Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: SEAT EXEO opět zahalen

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Nový sedan střední třídy už není tak tajemný, jako tomu bylo ještě před několika měsíci. Přesto vylákal k nočnímu lovu celou skupinu fotografů, kteří se dočkali.

Dohromady už vlastně není co odhalovat. Většinu toho podstatného ukázaly skici, které sama automobilka zaregistrovala jako chráněný vzor ve světové organizaci pro ochranu duševního vlastnictví.

Příď a záď budou jednoznačně patřit k novému stylu, který představil SEAT na Ibize. Střední část nového modelu EXEO pak snadno identifikuje výchozí model Audi A4. SEAT potvrdil v loňském oficiálním prohlášení také rodinnou variantu, kterou bude kombi odvozené z řady A4 Avant. Vzhled tohoto modelu je také pod patentovou ochranou.

Uvedení na trh, které je naplánováno na rok 2009, má podle výrobce znamenat "nový milník v historii španělské značky". SEAT rozšíří své portfolio o model, který převezme techniku od předchozí generace Audi A4, tedy vpředu podélně uložený motor a možnost zástavby pohonu všech kol quattro.

SEAT EXEO má být elegantní dynamický sedan. Nejde ale o přímého následníka stávajícího SEATu Toledo. Výroba tohoto modelu bude i nadále pokračovat, i když loni jich značka v Evropě prodala jen 6.800 ks a šlo tedy o nejméně prodávaný model SEATu.

SEAT hodlá EXEO vyrábět v hlavním závodě v Martorellu. Za tím účelem již byla přestěhována výrobní technologie z Ingolstadtu.

Ondřej Láník
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Nadzvukovy
21. 9. 2008 11:22
VW Group
To si môže dovoliť jedine iba VW ... ale asi vedia čo robia ... Veď v prvom rade sú to obchodníci :-!
Avatar - gld
20. 9. 2008 14:27
pekné
noo je to celkom fajn, teda aspoň na tých fotomontážach...k maskovanému prototypu sa nevyjadrujem..počkal by som na oficiálne fotky

vyzerá to ale nádejne, ak bude dobrá cena :yes:
19. 9. 2008 23:35
Quo Vadis, Seat?
V diskusii k článku Marka o budúcnosti Seatu ktosi napísal, že je to taká zbytočná značka (v zmysle je navyše). Funkciu ľudového auta má plniť Škoda, mainstream je záležitosťou VW a v prémiovom segmente má koncern zastúpenie značkou Audi. Toto rozdelenie, celkom dobre funguje, pokusy o vybočenie (napr. Phaeton) naopak nefungujú. Ako sa koncern snaží, tak sa snaží, Seat nie a nie niekam "zapasovať". Sám som zvedavý, ako po neúspešnom ľudovom športovo-orientovanom aute dopadne tento pokus. Audi A4 Tour si dovoliť nemôžeme, tak minulú generáciu budeme predávať ako Seat. Ak ostane šírka ponuky zachovaná - napr. vrátane dieslového šesťvalca, pohonu quattro (medzinápravový diferenciál Thorsen) a pod. - akutálny Passat môže mať problém (štvorvalce, haldex, ...). Cena Seatu musí byť samozrejme byť výrazne nižšia ako u Audi, o tom niet pochýb. Preto to pravdepodobne dopadne tak ako s minulým Superbom (5-stupňové prevodovky, nesklápateľné zadné sedadlá, ...) - auto proste nesmie byť natoľko dobré, aby ohrozilo Passat, čiže ho naschvál trochu pokazíme. Otázka je, či toto zachráni Seat. Podľa mňa nie.
Avatar - iudex
19. 9. 2008 10:44
Re: vývoj auta
Presne to ma napadlo: ked faceliftujem dlhodobo predávané a overené auto, aké testovanie? A čoho vlastne? Aerodynamiky zmenenej novou prednou maskou? To sa robí v tuneli. Ako nad tým rozmýslam, jediný dovod takéhoto testovania vonku je to, aby nás "náhodou" cvakli fotografi a aspon sa o nasom "novom" aute písalo. :no:
Avatar - Atomas
19. 9. 2008 09:52
Nové toledo
Už se těším na nové toledo. Ve vývoji prý nasadili nové kapacity a auto bude lehce podobné předchozí boře. V týmu panují i banglovské emoce, designéři chtějí popustit uzdu fantazii a proto se možná dočkáme nového toleda inspirovaného a lehce připomínajícího VW Vento >:-[]