Test Auto.cz

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet – Nafta a kabrio? Proč ne

23.7. 2018
Verdikt
 

V loňském roce obohatila současnou generaci třídy E zatím poslední karosářská varianta kabriolet. Zkoušená verze 220 d je po výkonové stránce druhou nejslabší motorizací.

Kabriolety na bázi někdejší střední řady mercedesů, od roku 1992 nazývanou třída E, mají své kořeny právě v uvedeném roce. Tehdy se představil plně čtyřmístný kabriolet na technickém základě řady W124. Šlo o praktičtější alternativu k někdejším roadsterům SL R129, přezdívaným žehlička. Ač se to možná nezdá, kabriolet označený C124 kabrio bylo na dlouhá léta prvním a zároveň posledním kabrioletem ve třídě E.

Následovník řady W124, masařka W210 (později W211), totiž otevřenou karosářskou verzi nenabízely. Mercedes se rozhodl vytvořit čtyřmístné kabrio na základě kupé CLK dvou generací (W208 a W209), které se vyráběly souběžně s řadou W210, respektive W211.

S kabrioletem, jenž měl v názvu písmenko „E“, jsme tak setkali až v rámci minulé generace třídy E W212. Jenže i v tomto případě to byla ze strany výrobce tak trochu mystifikace. I když písmeno E v názvu bylo, ve skutečnosti se po technické stránce jednalo o derivát menší třídy C W204. Že nešlo o skutečnou třídu E, ale o menší céčko, prozrazovalo zasvěceným mimo jiné třeba jednodušší zavěšení kol přední nápravy.

Pro zimní radovánky

Technicky vzato sice předchůdce možná nebyl tak úplně třídou E, avšak mnozí jej za zástupce této třídy značky považují. I proto se nabízí malé porovnání novinky s předchůdcem. Nové vydání, interně označené A238 a technicky využívající základ v současné třídě E W213, je oproti předchůdci delší o 123 mm. Na šířku novinka narostla o 74 mm a rovněž je celkově vyšší, a sice o 30 mm. Fakt, že je vůz plnohodnotnou třídou E, se asi nejvíce odráží v rozvoru náprav, který se prodloužil na 2873, což představuje nárůst o 113 mm. Pro úplnost dodejme, že rozchod předních kol je s 1605 mm větší o 67 mm, vzdálenost zadních kol činí 1609 mm, což představuje zvětšení o 68 mm.

Mercedes-Benz E: Design po generacích

Celkově zvětšený základ vozu a zejména výrazně prodloužený rozvor náprav se nejvíce projevil ve druhé řadě sedadel. Jde o takzvaný „efektivní podélný prostor vzadu“, přičemž novinka vykazuje dle výrobce přírůstek 102 mm na celkových 866 mm.

Technickou novinkou, nabízenou poprvé v kabrioletu třídy E, je možnost volby pohonu všech kol 4Matic, který měl i testovaný vůz. Čtyřkolku ovšem nelze kombinovat se všemi motorizacemi, ale pouze s vybranými. Kromě 220 d je to ještě 400 d a dále zážehové verze E 200 a E 450.

obrázek [600 x 292]


Technicky využívá pohon všech kol osvědčené řešení s aktivně ovládanou mezinápravovou spojkou. Pohon přední nápravy je řešen tak jako dosud paralelním hřídelem, vedeným zprava podél pohonné jednotky. Originálně je vyřešen pohon levého předního kola pomocným hřídelem. Ten prochází tubusem vytvořeným ve spodní části bloku motoru. Teprve na něj navazuje v případě testovaného agregátu 220 d z nové řady OM654 dvoudílná olejová vana. Bez ohledu na to, jakou zvolíte pohonnou jednotku, bude vždy použita devítistupňová samočinná převodovka 9G-Tronic s elektroimpulzním ovladačem na sloupku řízení.

Do 50 km/h za 20 sekund

Na rozdíl od roadsterů SLK (SLC) se čtyřmístné kabriolety mercedesu vždy spoléhaly na klasickou plátěnou střechu. Ani tento není výjimkou. Výrobce si však dal opravdu záležet na celém řešení a výsledkem je perfektní akustika při jízdě s nataženou střechou. Dokonce ani při rychlostech daleko za tuzemským dálničním limitem není hluk způsobený obtékáním vzduchu nijak velký, takže s nataženou střechou má vůz akustické vlastnosti kupé.

Po technické stránce se při řešení střechy vyšlo z té, použité na větším kabrioletu třídy S. Standardem je její elektrohydraulické ovládání, přičemž zdrojem tlaku je elektrohydraulická pumpa, umístěná v zadní části vozu. Celý proces je ovládán pěti hydraulickými válci, doplněnými o příslušnou senzoriku.

