Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW se chlubí rekordně čistým dieselem, prý srazí emise NOx o 80 procent

Ondřej Mára
Diskuze (64)

Podaří se Volkswagenu vrátit naftovým motorům jejich zašlou slávu? Nový motor by mohl být na dobré cestě.

Německá automobilka se pochlubila novou technologií chytré selektivní katalytické redukce (SRC), která by měla být schopna razantně snížit množství oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech nové generace naftového motoru.

Není žádným tajemstvím, že od vypuknutí kauzy Dieselgate šla popularita naftových motorů dramaticky dolů. Koncern VW se však naftových motorů nechce vzdát a uvádí, že nová generace 2.0 litrového vznětového motoru 2.0 TDI Evo by měla ve skutečném provozu vypouštět až o 80 % emisí NOx méně, než předchozí generace se stejným objemem.

Nová technologie selektivní katalytické redukce přitom vypadá poměrně jednoduše. Automobilka ji označuje jako „twin dosing“ (dvojité dávkování) a v podstatě se jedná o dvojici katalyzátorů se vstřikováním AdBlue umístěných za sebou. První tryska pro AdBlue, společně s prvním katalyzátorem, je umístěna blízko motoru, kde teploty dosahují přes 500 °C.

Druhá tryska, společně s druhým katalyzátorem, je pak umístěna v postatě už na podvozku vozu. Rozdíl mezi oběma katalyzátory znamená pokles teploty výfukových plynů zhruba o 100 °C, což ale automobilce umožňuje dosáhnout ještě lepší redukce emisí NOx.

Funkčnost technologie již měla být prokázána i během měření emisí v reálném provozu (RDE / Real Driving Emissions), kdy měl nový motor 2.0 TDI Evo s technologií „Twin Dosing“ dosáhnout redukce emisí NOx až o 80 procent ve srovnání s minulou generací motorů / modelů.

Nový motor s touto technologií by měl být již v současnosti dostupný u nového Volkswagenu Passat s motorem 2.0 TDI Evo o výkonu 110 kW (150 k), díky čemuž tento model již nyní splňuje požadavky budoucí emisní normy Euro 6d. Dalším modelem s touto technologií by se pak měl stát nový Volkswagen Golf, jehož premiéra je na spadnutí.

Ondřej Mára
Diskuze (64)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
3. 9. 2019 13:28
Re: To se nám tady zase sešlo retardů....
Nazdar Murphy, tak už prej nešlapou ani Jeepy :-) :-)
http://www.autoforum.cz/…i-nekdejsi-hity/
2. 9. 2019 21:22
Re: Zajimalo by mě
No tak Pumpe diese už zrovna takový zázrak nebyl. Tvrdý chod motoru mněl za následek destrukce dvouhmoty, vadná turba. A pak tam někdo taky dal jednohmotu a ejhle rupla klika. A vlastně proč sakra PD když stará rotačka fungovala. No kvuli zase emisim. Takže k ničemu jen tak protože si někdo usmysle že to kouří. No a A't to kouří motor má smrdět a kouřit.A když tam někdo vymyslí vstřik s čerpadlem který mačká hodně velkou silou vačka tak a't se nediví že ta vačka dlouho nevidrží. Kord kdyš tam někdo naleje plnou sintetiku ale né pro PD.Takže PDéčka to byly začátky konce dobrých motorů. Přitom dokud byla stará rotačka tak tam nikdo co se motoru týče nic neřešil. Prostě v roce 2004 to vše kvalitní skončilo.Proč u IO jsme na servisu dělali jen brzdy olej filtry a IIO už to byly setrváky spojky vačky klimatizace startery převodovky po 4letech u i baterky (u IO běžne baterie 9let!!!)Kompresory na klimatizacích odcházeli kuli levným chladičům a novému chladivu které má menší molekulu a je těžší tu soustavu utěsnit(nové chladivo zase kvuli emisim takže zese podvod)S těch chladičů se odlupoval elox a to zadřelo kompresor. Většina IO ještě dnes má původně naplněnou klimatizaci a to vážně!!!!!a taky původní turba!!!!! NO PROSTĚ HNUS Přitom nové motory ve vysledku starejm rotačkam v emisní stopě nesahaj ani po kotníky.Jen kdyby někdo kalkuloval správně došel by že nové motory mají emise několikrát horší než stará rotačka!!!!!!!
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2019 20:00
Re: jako vazne ???
Jj miliardama zvýhodňovaná nafta fuj = ať je tam kam patří bez dotací
2. 9. 2019 18:39
Re: jako vazne ???
je UPLNE JEDNO co si myslim ja alebo ty.... :D
dolezite je co organy cinne v trestnom konani vysetria.
vag skasirovali, lebo pod vahou dokazov skutok sa stal. :yes:

to co hovoris ty je -- susedia vraha su rovnako podozrivi, mali by ist tiez do basy! :D
co je hlupost, plati prezumcia neviny.

vivat benzin, fuj nafta. :D
Avatar - Hammunasakra
2. 9. 2019 15:25
Re: Zajimalo by mě
Jak si sám napsal = to JE normální. A neomylnej neni nikdo = i takovej Sheldon Cooper se seknul = jako na just v práci co dal Hawkingovi :D
Ale vim že cizí neomylnost = ostatní často pěkně sere = a jeho její chyba pak 2násob potěší :-!

Trochu slabší sou vymyšlený konstrukce ála ty 14:14 včetně chybnejch závěrů. Plus černej humor = když se ti to HODÍ tak motor neni o spolehlivosti, když ne tak NAOPAK ;-)