Test Auto.cz

Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G

29.3. 2017
Verdikt
 

Současná Mazda 3 se stala historicky třetím modelem využívajícím v době příchodu šokující techniku Skyactiv. Loni na podzim prodělal vůz modernizaci, která ovšem jeho i charakter i vzhled téměř nezměnila. Jaká je tedy „trojka“ po letech?

Zatímco SUV CX-5, které se v roce 2012 stalo prvním nositelem kompletní sady techniky Skyactiv, letos střídá nová generace, třetí rok vyráběná trojka třetí generace si vystačí s pouhou modernizací. Na první pohled retuše odhalí jen zarytý příznivce modelu. Novinka dostala jinak tvarované přední světlomety, u nichž došlo k nahrazení xenonů diodami, mírně upravený vzhled typické masky chladiče či jiný přední nárazník. A to je zvnějšku vše a popravdě řečeno ani více zásahů nebylo potřeba.

Otáčky místo turba

S modernizací modelu se nemění ani technika auta. Zda je to dobře či nikoliv, záleží na úhlu pohledu, respektive na to, v jaké skupině řidičů se nacházíte. Před sedmi lety znamenaly zážehové i vznětové motory Skyactiv poprask. Poprvé v historii totiž dosáhl benzinový a dieselový motor stejný kompresní poměr 14:1. V benzinové verzi tedy extrémně vysoký, v dieselu pro změnu nebývale nízký.

V době, kdy už i Honda řeší motorizaci nového civicu přeplňovaným zážehovými tří- a čtyřválcovými motory o malém objemu, se může tažení Mazdy zdát skoro jako výkřik do tmy. Motor, který si k solidnímu výkonu pomáhá odpovídajícím zdvihovým objemem v kombinaci s moderní technologií však má své nepopíratelné kouzlo. Jízda nabízí vlastnosti, které jsou v dnešním světě nových aut už dost vzácné. Kdo chce dnes okusit projev atmosférického zážehového dvoulitru, sáhne buď po ojetině staršího data narození (třeba Volkswagen takový motor nabízel naposledy v roce 2006, Renault ještě v poslední Laguně), nebo právě po Mazdě. V testovaném voze nabízí výkon 88 kW a maximum točivého momentu 210 N.m při 4000 otáčkách za minutu. Na první pohled to není moc, ale nevynášejme předčasné soudy.

obrázek [600 x 340]

Paměť vyzrálého motoristy, který auta sedlá od devadesátých let, testovaná Mazda 3 oprášila dokonale. Pokud jezdíte s vozem defenzivně, nabídne dvoulitr solidní, byť přirozeně nikterak omračující dynamiku. Auto prostě působí sympaticky živě, ale zároveň ne divoce. To navíc podporuje v dnešní době až neuvěřitelně rychlá odezva na přidání plynu. Při řazení a tedy odstavení plynu padá motor z otáček tak rychle, jakoby snad ani neměl setrvačník. Přesně takhle to uměly staré dvoulitry plnící nanejvýš normu Euro 3. Jenže tenhle plní Euro 6! Při běžné jízdě tak absence přeplňování vůbec nevadí. Spíše naopak.

Že atmosférický motor nemá tak vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, odhalíte, až se rozhodnete předjíždět. V případě, že jen lenivě přidáte plyn a na otáčkoměru máte řekněme 2000 otáček za minutu, bude mazda nabírat na tempu jen pozvolna. K rychlejšímu předjetí a docílení lepšího pružného zrychlení je třeba motoru dopřát otáčky. Minimálně 3000 za minutu, ideálně ještě o 500 až 1000 otáček více. V tomto pásmu již táhne o poznání volněji, navíc je zrychlení doprovázeno sympatickou zvukovou kulisou, na hony vzdálenou nejen od přeplňovaných tříválcových litrů konkurence.

Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?


A točit můžete tenhle motor, jak je libo. Klidně až do červeného pole, aniž by síly nějak rapidně ubývalo! I tak platí, že se s požadavkem na dynamičtější zrychlení z ustálené rychlosti dokážou pocitově lépe popasovat menší přeplňované motory, zejména pokud řidič není zvyklý podřazovat. Vzhledem dvoulitrovému objemu překvapila spotřeba paliva. Ta se držela na velmi dobré hodnotě kolem 7 litrů na 100 km, a to jsme často využívali druhé poloviny otáček atmosférického dvoulitru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Cena v základní výbavě: 532 900 Kč Cena v testované výbavě: 559 300 Kč

Základní výbava:Signalizace nouzového brzdění ESS, šest airbagů, deaktivace airbagu spolujezdce, aktivní hlavové opěrky řidiče a předního spolujezdce, ISOFIX na vnějších zadních sedadlech, G-Vectoring control, elektrická parkovací brzda EPB, kožený volant a hlava řadicí páky, bezklíčové ovládání Smart card, palubní počítač s barevným displejem, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, systém hlídání mrtvého úhlu RVM, barevný head-up displej, rozeznávání dopravních značek, samočinná dvouzonová klimatizace, vyhřívaná přední sedadla a volant, čtení dopravních značek, zadní parkovací kamera, parkovací senzory vpředu i vzadu, DAB digitální rádio, LED přední světlomety, 18palcová lehká kola a další.

Výbava testovaného vozu:Navigace (+12.500,-), metalický lak (+13.900,-)

Českou tiskovou kancelář povede dál Jiří Majstr Českou tiskovou kancelář povede dál Jiří Majstr

Českou tiskovou kancelář (ČTK) povede i v dalších šesti…

Staronovým šéfem České televize se stal Petr Dvořák Staronovým šéfem České televize se stal Petr Dvořák

Rada České televize dnes zvolila generálním ředitelem…

Trh s novými byty v Praze ovládají spekulanti Trh s novými byty v Praze ovládají spekulanti

Nové byty se v Praze prodávají jako o život. Více než…

 
Technické údaje
Motor Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.3 / 5.1
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 418 / -
Objem nádrže (l):51
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 615
Rozměr pneu:215/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4580
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 




Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3.…

 



 
Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dnes 11:54

Máme tady další dlouhodobý test a znovu se do Auto.cz nastěhovalo SUV, tentokrát Seat Ateca s dvoulitrovým TDI a převodovkou DSG.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Celníci rozdrtili padělané boty za 75 milionů: Proč je nedali potřebným?

Celníci rozdrtili padělané boty za 75 milionů: Proč…

Celníci zlikvidovali téměř 15 000 padělaných párů bot, které v loňském roce zabavili v pražské tržnici Sapa.…

 

iSport.cz

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým do šestnácti let

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým…

Trenér David Holoubek se vrací ke sparťanské mládeži. 36letý kouč, který byl na začátku jarní sezony odvolaný od…

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a konflikt v Hradci

LIGA NARUBY: Deliho opakovačka, sólo po čtyřech a…

Přestože Simon Deli se výrazně podepsal pod prohru Slavie se Zlínem, je hlavní postavou nového dílu pořadu Liga…

 

Reflex.cz

Zastaví kulku a ještě vám bude slušet. Podívejte se na neprůstřelné oblečení podle poslední módy

Zastaví kulku a ještě vám bude slušet. Podívejte se…

Neprůstřelné vesty už dávno nemají podobu velkých a těžkých kusů oblečení. Dnes mohou vypadat jako obyčejná…

Ekonom Vladimír Pikora pro Reflex: Politici a český rozpočet? Povídali, že mu hráli…

Ekonom Vladimír Pikora pro Reflex: Politici a český…

Vzpomínáte si na film Pelíšky? Nápadně často, když sleduju české politiky, vrací se mi slavná scéna: „Rozmohl se…