Důležité je, že ovládání střechy je velmi jednoduché. V zásadě pouze stačí v zavazadlovém prostoru elektricky vymezit prostor střechy (aby tam třeba nebránily zavazadla) a pak už jen zatáhnout za ovladač před střední loketní opěrkou. Celý proces plného otevření a také zavření zabere 20 sekund a střechu je možné ovládat až do rychlosti 50 km/h. Je-li střecha vytažená, je k dispozici skvělých 385 litrů pro zavazadla. Při složené střeše se pak kufr smrskne na stále solidních 310 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet

Cena v základní výbavě: 1 615 350 Kč Cena v testované výbavě: 2 061 349 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová kola z lehké slitiny, Aircap, touchpad s otočným ovladačem, kolenní airbag řidiče, automatická dvouzónová klimatizace Thermatic, ambientní osvětlení interiéru, LED inteligent light systém, asistent adaptivních dálkových světel, Mercedes-Benz e-Call.

Výbava testovaného vozu:Sada Premium Plus – obsahuje kožené čalounění, LED svítilny Multibeam, Keyless Go, 12,3palcovou obrazovku atd (+ 252.038,-), čalounění kůží nappa (+ 18.299,-), sada technology – zahrnuje HUD (+ 64.282,-), sada jízdní asistentů Plus (+ 46.143,-), podvozek Dynamic body control s adaptivními tlumiči (+ 30.232,-), dojezdové pneumatiky MOE (+ 7.319,-), metalický lak modrý cavansite (+27.686,-).

Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka Novým šéfem dozorčí rady Letiště Praha je ekonom Švejnar, nahradil Minaříka

Dosavadní předseda dozorčí rady Letiště Praha Petr…

Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany? Po Merkelové přichází digitální AKK. Kdo je nová lídryně nejsilnější německé strany?

Katolička se silným sociálním cítěním, které nevadí…

Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí Francií hýbou demonstrace, zúčastnilo se jich přes sto třicet tisíc lidí

Čtvrtou sobotu v řadě protestovali lidé po celé Francii…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.2
Emise CO2:138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 385
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 505
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4826
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2873
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila Nová Škoda Scala oficiálně: Už jsme v ní seděli! A v mnohém překvapila

V Tel Avivu právě strhli plachtu z nové Škody Scala. Na…

 






 
Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Škodovky prodávané v Číně: Čínské Češky

Dnes 19:00

Právě představený Kodiaq GT je už druhý model Škody nabízený výhradně na čínském trhu, a tedy navržený podle tamního vkusu. Tomu se ale musí přizpůsobit i nám důvěrně známé škodovky, chtějí-li uspět.




Blesk.cz

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí uživatele Facebooku

Lidem chodí náhodné staré zprávy. Podivná chyba děsí…

Zvláštní chyba se v posledních dnech objevila mnoha lidem na Facebooku. Začaly jim znovu přicházet zprávy, které…

Hořící auta, vodní děla, 135 zraněných a 1700 zadržených. Po protestech v Paříži uklízí

Hořící auta, vodní děla, 135 zraněných a 1700…

Policie v sobotu v centru Paříže nedaleko bulváru Champs-Élysées použila slzný plyn proti některým účastníkům…

 

iSport.cz

Král: Krize Sparty? V autobuse byla dobrá nálada, Hejkal věděl i sestavu

Král: Krize Sparty? V autobuse byla dobrá nálada,…

Patřil k nejlepším hráčům na hřišti. Teplický stoper Alex Král (20) pomohl v nedělním utkání proti Spartě k…

SESTŘIH: Sparta - Teplice 0:1. Letnou zněl pískot, domácí šokoval Moulis

SESTŘIH: Sparta - Teplice 0:1. Letnou zněl pískot,…

Fotbalisté Sparty ani v 18. kole první ligy neukončili své trápení a doma s Teplicemi prohráli 0:1. Jedinou…

 

Reflex.cz

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech. Drsné snímky ukazují život mentálně postižených Indonésanů

Špína, beznaděj a nazí nemocní držení v poutech.…

Budova, kde se „léčí“ desítky Indonésanů trpící různými duševními nemocemi, nepřipomíná nemocnici, nýbrž…

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda, samá velká pátrání

Na co do kina tento týden: Samá voda, samá voda,…

V kinech teď pořád někdo něco hledá. Krásnou sousedku, padoucha šéfujícího městu na kolečkách, vánoční světlo,…