Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen chystá záplavu elektromobilů. Pick-up však mezi nimi nebude

David Bureš
Diskuze (5)

Nástupce Amaroku Volskwagen vyvíjí s konkurenčním Fordem. Elektrický pohon však ani v době rozmachu elektroaut nedostane.

Volkswagen už několikrát dal najevo, že v následujících letech významně rozšíří svoji nabídku elektromobilů. Do roku 2025 značka představí 20 modelů s elektrickou platformou MEB. V rámci nové elektrické řady ID. se vedle již představeného kompaktního hatchbacku (ID.3) nebo crossoveru (ID.4) počítá třeba též s velkým SUV s třemi řadami sedadel, kompaktním SUV kupé, sedanem střední třídy nebo velkoprostorovým autem ve stylu někdejšího Typu 2. Naopak elektrický pick-up v plánech automobilky nefiguruje.

„V současné době takové auto neplánuje,“ říká provozní ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter o možném příchodu Volkswagenu Amarok s elektrickým pohonem.

Důvody tohoto kroku Brandstätter nevysvětlil, automobilka se ale zřejmě obává nedostatečného zájmu o takový druh vozidla. Rámová technika navíc nemusí být pro zástavbu elektropohonu vhodná.

Pick-upy nicméně do budoucna též čeká elektrifikace, Toyota již přiznala, že elektrifikuje slavný Hilux, obdobné plány má také Nissan s Navarou a Mitsubishi s L200, byť zatím není jasné, zda půjde o mildhybridy, full-hybridy či plug-in hybridy.

Elektrický pick-up každopádně chystá Ford, který pro rok 2021 připravuje F-150 s elektrickým pohonem. F-150 je nejprodávanější automobil ve Spojených státech, a tak je naděje, že uspěje i jeho elektrická verze. Nezapomínejme pak ani na chystaný truck od Tesly, který je dalším důkazem, že po osobních vozech čeká elektrifikace i pick-upy.

Druhá generace Volkswagenu Amarok je každopádně vyvíjena ve spolupráci s Fordem, který na stejném základu postaví nový Ranger, a to v rámci letos uzavřeného partnerství. O výrobu nové generace středně velkých pick-upů se postará americká značka, s prodejem nástupců Rangeru a Amaroku se počítá v Evropě, Africe, na Středním východě nebo v Jižní Americe. Start výroby je naplánován na rok 2022.

Ve stejném roce Ford začne vyrábět také velké dodávky pro obě značky, určené pro evropské trhy. Volkswagen naopak vyvine nový malý užitkový vůz určený pro starý kontinent a další odbytiště. Ford navíc využije platformu MEB vyvinutou Volkswagenem pro minimálně jeden chystaný elektromobil.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - .StenLi.
15. 9. 2019 13:43
Re: Reci reci a skutek utek..
Som zvedavy dokedy bude Model 3 kralovat EU predajom a kedy resp vobec ci sa ID.3 stane v EU jednotkou. Paradoxne u Tesly sa stale riesila strata, to VW tromfne v stratach vsetkych. LG si namasti kapsy..
14. 9. 2019 08:35
Re: Reci reci a skutek utek..
Vw len rozprava a skutek utek. Ved nevedia predstavit ani len bezny golf, toboz nie nejake prevratne elektro. O ID3 sa pise uz ako o realite, no opak je pravdou. Prve kusy v polovici buduceho roka a ta verzia pod 30k neverim ze pride skor ako v 2021. Takze takto to je s VW. Ako dlho este budeme citat clanky ako vw uz dobehuje teslu?
14. 9. 2019 08:25
Re: Reci reci a skutek utek..
Id3 jde na trh 2020. To uz je celkem na dohled. Otazkou zustava jaka bude poptavka. Nemyslim ze se o to lidi budou rvat.
Avatar - .StenLi.
13. 9. 2019 17:56
Reci reci a skutek utek..
ID.3 predaj v nedohladne, ID.4 je iba koncept, Ford si riesi EV pickup s Rivianom bez VW, par kusov e-tronu ukazuje ako postavit najtazsie EV a zo 4 milionov EV tento rok preda VW smiesne omrvinky. Dokedy na ACZ budeme citat o nejakej zaplave modelov na ktore VW nema baterie?
Najblizsie skuste pisat az o realnom aute ktore sa da kupit ;) napr. ID.3 a na aku stratu na kazdom kuse ho pride ta ich revolucna cena pod 30k.