Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat láká na příchod vozu pro městskou mobilitu. Bude to takové španělské Twizy

David Bureš
Diskuze (8)
Automobilky hledají různé cesty, jak zaujmout zákazníky z velkých metropolí. I Seat to zkusí mikroautem.

Autosalony už v dnešní době tolik netáhnou, místo toho výrobci stále častěji volí prezentaci na jiných akcích, oblíbený je v tomto ohledu třeba americký veletrh spotřebitelské elektroniky CES v Las Vegas. To Seat se už popáté v řadě zúčastní kongresu MWC (Mobile World Congress) zaměřeného na mobilní technologie a konektivitu, kde letos představí i nové vozidlo, vyvinuté jako platforma pro mobilitu.

Nový automobil bude předsedou představenstva Seatu, Lucem de Meou, představen během tiskové konference v pondělí 25. února. Zatím je tu jen první snímek, který ukazuje jeho světlomety. Zbytek tohoto automobilu, zatím prezentovaného ve formě konceptu, se ukrývá ve tmě.

„Mobilita mění a s tím se mění i naše role výrobce a poskytovatele mobility. Musíme být schopni řídit a nabízet nové platformy pro mobilitu, které budou hrát klíčovou roli ve velkoměstech budoucnosti. Seat se intenzivně podílí na několika projektech tohoto druhu a MWC je ideálním místem pro jejich prezentaci světu,“ říká de Meo.

O autíčku toho zatím moc nevíme, zákulisní zprávy však naznačují, že půjde o jakousi obdobu Renaultu Twizy. Dílo Seatu však bude mít sportovnější vizáž po vzoru zaměření značky. O pohon se postará elektrický motor, přičemž baterie mají být vyměnitelné. Po premiéře na MWC pak bude k vidění i na ženevském autosalonu 2019.

Vedle nového konceptu bude španělská automobilka na kongresu MWC v Barceloně vystavovat svou elektrickou koloběžku Seat eXS powered by Segway, která se prodává od loňského listopadu. Na kongresu se budou představovat i nezávislé divize Seatu XMOBA a Metropolis:Lab, vyvíjející chytrá řešení pro zlepšování městské mobility.

Seat se v tomto směru pochlubí řešeními, které od letošního roku budou dostupné v domovské Barceloně. Konkrétně půjde o projektu „Bus on Demand“, jehož cílem je zvýšit efektivitu veřejné hromadné dopravy pomocí služby, která se přizpůsobuje požadavkům uživatelů. Dalším prezentovaným projektem je iniciativa pro sdílení jízd. Ta dává dohromady uživatele, kteří pravidelně dojíždějí do zaměstnání, a umožňuje jim cestovat společně.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

12. 2. 2019 15:57
Re: Twizzy a ostatní
Jo ještě že v USA tohle příštích několik desetiletí nehrozí, když se bude Evropským automobilkám v hlavě prohánět eko vánek nechám si auto dovézt. Ještě že sem si koupil nového Mustanga s 5.0l V8, stojí to jak Golf v lepší výbavě jen bez toho tříválce s fénem a s více místem.
12. 2. 2019 14:07
Re: Twizzy a ostatní
Já ti to neberu, jenom z hlediska ekonomického a i ekologického je asi vždy lépe, pokud vyrobená věc je využívá na ideálně 100 % ;-)
12. 2. 2019 12:50
Re: Twizzy a ostatní
To, že většina aut většinu svého "života" stráví zaparkovaná, na tom není vůbec nic špatného. Naopak, pokud je zaparkované, tak mu neběží motor a tudíž neprodukuje žádné emise. A to se zeleným mozkům jistě líbí! Hlavně jim je ovšem úplně kulové do toho, kolik aut vlastním a kolik s nimi najezdím, to je jen a jen moje soukromá věc! 8-s
12. 2. 2019 10:34
Re: Twizzy a ostatní
Skvělé je třeba i jízdní kolo - člověk se sveze a ještě něco udělá pro své zdraví. Ještě lepší je samozřejmě se proběhnout ;-) . Podle mého názoru, který jsem získal na základě dostupných informací, se do budoucna nepočítá s tím, že by všichni lidé měli vlastnit automobily (stejně jako šichni nemají vlastní letadla). Elektomobilita je jen přechodný stupeň k autonomně řízeným autům, které budou provozovány specializovanými firmami. Podle toho, co jsem četl, průměrné auto je v provozu pouze 5 % času a zbytek tráví na parkovišti. To je asi docela zásadní cesta k úsporách, prostě auta budou jezdit a ne stát ;-)
11. 2. 2019 21:27
Re: Twizzy je naprosto skvělý!
>:D >:D >:D :yes: