Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Toyoty v ČR: Výrazné zlevnění všech modelů a tři novinky

Aleš Jungmann
Diskuze (31)
Toyota se vydává do marketingové ofenzivy a nabízí stávající i zbrusu nové hybridy za velmi zajímavé ceny.

Světová jednička ve vývoji a výrobě hybridních automobilů představuje tři nové automobily: Yaris Hybrid, Prius+ a Prius Plug-In Hybrid. U stávajících modelů Prius a Auris Hybrid došlo současně s představením ceníků pro tři nové modely k znatelnému snížení cen.

Začněme však v širších souvislostech. Toyota se hybridům věnuje od roku 1977, kdy představila první koncept S800 Hybrid. Od roku 1997 pak zákazníkům nabízí vůbec první sériově vyráběný hybridní vůz Prius. Jeho třetí generace se letos prodává opravdu výborně, za první tři měsíce roku 2012 je Prius (myšleny všechny verze dohromady) vůbec nejprodávanějším automobilem na světě!

Potěšitelný výsledek samozřejmě nevznikl ze dne na den, v prvním roce prodejů našlo majitele 332 vozů, v roce 2000 to bylo 19 tisíc, v roce 2005 už 235 tisíc Priusů a zatím nejúspěšnější ročník zaznamenala Toyota před dvěma lety, kdy se celosvětově prodalo 690 tisíc Priusů. Každopádně křivka (minulý rok ovlivněná přírodní katastrofou) stoupá a tak se překonání této hranice pro letošek jeví jako jasný cíl. Celkem prodala Toyota skoro 4 miliony hybridních automobilů, což je zhruba 80% podíl na trhu s hybridy.

Výhled do budoucna je jasný – další rozvoj hybridních automobilů, ke kterým se nyní přidávají i elektrické automobily či vozy jezdící na vodík. Produkční vodíkový sedan od Toyoty je mimochodem v plánu na rok 2015.

Hybridní Toyoty a ČR

U nás v ČR prodala Toyota a Lexus do této doby téměř 1100 hybridních automobilů, nejsilnějším rokem byl rok 2009, kdy se prodalo 212 vozů. Loni to bylo o 26 méně.

Prvním z tria novinek je Yaris Hybrid. Jde o první plně hybridní malý vůz na trhu, jeho nejbližším konkurentem je Jazz 1.3 IMA Hybrid. Zatímco Jazz s výkonem 65 kW je nyní k dostání za 429.000, Yaris s downsizovaným hybridním ústrojím o výkonu 74 kW (benzinový motor 1,5 55 kW a elektromotor 45 kW) je nyní k mání od 359.900,- Kč a to se zajímavou výbavou. Ta zahrnuje například zadní parkovací kameru, automatickou duální klimatizaci, rádio (CD/MP3/WMA) s dotykovou obrazovkou či sedm airbagů. Poměr ceny, výkonu, spotřeby a výbavy je zajímavý i vzhledem ke klasickým modelům s malými dieselovými agregáty. Dojezd vozu na elektrický motor je až 2 km.

Druhou novinkou je Prius+. Sedmimístné MPV ukrývá Li-Ion baterii mezi předními sedadly, což umožňuje nabídnout zákazníkům zavazadlový prostor (v konfiguraci pro pět pasažérů) o velikosti 505 litrů. Pohání jej benzinová osmnáctistovka o výkonu 73 kW, které pomáhá elektromotor o výkonu 60 kW. Kombinovaný výkon soustavy je 100 kW, síla k předním kolům putuje (stejně jako u ostatních hybridů) skrze převodovku e-CVT. Předprodejní cena za vůz vybavený automatickou klimatizací, tempomatem, sedmi airbagy či systémem Toyota Touch je stejná jako cena donedávna platná pro klasický Prius; tedy 669.900,- Kč.

Třetím novým hráčem na trhu je Prius Plug-in Hybrid. Ten nabízí jízdní dosah v režimu EV až 25 kilometrů, přičemž Li-Ion baterie se z klasické sítě o napětí 230V (dobíjení z rychlodobíjecích stanic není v plánu) nabije z nuly do maxima za 1,5 hodiny. Oproti konkurenci v podobě Opelu Ampera nabízí pětimístný interiér a nižší základní cenu. Ta je stanovena na předprodejních 899.900,- Kč, výbava v tom případě zahrnuje tempomat, patnáctipalcová kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru, HUD či sedm airbagů. Připravena je i luxusní verze Premium za 1.049.900,- Kč, která ve své výbavě přináší například kožené čalounění, audiosystém JBL, LED světlomety či inteligentní parkovací asistent (IPA).

Jak již bylo zmíněno, cena se měnila i u stávajících modelů. Prius je nyní možno v akci koupit za 589.900,- Kč, Auris Hybrid od 479.900,- Kč.




Aleš Jungmann
Diskuze (31)
Avatar - baca42
15. 5. 2012 20:40
Re: NEmyslím..
:yes: Já teda najedu 1200 km, ale 800 km je taky dost. :-)
[odkaz]
15. 5. 2012 13:03
Re: NEmyslím..
Toto môže napísať len človek, ktorý s hybridom nikdy nejazdil. Hybrid nie je elektromobil, ktorý sa musí nabíjať (samozrejme okrem pluginu). Diesel za celú svoju životnosť vyprodukuje viac škodlivím ako hybrid :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2012 12:04
Re: NEmyslím..
:yes: :-)
Avatar - JirkaVejrazka
15. 5. 2012 11:49
Re: NEmyslím..
Proc by clovek potreboval druhe auto? Tahle auta maji stejna omezeni na dojezd jako klasicke benzinaky nebo naftaky, ja s Priusem jezdim normalne po Evrope.

Spousta lidi si precte, ze baterka vydrzi zhruba 2 km (nebo vic v pripade plug-in modelu) a okamzite z toho odvodi, ze pak je potreba odstavit auto ke kraji a dal jit pesky...

Ta baterka se dobiji za jizdy. Bez toho, aby se o to ridic musel jakkoli starat.

Ja na jednu nadrz (cca 42-43 litru benzinu) ujedu 750-850 km bez nejakeho omezovani (podle rocni doby, zimnich/letnich gum apod.). Nevim, na co bych potreboval druhe auto.
15. 5. 2012 11:39
Re: NEmyslím..
Jo tyhle auta jsou fajn, jenze proste vedle toho musi clovek mit jeste jedno auto, kterym proste muze jet i nekam dal. A jako auto do mesta je to proste pro normalniho ceskyho smrtelnika nebetycny luxus a vyhozeny penize. A z pohledu ekologie nevim, ale jsem si temer jist, ze je lepsi mit jedno auto, byt v nafte, nez dve auta, byt jedno je hybrid nebo elektrika. Ten ekologicky prinos je tam roven nule. muj nazor je, ze jediny ekologicky auto je to, ktery se nikdy nevyrobi.