Test Auto.cz

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet – Nafta a kabrio? Proč ne

23.7. 2018
Verdikt
 

V loňském roce obohatila současnou generaci třídy E zatím poslední karosářská varianta kabriolet. Zkoušená verze 220 d je po výkonové stránce druhou nejslabší motorizací.

Kabriolety na bázi někdejší střední řady mercedesů, od roku 1992 nazývanou třída E, mají své kořeny právě v uvedeném roce. Tehdy se představil plně čtyřmístný kabriolet na technickém základě řady W124. Šlo o praktičtější alternativu k někdejším roadsterům SL R129, přezdívaným žehlička. Ač se to možná nezdá, kabriolet označený C124 kabrio bylo na dlouhá léta prvním a zároveň posledním kabrioletem ve třídě E.

Následovník řady W124, masařka W210 (později W211), totiž otevřenou karosářskou verzi nenabízely. Mercedes se rozhodl vytvořit čtyřmístné kabrio na základě kupé CLK dvou generací (W208 a W209), které se vyráběly souběžně s řadou W210, respektive W211.

S kabrioletem, jenž měl v názvu písmenko „E“, jsme tak setkali až v rámci minulé generace třídy E W212. Jenže i v tomto případě to byla ze strany výrobce tak trochu mystifikace. I když písmeno E v názvu bylo, ve skutečnosti se po technické stránce jednalo o derivát menší třídy C W204. Že nešlo o skutečnou třídu E, ale o menší céčko, prozrazovalo zasvěceným mimo jiné třeba jednodušší zavěšení kol přední nápravy.

Pro zimní radovánky

Technicky vzato sice předchůdce možná nebyl tak úplně třídou E, avšak mnozí jej za zástupce této třídy značky považují. I proto se nabízí malé porovnání novinky s předchůdcem. Nové vydání, interně označené A238 a technicky využívající základ v současné třídě E W213, je oproti předchůdci delší o 123 mm. Na šířku novinka narostla o 74 mm a rovněž je celkově vyšší, a sice o 30 mm. Fakt, že je vůz plnohodnotnou třídou E, se asi nejvíce odráží v rozvoru náprav, který se prodloužil na 2873, což představuje nárůst o 113 mm. Pro úplnost dodejme, že rozchod předních kol je s 1605 mm větší o 67 mm, vzdálenost zadních kol činí 1609 mm, což představuje zvětšení o 68 mm.

Mercedes-Benz E: Design po generacích

Celkově zvětšený základ vozu a zejména výrazně prodloužený rozvor náprav se nejvíce projevil ve druhé řadě sedadel. Jde o takzvaný „efektivní podélný prostor vzadu“, přičemž novinka vykazuje dle výrobce přírůstek 102 mm na celkových 866 mm.

Technickou novinkou, nabízenou poprvé v kabrioletu třídy E, je možnost volby pohonu všech kol 4Matic, který měl i testovaný vůz. Čtyřkolku ovšem nelze kombinovat se všemi motorizacemi, ale pouze s vybranými. Kromě 220 d je to ještě 400 d a dále zážehové verze E 200 a E 450.

obrázek [600 x 292]


Technicky využívá pohon všech kol osvědčené řešení s aktivně ovládanou mezinápravovou spojkou. Pohon přední nápravy je řešen tak jako dosud paralelním hřídelem, vedeným zprava podél pohonné jednotky. Originálně je vyřešen pohon levého předního kola pomocným hřídelem. Ten prochází tubusem vytvořeným ve spodní části bloku motoru. Teprve na něj navazuje v případě testovaného agregátu 220 d z nové řady OM654 dvoudílná olejová vana. Bez ohledu na to, jakou zvolíte pohonnou jednotku, bude vždy použita devítistupňová samočinná převodovka 9G-Tronic s elektroimpulzním ovladačem na sloupku řízení.

Do 50 km/h za 20 sekund

Na rozdíl od roadsterů SLK (SLC) se čtyřmístné kabriolety mercedesu vždy spoléhaly na klasickou plátěnou střechu. Ani tento není výjimkou. Výrobce si však dal opravdu záležet na celém řešení a výsledkem je perfektní akustika při jízdě s nataženou střechou. Dokonce ani při rychlostech daleko za tuzemským dálničním limitem není hluk způsobený obtékáním vzduchu nijak velký, takže s nataženou střechou má vůz akustické vlastnosti kupé.

Po technické stránce se při řešení střechy vyšlo z té, použité na větším kabrioletu třídy S. Standardem je její elektrohydraulické ovládání, přičemž zdrojem tlaku je elektrohydraulická pumpa, umístěná v zadní části vozu. Celý proces je ovládán pěti hydraulickými válci, doplněnými o příslušnou senzoriku.

