Vrcholná Corvette C8 ZR1 má dostat hybridní twin-turbo V8 s výkonem přes 900 koní!
Chevrolet sice ještě nezahájil výrobu ani základního provedení nové Corvette C8, přesto už se na veřejnosti začínají objevovat informace o vrcholném provedení ZR01. A prý se máme na co těšit.
Naši američtí kolegové z magazínu Mototrend mají evidentně velice dobré kontakty u Chevroletu/General Motors, díky kterým se jim pravidelně daří získávat zákulisní informace o vývoji ještě ostřejších modelů nové Corvette. Již v srpnu například přinesli informaci, pod které by měla ostřejší verze Z06 u nové Corvetty dostat dvakrát přeplňovaný motor V8 s plochou klikovou hřídelí, který má vycházet ze závodního motoru C8.R.
Nyní se však objevily informace o nejvýkonnější variantě ZR1, údajně pocházející z vyšších míst celé automobilky/koncernu, podle kterých bude nejostřejší Corvette C8 ZR1 osazena motorem V8 s hybridním systémem, díky kterému nabídne až 900 koní.
Spekulace o elektrifikaci Corvetty přitom putují internetem již delší dobu, nyní je však měl skutečně potvrdit některý z vyšších představitelů koncernu GM. Pohonná jednotka vrcholné Corvetty ZR1 by měla vycházet z výše zmíněného motoru pod kapotou modelu Z06, díky hybridnímu systému by však ZR1 měla být schopna vykrýt prázdná místa na výkonové křivce a nabídnout tak maximální výkon až 900 koní!
Zdroj z GM bohužel odmítl prozradit jakékoliv bližší detaily o technice motoru, takže ani nevíme, jaký bude mít objem. Standardní závodní motor C8.R má však objem 5.5 litru, což může v kombinaci s plochou klikovou hřídelí vést až k nepříjemným vibracím. A něco takového by se zákazníkům pravděpodobně nelíbilo. Některé spekulace proto uvádí, že motor by mohl mít objem od 4.2 po 5.5 litru.
Hybridní systém by měl přidat minimálně jeden elektromotor - mezi převodovku a motor spalovací. Jak ovšem dodává Motortrend, podle některých informací je u přední nápravy Corvetty připraveno místo i pro dvojici menších elektromotorů. Vrcholná ZR1 by tak mohla dostat i pohon všech kol a systémy jako vektorování točivého momentu, což by přispělo k lepší ovladatelnosti a snadnějšímu zdolávání zatáček ve vyšších rychlostech.
Nabízí se však otázka, jak velké baterie vlastně Corvette dostane, kolik přidají kilogramů a kam se je automobilka rozhodne umístit, aby co nejméně ovlivnila vyváženost vozu a jeho těžiště. Nápovědou by však Chevroletu mohly být další modely hybridních sporťáků s motorem uprostřed, kde jsou baterie uloženy především u přepážky mezi motorem a kabinou posádky, nebo v předním zavazadlovém prostoru.
Podle odhadů Motortrendu však nepůjde o moc velkou baterii. Její kapacita by měla být pouze tak velká, aby dokázala pomoci vozu během plné akcelerace. S čistě elektrickým dojezdem se pak údajně nepočítá. Stejně jako Ferrari LaFerrari, i Corvette ZR1 by měla být primárně zaměřena na brutální sílu a výkon, nikoliv hospodárnost.