Test Auto.cz

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet – Nafta a kabrio? Proč ne

23.7. 2018
Verdikt
 

V loňském roce obohatila současnou generaci třídy E zatím poslední karosářská varianta kabriolet. Zkoušená verze 220 d je po výkonové stránce druhou nejslabší motorizací.

Kabriolety na bázi někdejší střední řady mercedesů, od roku 1992 nazývanou třída E, mají své kořeny právě v uvedeném roce. Tehdy se představil plně čtyřmístný kabriolet na technickém základě řady W124. Šlo o praktičtější alternativu k někdejším roadsterům SL R129, přezdívaným žehlička. Ač se to možná nezdá, kabriolet označený C124 kabrio bylo na dlouhá léta prvním a zároveň posledním kabrioletem ve třídě E.

Následovník řady W124, masařka W210 (později W211), totiž otevřenou karosářskou verzi nenabízely. Mercedes se rozhodl vytvořit čtyřmístné kabrio na základě kupé CLK dvou generací (W208 a W209), které se vyráběly souběžně s řadou W210, respektive W211.

S kabrioletem, jenž měl v názvu písmenko „E“, jsme tak setkali až v rámci minulé generace třídy E W212. Jenže i v tomto případě to byla ze strany výrobce tak trochu mystifikace. I když písmeno E v názvu bylo, ve skutečnosti se po technické stránce jednalo o derivát menší třídy C W204. Že nešlo o skutečnou třídu E, ale o menší céčko, prozrazovalo zasvěceným mimo jiné třeba jednodušší zavěšení kol přední nápravy.

Pro zimní radovánky

Technicky vzato sice předchůdce možná nebyl tak úplně třídou E, avšak mnozí jej za zástupce této třídy značky považují. I proto se nabízí malé porovnání novinky s předchůdcem. Nové vydání, interně označené A238 a technicky využívající základ v současné třídě E W213, je oproti předchůdci delší o 123 mm. Na šířku novinka narostla o 74 mm a rovněž je celkově vyšší, a sice o 30 mm. Fakt, že je vůz plnohodnotnou třídou E, se asi nejvíce odráží v rozvoru náprav, který se prodloužil na 2873, což představuje nárůst o 113 mm. Pro úplnost dodejme, že rozchod předních kol je s 1605 mm větší o 67 mm, vzdálenost zadních kol činí 1609 mm, což představuje zvětšení o 68 mm.

Mercedes-Benz E: Design po generacích

Celkově zvětšený základ vozu a zejména výrazně prodloužený rozvor náprav se nejvíce projevil ve druhé řadě sedadel. Jde o takzvaný „efektivní podélný prostor vzadu“, přičemž novinka vykazuje dle výrobce přírůstek 102 mm na celkových 866 mm.

Technickou novinkou, nabízenou poprvé v kabrioletu třídy E, je možnost volby pohonu všech kol 4Matic, který měl i testovaný vůz. Čtyřkolku ovšem nelze kombinovat se všemi motorizacemi, ale pouze s vybranými. Kromě 220 d je to ještě 400 d a dále zážehové verze E 200 a E 450.

obrázek [600 x 292]


Technicky využívá pohon všech kol osvědčené řešení s aktivně ovládanou mezinápravovou spojkou. Pohon přední nápravy je řešen tak jako dosud paralelním hřídelem, vedeným zprava podél pohonné jednotky. Originálně je vyřešen pohon levého předního kola pomocným hřídelem. Ten prochází tubusem vytvořeným ve spodní části bloku motoru. Teprve na něj navazuje v případě testovaného agregátu 220 d z nové řady OM654 dvoudílná olejová vana. Bez ohledu na to, jakou zvolíte pohonnou jednotku, bude vždy použita devítistupňová samočinná převodovka 9G-Tronic s elektroimpulzním ovladačem na sloupku řízení.

Do 50 km/h za 20 sekund

Na rozdíl od roadsterů SLK (SLC) se čtyřmístné kabriolety mercedesu vždy spoléhaly na klasickou plátěnou střechu. Ani tento není výjimkou. Výrobce si však dal opravdu záležet na celém řešení a výsledkem je perfektní akustika při jízdě s nataženou střechou. Dokonce ani při rychlostech daleko za tuzemským dálničním limitem není hluk způsobený obtékáním vzduchu nijak velký, takže s nataženou střechou má vůz akustické vlastnosti kupé.

