VW se chlubí rekordně čistým dieselem, prý srazí emise NOx o 80 procent
Podaří se Volkswagenu vrátit naftovým motorům jejich zašlou slávu? Nový motor by mohl být na dobré cestě.
Německá automobilka se pochlubila novou technologií chytré selektivní katalytické redukce (SRC), která by měla být schopna razantně snížit množství oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech nové generace naftového motoru.
Není žádným tajemstvím, že od vypuknutí kauzy Dieselgate šla popularita naftových motorů dramaticky dolů. Koncern VW se však naftových motorů nechce vzdát a uvádí, že nová generace 2.0 litrového vznětového motoru 2.0 TDI Evo by měla ve skutečném provozu vypouštět až o 80 % emisí NOx méně, než předchozí generace se stejným objemem.
Nová technologie selektivní katalytické redukce přitom vypadá poměrně jednoduše. Automobilka ji označuje jako „twin dosing“ (dvojité dávkování) a v podstatě se jedná o dvojici katalyzátorů se vstřikováním AdBlue umístěných za sebou. První tryska pro AdBlue, společně s prvním katalyzátorem, je umístěna blízko motoru, kde teploty dosahují přes 500 °C.
Druhá tryska, společně s druhým katalyzátorem, je pak umístěna v postatě už na podvozku vozu. Rozdíl mezi oběma katalyzátory znamená pokles teploty výfukových plynů zhruba o 100 °C, což ale automobilce umožňuje dosáhnout ještě lepší redukce emisí NOx.
Funkčnost technologie již měla být prokázána i během měření emisí v reálném provozu (RDE / Real Driving Emissions), kdy měl nový motor 2.0 TDI Evo s technologií „Twin Dosing“ dosáhnout redukce emisí NOx až o 80 procent ve srovnání s minulou generací motorů / modelů.
Nový motor s touto technologií by měl být již v současnosti dostupný u nového Volkswagenu Passat s motorem 2.0 TDI Evo o výkonu 110 kW (150 k), díky čemuž tento model již nyní splňuje požadavky budoucí emisní normy Euro 6d. Dalším modelem s touto technologií by se pak měl stát nový Volkswagen Golf, jehož premiéra je na spadnutí.