Test Auto.cz

Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G

29.3. 2017
Verdikt
 

Současná Mazda 3 se stala historicky třetím modelem využívajícím v době příchodu šokující techniku Skyactiv. Loni na podzim prodělal vůz modernizaci, která ovšem jeho i charakter i vzhled téměř nezměnila. Jaká je tedy „trojka“ po letech?

Zatímco SUV CX-5, které se v roce 2012 stalo prvním nositelem kompletní sady techniky Skyactiv, letos střídá nová generace, třetí rok vyráběná trojka třetí generace si vystačí s pouhou modernizací. Na první pohled retuše odhalí jen zarytý příznivce modelu. Novinka dostala jinak tvarované přední světlomety, u nichž došlo k nahrazení xenonů diodami, mírně upravený vzhled typické masky chladiče či jiný přední nárazník. A to je zvnějšku vše a popravdě řečeno ani více zásahů nebylo potřeba.

Otáčky místo turba

S modernizací modelu se nemění ani technika auta. Zda je to dobře či nikoliv, záleží na úhlu pohledu, respektive na to, v jaké skupině řidičů se nacházíte. Před sedmi lety znamenaly zážehové i vznětové motory Skyactiv poprask. Poprvé v historii totiž dosáhl benzinový a dieselový motor stejný kompresní poměr 14:1. V benzinové verzi tedy extrémně vysoký, v dieselu pro změnu nebývale nízký.

V době, kdy už i Honda řeší motorizaci nového civicu přeplňovaným zážehovými tří- a čtyřválcovými motory o malém objemu, se může tažení Mazdy zdát skoro jako výkřik do tmy. Motor, který si k solidnímu výkonu pomáhá odpovídajícím zdvihovým objemem v kombinaci s moderní technologií však má své nepopíratelné kouzlo. Jízda nabízí vlastnosti, které jsou v dnešním světě nových aut už dost vzácné. Kdo chce dnes okusit projev atmosférického zážehového dvoulitru, sáhne buď po ojetině staršího data narození (třeba Volkswagen takový motor nabízel naposledy v roce 2006, Renault ještě v poslední Laguně), nebo právě po Mazdě. V testovaném voze nabízí výkon 88 kW a maximum točivého momentu 210 N.m při 4000 otáčkách za minutu. Na první pohled to není moc, ale nevynášejme předčasné soudy.

obrázek [600 x 340]

Paměť vyzrálého motoristy, který auta sedlá od devadesátých let, testovaná Mazda 3 oprášila dokonale. Pokud jezdíte s vozem defenzivně, nabídne dvoulitr solidní, byť přirozeně nikterak omračující dynamiku. Auto prostě působí sympaticky živě, ale zároveň ne divoce. To navíc podporuje v dnešní době až neuvěřitelně rychlá odezva na přidání plynu. Při řazení a tedy odstavení plynu padá motor z otáček tak rychle, jakoby snad ani neměl setrvačník. Přesně takhle to uměly staré dvoulitry plnící nanejvýš normu Euro 3. Jenže tenhle plní Euro 6! Při běžné jízdě tak absence přeplňování vůbec nevadí. Spíše naopak.

Že atmosférický motor nemá tak vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, odhalíte, až se rozhodnete předjíždět. V případě, že jen lenivě přidáte plyn a na otáčkoměru máte řekněme 2000 otáček za minutu, bude mazda nabírat na tempu jen pozvolna. K rychlejšímu předjetí a docílení lepšího pružného zrychlení je třeba motoru dopřát otáčky. Minimálně 3000 za minutu, ideálně ještě o 500 až 1000 otáček více. V tomto pásmu již táhne o poznání volněji, navíc je zrychlení doprovázeno sympatickou zvukovou kulisou, na hony vzdálenou nejen od přeplňovaných tříválcových litrů konkurence.

Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?


A točit můžete tenhle motor, jak je libo. Klidně až do červeného pole, aniž by síly nějak rapidně ubývalo! I tak platí, že se s požadavkem na dynamičtější zrychlení z ustálené rychlosti dokážou pocitově lépe popasovat menší přeplňované motory, zejména pokud řidič není zvyklý podřazovat. Vzhledem dvoulitrovému objemu překvapila spotřeba paliva. Ta se držela na velmi dobré hodnotě kolem 7 litrů na 100 km, a to jsme často využívali druhé poloviny otáček atmosférického dvoulitru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Cena v základní výbavě: 532 900 Kč Cena v testované výbavě: 559 300 Kč

Základní výbava:Signalizace nouzového brzdění ESS, šest airbagů, deaktivace airbagu spolujezdce, aktivní hlavové opěrky řidiče a předního spolujezdce, ISOFIX na vnějších zadních sedadlech, G-Vectoring control, elektrická parkovací brzda EPB, kožený volant a hlava řadicí páky, bezklíčové ovládání Smart card, palubní počítač s barevným displejem, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, systém hlídání mrtvého úhlu RVM, barevný head-up displej, rozeznávání dopravních značek, samočinná dvouzonová klimatizace, vyhřívaná přední sedadla a volant, čtení dopravních značek, zadní parkovací kamera, parkovací senzory vpředu i vzadu, DAB digitální rádio, LED přední světlomety, 18palcová lehká kola a další.

Výbava testovaného vozu:Navigace (+12.500,-), metalický lak (+13.900,-)

Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 
Technické údaje
Motor Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.3 / 5.1
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 418 / -
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 615
Rozměr pneu:215/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4580
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport Deset legendárních čtyřkolek - od pracovního offroadu až po supersport

Ať už vám jde o prostupnost nezpevněným terénem, nebo jen…

 




Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Včera

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka, Uzel i parta (ex)ministrů

Mynářovy padesátiny na Hradě: Přišel Tvrdík, Duka,…

Sportovní „bafuňáři“, kapitáni průmyslu, sexuolog, kardinál, ale i řada bývalých a současných ministrů. Takovou…

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36 °C a padaly rekordy

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36…

Dosud nejteplejším letošním dnem v Česku byl čtvrtek, který překonal primát úterka. V Husinci-Řeži u Prahy…

 

iSport.cz

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu pobavil hláškou

Slovák Lobotka o zájmu Slavie: Dobrá adresa. V Ajaxu…

Patří mezi nejvýraznější tváře slovenské jednadvacítky na EURO. A také mezi hráče, o které stojí pražská Slavia.…

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první trénink byl náročný

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první…

Seznámení i první trénink mají za sebou. Sparťanští fotbalisté už jedou naplno podle rozkazů italského trenéra…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…