Po technické stránce se při řešení střechy vyšlo z té, použité na větším kabrioletu třídy S. Standardem je její elektrohydraulické ovládání, přičemž zdrojem tlaku je elektrohydraulická pumpa, umístěná v zadní části vozu. Celý proces je ovládán pěti hydraulickými válci, doplněnými o příslušnou senzoriku.

Důležité je, že ovládání střechy je velmi jednoduché. V zásadě pouze stačí v zavazadlovém prostoru elektricky vymezit prostor střechy (aby tam třeba nebránily zavazadla) a pak už jen zatáhnout za ovladač před střední loketní opěrkou. Celý proces plného otevření a také zavření zabere 20 sekund a střechu je možné ovládat až do rychlosti 50 km/h. Je-li střecha vytažená, je k dispozici skvělých 385 litrů pro zavazadla. Při složené střeše se pak kufr smrskne na stále solidních 310 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet

Cena v základní výbavě: 1 615 350 Kč Cena v testované výbavě: 2 061 349 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová kola z lehké slitiny, Aircap, touchpad s otočným ovladačem, kolenní airbag řidiče, automatická dvouzónová klimatizace Thermatic, ambientní osvětlení interiéru, LED inteligent light systém, asistent adaptivních dálkových světel, Mercedes-Benz e-Call.

Výbava testovaného vozu:Sada Premium Plus – obsahuje kožené čalounění, LED svítilny Multibeam, Keyless Go, 12,3palcovou obrazovku atd (+ 252.038,-), čalounění kůží nappa (+ 18.299,-), sada technology – zahrnuje HUD (+ 64.282,-), sada jízdní asistentů Plus (+ 46.143,-), podvozek Dynamic body control s adaptivními tlumiči (+ 30.232,-), dojezdové pneumatiky MOE (+ 7.319,-), metalický lak modrý cavansite (+27.686,-).

Glosa Martina Čabana: Senát potřebuje příběh Glosa Martina Čabana: Senát potřebuje příběh

Senátoři se opět budou zabývat vlastním návrhem…

Pohyb po Praze urychlí nová mobilní aplikace Pohyb po Praze urychlí nová mobilní aplikace

Inženýři společnosti Fuzee si kvůli neshodám s Googlem…

Motorpal získal miliardovou zakázku v Indii Motorpal získal miliardovou zakázku v Indii

Jihlavský Motorpal získal zakázku za miliardy korun v…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.2
Emise CO2:138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 385
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 505
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4826
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2873
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 






 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

TEST: Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

Dnes 13:03

Arteon letos přišel o post vlajkové lodi na úkor nového Touaregu. A největší SUV v nabídce značky nás během prvního testu přesvědčilo, že je takto titulováno zcela právem.




Blesk.cz

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou: Reakce dcer jsou drsné!

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou:…

Monika Štiková (46) se v reality show Štiky představila jako žena, která nejde pro ostrá slova daleko. Když tak…

 

iSport.cz

LIGOVÝ INSIDER: Matoušek? Hráč, který tady 20 let nebyl, tvrdí Jiránek

LIGOVÝ INSIDER: Matoušek? Hráč, který tady 20 let…

Vydal se na zápas Příbrami s Duklou, aby viděl svého někdejšího příbramského spoluhráče Jana Matouška v ligové…

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na Stanley Cup máme tři roky!

Pastrňák v Praze. Je v řetězech, honí i tenisák: Na…

David Pastrňák je v Praze. Po památkách necourá, na tělo navěsil řetězy a mučí se v posilovně v Horních…

 

Reflex.cz

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod, zničil ji až konkurz, na kterém vydělali jiní

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod,…

Dlouholetá a zamotaná kauza okolo firmy H-System před nedávnem znovu ožila po rozhodnutí Nejvyššího soudu, který…

Vojtěch Filip je lhář. Jeho nehoráznosti o sovětské okupaci v roce 1968 jsou velezrádné

Vojtěch Filip je lhář. Jeho nehoráznosti o sovětské…

Naprosté lži a neskutečné nehoráznosti. Jinak se nedají nazvat vyjádření předsedy komunistické strany Vojtěcha…