Nissan Pulsar oficiálně: V Česku od poloviny září, cena zatím neznámá
Po prvním závdavku, který automobilka Nissan vypustila v pátek 16. května, máme konečně v ruce pořádné fotky modelu Pulsar. Ten v rámci značky představuje zcela nový hatchback nižší střední třídy, který již v polovině září vyrazí do boje proti Fordu Focus, Volkswagenu Golf, Opelu Astra, starým známým z Koreje a dalším zástupcům daného segmentu.
Hrubou představu o tvarech přední části jsme měli již minulý týden, inspirace modely Qashqai a X-Trail se tedy dala očekávat. Mix četných záhybů a vystouplých blatníků v nás evokuje dojem, jako by Pulsar vzniknul spojením elektromobilu Leaf a nejnovější generace hatchbacku Note. Vůz jde každopádně s dobou a po vzoru Seatu Leon a Peugeotu 308 přinese luxus v podobě předních diodových světlometů. Ty vyzařují jasnější bílé světlo s ve srovnání s konvenčními žárovkami spotřebují asi polovinu energie.
Více než samotné tvary jsou důležité základní rozměry karoserie. Ta měří na délku 4385 mm (Golf měří 4255 mm), rozvorem náprav 2700 milimetrů se však staví na samotný vrchol nižší střední třídy. Bohatá délka se odrazí na vnitřním prostoru pro posádku, který by mohl být skutečně královský. Vybroušenou zástavbovost interiéru nám už totiž Nissan ukázal na nové generaci modelu Note, kterou jsme otestovali v závěru loňského roku.
Pod kapotou nového hatchbacku se objeví pouze přeplňované pohonné jednotky. Ty nejúspornější se podle vyjádření automobilky spokojí s nízkým přísunem paliva a vyprodukují méně než 95 gramů CO2 na kilometr.
V současné době můžeme počítat se čtyřválcovým turbomotorem 1.2 DIG-T s výkonem 85 kW, který již známe z SUV Qashqai a pod přídomkem TCe jej najdeme i pod kapotou konkurenčního Renaultu Mégane. Potvrzena byla rovněž přítomnost vznětového čtyřválce 1.5 dCi (81 kW) a zkrátka nepřijdou ani milovníci rychlosti a adrenalinových zážitků. V příštím roce totiž očekáváme příchod přeplňované šestnáctistovky DIG-T (140 kW), která slouží například v crossoveru Juke Nismo. Motory budou standardně spojeny s manuální převodovkou, alternativu však tvoří skříň XTronic s plynule měnitelným převodem.
Nový model nebude na štíru ani v oblasti bezpečnostních prvků. V nabídce se objeví systém nouzového brzdění s detekcí překážek před vozidlem, rozpoznání pohybujících se objektů nebo asistenti proti vybočení z jízdního pruhu a detekci vozidel v mrtvém úhlu.
Nezapomnělo se však ani na multimédia – Nissan Pulsar nabídne druhou generaci systému NissanConnect, která dovolí plnou integraci chytrého telefonu nebo možnost nahrávání dalších aplikací. Systém má prémiový punc, v jiné podobě se totiž objevil také v Infiniti Q50.