Důležité je, že ovládání střechy je velmi jednoduché. V zásadě pouze stačí v zavazadlovém prostoru elektricky vymezit prostor střechy (aby tam třeba nebránily zavazadla) a pak už jen zatáhnout za ovladač před střední loketní opěrkou. Celý proces plného otevření a také zavření zabere 20 sekund a střechu je možné ovládat až do rychlosti 50 km/h. Je-li střecha vytažená, je k dispozici skvělých 385 litrů pro zavazadla. Při složené střeše se pak kufr smrskne na stále solidních 310 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet

Cena v základní výbavě: 1 615 350 Kč Cena v testované výbavě: 2 061 349 Kč

Základní výbava:Osmnáctipalcová kola z lehké slitiny, Aircap, touchpad s otočným ovladačem, kolenní airbag řidiče, automatická dvouzónová klimatizace Thermatic, ambientní osvětlení interiéru, LED inteligent light systém, asistent adaptivních dálkových světel, Mercedes-Benz e-Call.

Výbava testovaného vozu:Sada Premium Plus – obsahuje kožené čalounění, LED svítilny Multibeam, Keyless Go, 12,3palcovou obrazovku atd (+ 252.038,-), čalounění kůží nappa (+ 18.299,-), sada technology – zahrnuje HUD (+ 64.282,-), sada jízdní asistentů Plus (+ 46.143,-), podvozek Dynamic body control s adaptivními tlumiči (+ 30.232,-), dojezdové pneumatiky MOE (+ 7.319,-), metalický lak modrý cavansite (+27.686,-).

Komentář Petry Wendelové: Hypoteční dilema centrální banky Komentář Petry Wendelové: Hypoteční dilema centrální banky

Novela zákona o spotřebitelském úvěru z roku 2016…

Komentář Gregore Martina Papucseka: Visegrádské skřípění Komentář Gregore Martina Papucseka: Visegrádské skřípění

Nevydařený summit Izraele a visegrádských zemí, který se…

Šéf Warhorse Studios Martin Frývaldský: Vývoj hry jako Kingdom Come stojí stamiliony Šéf Warhorse Studios Martin Frývaldský: Vývoj hry jako Kingdom Come stojí stamiliony

Warhorse, české vývojářské studio, které se proslavilo…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1950
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 143 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 234
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.2
Emise CO2:138
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 385
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 505
Rozměr pneu:245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4826
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2873
e) rozchod vpředu (mm): 1605
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet –…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu? Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom…

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

 






 
Ojetá Škoda Superb II: Nejbolavější místo určitě uhodnete

Ojetá Škoda Superb II: Nejbolavější místo určitě uhodnete

Dnes 08:00

Druhá generace novodobého Superbu je zcela jiným autem než ta původní. Z hlediska techniky tvoří jakýsi propojovací článek mezi VW Passat B6 a novějším B7.




Blesk.cz

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před kamerou nebude dlouhou dobu

Pornoherečka Tarra White skončila kvůli HIV! Před…

Je zvyklá souložit před kamerou ostošest, ale nyní má utrum. Česká pornoherečka Tarra White (31) alias Martina…

Stud při sexu? Ženy si myslí: Nejvíc nám to sluší „na misionáře“ A jak nejmíň?

Stud při sexu? Ženy si myslí: Nejvíc nám to sluší…

Desetina žen se během sexu vždy stydí za své tělo či dovednosti v milostných hrátkách, naproti tomu u mužů činí…

 

iSport.cz

Vnuk Buda Spencera se bude bít na UFC v Praze: Byl můj první fanoušek!

Vnuk Buda Spencera se bude bít na UFC v Praze: Byl…

Jeho dědeček po boku věrného parťáka Terence Hilla rozdával facky v populárních filmech. Carlo Pedersoli, vnuk…

Darida je zdravý, ale sedí. Odchod? Hertha odmítla čtyři nabídky

Darida je zdravý, ale sedí. Odchod? Hertha odmítla…

V bundeslize kroutí šestou sezonu. Pokud byl Vladimír Darida zdravý, v drtivé většině případů patřil do základní…

 

Reflex.cz

Janek Rubeš: Praha by mohla Hrad zavřít, kontroly jsou šílenství, v centru města už Češi nejsou vítáni

Janek Rubeš: Praha by mohla Hrad zavřít, kontroly…

Janek Rubeš chce věci měnit. Snaží se Čechům vybojovat zpátky centrum Prahy, kde už nejsou vítaní, ukázat…

Muž, který nejí, nepije a pracuje u toho na stavbě. Český breatharián tvrdí, že žije jen z volné energie

Muž, který nejí, nepije a pracuje u toho na stavbě.…

Pan Petr Tichý působí jako milý, hodný a nenápadný muž. Přesto najdeme na YouTube skoro šest hodin – přesně…