 10 milimetrů širší pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které jsou osazeny na 18“ kovaných kolech.

Myslelo se také na úsporu hmotnosti vozu, proto také Morizo Edition od Circuit Edition přebírá výše zmíněnou karbonovou střechu a hliníkovou kapotu motoru. Další kilogramy ušetřilo odstraněním zadních sedaček, stejně jako reproduktorů a motorků pro stahování oken v zadních dveřích. Hmotnost výchozí GR Corolly je 1.474 kilogramů, v japonské specifikaci RZ 1.470 kg a v případě Morizo Edition 1.440 kg. Tuhost karoserie je zvýšena příčkami v interiéru, ale také aplikací dodatečných 3,3 metrů strukturálního lepidla.

Zatímco zadní sedačky byly odstraněny, přední jsou nahrazeny poloskořepinovými. Širokého použití, nejen na sedačkách a volantu, se dočkal materiál s obchodním názvem Ultrasuede, který je syntetickou ultra jemnou mikrovláknovou látkou. Interiér jako celek je proveden především v černé barvě, okořenění poskytují detaily v červené barvě. Komfortní a multimediální výbava byla zachována z výchozí GR Corolly. Mimochodem, k odstranění zadních sedaček Toyota dodává, že tím v interiéru vznikl dostatek prostoru na to, abyste si s sebou na okruh mohli vzít náhradní sadu kol.

Vrcholná sportovní GR Corolla Morizo Edition vznikne v přísně omezeném počtu kusů. Tisková zpráva Toyoty určená pro globální média konkrétní počet kusů neuvádí. Zato tisková zpráva pro americká média zmiňuje, že v modelovém roce 2023 vznikne pouhých 200 exemplářů. Je však možné, že se tato informace týká pouze amerického trhu. Ceny mají být teprve zveřejněny. Závěrem se sluší připomenout, že s GR Corollou se pro Evropu momentálně nepočítá, tudíž se nedočkáme ani Morizo Edition.

Filip Melich
Diskuze (0)

Doporučujeme