Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Pulsar oficiálně: V Česku od poloviny září, cena zatím neznámá

Jan Mička
Diskuze (89)
Nissan Pulsar, nejnovější konkurent Fordu Focus s Volkswagenu Golf, konečně vystoupil na veřejnost.

Po prvním závdavku, který automobilka Nissan vypustila v pátek 16. května, máme konečně v ruce pořádné fotky modelu Pulsar. Ten v rámci značky představuje zcela nový hatchback nižší střední třídy, který již v polovině září vyrazí do boje proti Fordu Focus, Volkswagenu Golf, Opelu Astra, starým známým z Koreje a dalším zástupcům daného segmentu.

Hrubou představu o tvarech přední části jsme měli již minulý týden, inspirace modely Qashqai a X-Trail se tedy dala očekávat. Mix četných záhybů a vystouplých blatníků v nás evokuje dojem, jako by Pulsar vzniknul spojením elektromobilu Leaf a nejnovější generace hatchbacku Note. Vůz jde každopádně s dobou a po vzoru Seatu Leon a Peugeotu 308 přinese luxus v podobě předních diodových světlometů. Ty vyzařují jasnější bílé světlo s ve srovnání s konvenčními žárovkami spotřebují asi polovinu energie.

Více než samotné tvary jsou důležité základní rozměry karoserie. Ta měří na délku 4385 mm (Golf měří 4255 mm), rozvorem náprav 2700 milimetrů se však staví na samotný vrchol nižší střední třídy. Bohatá délka se odrazí na vnitřním prostoru pro posádku, který by mohl být skutečně královský. Vybroušenou zástavbovost interiéru nám už totiž Nissan ukázal na nové generaci modelu Note, kterou jsme otestovali v závěru loňského roku.

Pod kapotou nového hatchbacku se objeví pouze přeplňované pohonné jednotky. Ty nejúspornější se podle vyjádření automobilky spokojí s nízkým přísunem paliva a vyprodukují méně než 95 gramů CO2 na kilometr.

V současné době můžeme počítat se čtyřválcovým turbomotorem 1.2 DIG-T s výkonem 85 kW, který již známe z SUV Qashqai a pod přídomkem TCe jej najdeme i pod kapotou konkurenčního Renaultu Mégane. Potvrzena byla rovněž přítomnost vznětového čtyřválce 1.5 dCi (81 kW) a zkrátka nepřijdou ani milovníci rychlosti a adrenalinových zážitků. V příštím roce totiž očekáváme příchod přeplňované šestnáctistovky DIG-T (140 kW), která slouží například v crossoveru Juke Nismo. Motory budou standardně spojeny s manuální převodovkou, alternativu však tvoří skříň XTronic s plynule měnitelným převodem.

Nový model nebude na štíru ani v oblasti bezpečnostních prvků. V nabídce se objeví systém nouzového brzdění s detekcí překážek před vozidlem, rozpoznání pohybujících se objektů nebo asistenti proti vybočení z jízdního pruhu a detekci vozidel v mrtvém úhlu.

Nezapomnělo se však ani na multimédia – Nissan Pulsar nabídne druhou generaci systému NissanConnect, která dovolí plnou integraci chytrého telefonu nebo možnost nahrávání dalších aplikací. Systém má prémiový punc, v jiné podobě se totiž objevil také v Infiniti Q50.

Jan Mička
Diskuze (89)
21. 5. 2014 23:48
Re: Komparzista...
Poslední Primera rozhodně nebylo "kus nádherného auta" ale kus neuvěřitelného hnusu. Dodnes vzpomínám na tvar zadního okna verze liftback, neodbytně připomínající záchodové prkénko >:D A naprosto neuvěřitelně zbabraná přístrojová deska a ovládací prvky to korunovaly, nemluvě o tragicky nepohodlných sedačkách (osobně jsem bohužel vyzkoušel při cestě do Paříže a zpátky) a celkově naprosto ošizené zpracování, ztráta sportovních jízdních vlastnotí atd. atd. Poslední generace Primery byl prostě automobilový vejbuch minimálně desetiletí a mezi Japonci snad vůbec největší za posledních 30 let (mezi modely, které přišly do Evropy). Takto pohřbít skvělé emage vybudované dvěma předchozími generacemi, to se jen tak nevidí. Jenom doufám, že člověka zodpovědného za tuto megakatastrofu šéf Nissanu na hodinu vyhodil! 8-s
21. 5. 2014 23:42
Re: Existuje na to jediné správné slovo...
Všestranný kvalitativní posun vpřed byl opravdu velký, ovšem až na velikost vnitřního prostoru. Tam Fabia I Feldě naprosto nestačila... ;-\
21. 5. 2014 15:16
Re: KONTRA
:-)
21. 5. 2014 15:15
Re: KONTRA
To je příď... :-)
21. 5. 2014 14:33
Re: Komparzista...
Tak celou dobu jsi hovořil o délce, tak proč najednou vytahuješ rozvor? Ale dobrá, když už, tak už.

Alfa Giulietta - 2634 mm
Audi A3 - 2601 mm
BMW 1 - 2690 mm
Citroen C4 - 2608 mm
Fiat Bravo - 2600 mm
Ford Focus - 2648 mm
Honda Civic - 2595 mm
Hyundai i30 - 2650 mm
Kia Ceed - 2650 mm
Mazda 3 - 2700 mm
Mercedes A - 2699 mm
Mitsubishi Lancer - 2635 mm
Opel Astra - 2685 mm
Peugeot 308 - 2620 mm
Renault Megane - 2641 mm
Seat Leon - 2636 mm
Škoda Octavia - 2686 mm
Toyota Auris - 2600 mm
VW Golf - 2637 mm

Průměr 2643 mm

Audi A4 - 2808 mm
BMW 3 - 2810 mm
Citroen C5 - 2815 mm
Ford Mondeo - 2850 mm
Honda Accord - 2705 mm
Hyundai i40 - 2770 mm
Infiniti Q50 - 2815 mm
Kia Optima - 2795 mm
Lexus IS - 2800 mm
Mazda 6 - 2830 mm
Mercedes C - 2840 mm
Opel Insignia - 2737 mm
Peugeot 508 - 2817 mm
Renault Laguna - 2756 mm
Suzuki Kizashi - 2700 mm
Škoda Superb - 2761 mm
Toyota Avensis - 2700 mm
VW Passat - 2712 mm
Volvo S60 - 2776 mm

Průměr 2779 mm, a to jsem ti tam započítal už i takové výběhové staré modely jako je Kizashi, Accord a ani Passat rozhodně není nejnovější.

Mezitřídní rozdíl v průměru činí zhruba 13,5 cm. Na průměr střední třídy chybí cca 8 cm, nad průměr nižší střední má navíc cca 5,5 cm. Přitom Mazda 3 a Mercedes A mají v podstatě také 2,7 metru a velmi blízko je také BMW 1 (-1cm), Opel Astra (-1,5cm) a Škoda Octavia (-1,4 cm). BTW. takový Civic 7G měl už v roce 2001 rozvor 2,68 metru, takže 2,7 metru není v nižší střední žádný superzázrak, který by deklasoval vše, co bylo doposud vyrobeno.