Spy Photos: VW Golf GTI sedmé generace
VW Golf, nejprodávanější osobní vůz v Evropě, se letos dočká nástupce. V pořadí sedmá generace se představí na podzimním autosalonu v Paříži a dříve či později nebude chybět ani ostřejší verze GTI.
Novinka vyjede na modulární platformě MQB, která debutuje v Audi A3. Zcela nový konstrukční základ bude osazen novými motory. Ty ale dostanou známé názvy a výkony podobné aktuálním pohonným jednotkám.
GTI zůstane věrné přeplňovanému dvoulitru 2,0 TSI. Nový Golf ale dostane výhradně čtyřválec nové generace EA888, který se zatím vyrábí jen pro Audi A3 a A4 v provedení 1,8 TSI. Agregát má duální systém vstřikování paliva (přímé FSI a vícebodové nepřímé MPI). Variabilní zdvih výfukových ventilů zase umožňuje, aby motor reguloval výplach válců a tím se funkčně vyrovnal agregátům s twin-scroll turbodmychadlem.
Výkonové ladění motoru je zatím otevřenou otázkou. Nejčastěji se ale zmiňuje symbolické posílení GTI na zhruba 160 kW (220 koní). Golf R s nejsilnějším dvoulitrem a pohonem všech kol by mohl dosáhnout až 225 kW (300 koní), aby potrápil Opel Astra OPC nebo BMW M135i.
Nezapomene se ani na dieselový protipól Golf GTD. Zde se Volkswagen podle všeho pořádně rozšoupne – na místo 2,0 TDI/125 kW zřejmě nastoupí dvojitě přeplňovaný 2,0 BiTDI. Výkon kolem 160 kW, točivý moment 450 Nm. To dnes nemá mezi dieselovými hot hatchi obdoby.