Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Proč je nová Honda HR-V tak jiná? Zeptali jsme se přímo konstruktéra

David Bureš
Diskuze (14)

Honda HR-V je i v nové generaci globálním vozem. Evropská specifikace vozu je ale velice blízká té z domovského Japonska. Proč, to nám vysvětlil Kojiro Okabe, hlavní konstruktér modelu.

Městské SUV HR-V je pro automobilku Honda klíčovým automobilem, vždyť dosavadní generace se prodalo přes 3,6 milionů kusů, když zároveň patřila mezi vůbec nejprodávanější auta světa. Přesto se nová generace zásadně změnila. Důvody tohoto rozhodnutí, stejně jako další detaily o novince, nám přiblížil Kojiro Okabe, hlavní konstruktér vozu.

HR-V charakterizujete jako velice úspěšný model, přesto se nová generace zásadně změnila. Jaký je důvod?

Tuto otázku slýcháme již od japonské premiéry. Samotná myšlenka za autem je ale stejná, kombinuje užitnou hodnotu, osobitost, bezpečnost SUV a agilní vlastnosti. Při zachování této myšlenky crossoveru jsme změnili designérský směr, protože časy se změnily. Dosavadní HR-V mělo více ostřejší, dynamičtější design, zatímco nyní je zralejší, kultivovanější, solidnější a dospěleji vypadající. A to je něco, co víme, že je na trhu v dnešní době žádané. Navíc tento styl souvisí s naším hybridním pohonem.

Na evropský trh nové HR-V dorazí s jedinou motorizací. Plánujete i další rozšíření nabídky?

Pro Evropu počítáme pouze s jednou verzí, hybridem. Pro jiné trhy, třeba v Japonsku, ale nabídneme i čistě spalovací motor. V Evropě ale roste poptávka po elektrifikovaném pohonu silněji než jinde, a tak v tuto chvíli počítáme s jedinou verzí. Pokud se však zájem trhu v budoucnu promění, máme k dispozici různé možnosti, plug-in hybridní pohon nebo i elektrický pohon. Pokud to bude dávat smysl z obchodního hlediska, jsme připraveni v případě potřeby takovou techniku nabídnout.

Honda HR-V je globální model. Jaké jsou rozdíly mezi verzemi pro jednotlivé trhy, například mezi tou evropskou a japonskou?

Vyjmenovat všechny rozdíly by zabralo dlouhý čas. Můžeme však říct, že dosavadní HR-V mělo více globálních verzí. Shromáždili jsme tak spoustu informací z různých koutů světa a tuto zpětnou vazbu jsme využili při vývoji nového auta. Přitom jsme zjistili, že zpětná vazba v Japonsku a Evropě je velice podobná. Na obou trzích byl kladen důraz na užitnou hodnotu a výkon. Díky tomu jsme unifikovali japonskou a evropskou verzi, které k sobě mají velice blízko. V Japonsku ale nabízíme i benzinovou verzi a pohon všech kol. Očekávání zákazníků jsou ale na těchto trzích velmi podobné.

Plánujete nabídnout pohon všech kol také v Evropě?

Pohon všech kol pro Evropu aktuálně neplánujeme, zájem je příliš malý. Pokud by však vzrostl, můžeme tuto verzi nabídnout. Technika je k dispozici.

HR-V sdílí platformu s modelem Jazz. Jaké jsou technické rozdíly mezi těmito modely?

Je zde spoustu rozdílů. Hybridní pohon je sice z hlediska koncepce stejný, výkon elektromotoru a spalovacího motoru je ale u HR-V o něco vyšší, aby si ústrojí lépe poradilo s hmotností auta a vyšší karoserií. Spolu s tím se zvětšily také baterie a lehce se snížil převodový poměr. Navíc tu jsou nově tři jízdní režimy, aby si řidiči mohli vybrat chování systému. Je tu i možnost změnit úroveň rekuperace brzdné energie pomocí pádel pod volantem. Implementovali jsme také upravená uložení náprav pro vyšší komfort a přesnější řízení. Samotné řízení je pak tužší. Jsou zde i nějaké úpravy v systému Honda Sensing.

Video se připravuje ...

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - chalan66
27. 4. 2021 07:54
FUJ
OBLUDNOSŤ ! Kam speje dizajn dnešných automobiliek ?
Avatar - Jaros71
26. 4. 2021 22:54
Re: Má to vychytaný.
Auto má pěkný normální interier :yes:
Design je na Hondu málo sportovní , spíš nudný :no:
Absence 4*4 a benzínu je tragedie..když nechci hybrid musím k jiné značce??? :-O
Avatar - white label
26. 4. 2021 14:06
Re: Plagiát
Pták si každopádně...
Avatar - white label
26. 4. 2021 14:04
Re: Plagiát
Sni dál o právním zástupci s nedodělanou základkou...
V reálu jsi jen diskusní mula/nula.
26. 4. 2021 13:50
Re: Plagiát
Dnes souhlas, gile...