Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi ve Frankfurtu: Ve znamení motorářů

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
Na stánku automobilky Audi bylo, jako již tradičně, velmi rušno. Novinek bylo více než dost, ostatně jako snad na každém autosalonu. Začněme koncepty.

Vezměme to od nejmenšího. Audi ukázalo dvojici konceptů představených pod souhrnným názvem Urban Concepts. Tyto jen 480 kilogramů vážící elektromobily mají ukázat budoucí směr vývoje městských automobilů značky Audi, nabízejících mimo kompaktních rozměrů i jistou dávku zábavy za volantem.

O něco větším konceptem, tentokráte o dost blíže sériové výrobě, je A2 Concept. Vůz dlouhý 3,8 metru je prý pouze technickou studií, pravděpodobnější je však to, že odpověď na BMW i3 se přeci jen bude vyrábět a to dokonce v podobě ne příliš odlišné od této. Spekuluje se o roku 2015.

Jemně faceliftovaná podoba modelů A5 a S5 je již několik týdnů známá, ve Frankfurtu se celá rodina A5 opticky sjednotila. Faceliftem totiž prošla i vrcholná verze RS5 Coupé s atmosférickým motorem 4,2 V8 s přímým vstřikováním FSI. Tento osmiválec z objemu 4163 cm3 poskytuje výkon 331 kW, sprint z klidu na 100 km/h zvládá za 4,6 sekundy.

Další novinky jsou ve znamení nového přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce. Verze S6 a S7 totiž (mimo jiné) spojuje tento zbrusu nový agregát, naladěný na výkon 309 kW. Vlajková loď ingolstadtských vozů s písmenem S ve znaku, model S8, tento potentní agregát dostal do vínku také. Na rozdíl od nižších verzí, zde má pohonná jednotka výkon ne 309 ale rovnou 382 kW. To mu dovoluje zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy.

V nejvyšší modelové řadě Audi ještě chvíli zůstaneme, avšak tentokráte na opačném konci potravního řetězce.Audi A8 Hybrid 2,0 TFSI ukazuje, že luxusní limuzína rozhodně nemusí mít vysokou spotřebu, naopak pro velmi náročné klienty je připraveno padesát dvanáctiválcových A8 W12 Exclusive se špičkovou výbavou.

Na závěr jsme si nechali bonbónek, Audi R8 GT Spyder. Ten je poháněn 5,2litrovým desetiválcem o výkonu 412 kW (560 k), oproti klasickému desetiválcovému R8 Spyder je však o celých 85 kilogramů lehčí. Díky tomu zrychlí roadster z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 317 km/h.











Aleš Jungmann
Diskuze (3)
Avatar - white label
20. 9. 2011 22:50
Re: Motory
To mi neříkej, žes tohle nevěděl... :*) >:D
Avatar - Pekelná Micinka
20. 9. 2011 21:02
Re: Motory
Tak to je pecka! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
20. 9. 2011 20:48
Motory
obsahující hliníkové šrouby... Do auta patří diesel! :yes: