Renault Talisman živě: Otočte list
Segment D sice už zdaleka tolik netáhne jako před lety, přesto se automobilkám stále vyplatí tyto tradiční modely nabízet. Renault šalamounsky neuvádí, který model Talisman nahrazuje. Vzhledem k délce 4860 mm a rozvoru náprav 2810 mm zapadá přesně mezi poslední generaci Laguny a velký, trochu kontroverzní sedan Latitude. S příchodem Talismanu oba zmíněné modely v Evropě končí.
Novinka s nimi však nemá technicky vůbec nic společného. Je to od základu nově vyvinutý vůz. Modulární platformu CFM Renault již používá u posledního Espacu, dále SUV Kadjar a samozřejmě nového Méganu. Sedan i kombi (u nás tradičně pojmenované Grandtour, jinde však Estate) jsou zajímavé třeba na chlup stejnými rozměry. Z hlediska designu vyznávají zejména na přední části trend nastoupený novým Espacem a samozřejmě Kadjarem. Vzhled Talismanu je rozhodně jeho předností.
To je ale místa!
V kabině se opakuje to, co můžeme vidět na novém Méganu. Palubní desky obou vozů se liší jen v detailech. Že je Talisman postaven výše, ale ukazují materiály použité v kabině. Ubylo lacinosti a přibylo luxusu. Zejména vrcholná varianta Initiale Paris působí zásluhou kombinace zdařilé imitace světlého dřeva, kvalitní kůže a kovových dekorů takřka prémiově. Avšak ani méně vybavené verze vozu se nemusejí za úroveň kabiny nikterak stydět. Dotykové rozhraní je nabízeno ve dvou verzích: 7 a 8,7 palců.
A podobně jako kompaktní novinka značky, vyniká také Talisman prostorností. Zadní sedadla jsou méně profilovaná, avšak nabízejí třeba střední loketní opěrku, kterou jsme v Méganu nenašli. Pozice za volantem je podobná. Opět se sedí hodně nízko a řidiči jsou informace sdělovány prostřednictvím sdruženého přístroje kombinujícího TFT displej a „analogové“ ukazatele.
Nechybí rozhraní Renault Multi sense, které umožňuje volbu čtyř přednastavených režimů plus možnost zcela vlastní verze individual. Konfigurujete nejen funkce vozidla, nýbrž měníte také tuhost odpružení díky adaptivním tlumičům.
Objem kufru je sice zcela dostatečný (608 litrů respektive 572 litrů u kombi). U sedanu může někomu vadit nižší vstupní otvor, zklame však mírný schod po sklopení sedaček. Ložná plocha tak není zcela rovná.
Zatím jen šestnáctky
K pohonu Talismanu slouží výhradně zážehové a vznětové motory o objemu 1,6 litru a výkonu od 81 do 147 kW. Podařilo se nám ale zjistit, že nejspíše s první modernizací přibudou pod kapotou vozu dalších motory o objemu dva litry.
Samozřejmostí je řízení všech kol 4Control, avšak zatím není jisté, zda bude v nabídce pro všechny verze. Na český trh Talisman dorazí v lednu 2016, respektive kombi Grandtour až v březnu 2016. První jízdní dojmy vám přineseme v listopadu letošního roku. Auto nevypadá vůbec špatně, tak jen doufejme, že nás potěší také na silnici.