Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Kadjar TCe 160 vs. Škoda Karoq 1.5 TSI – Každý podle svého gusta!

Tomáš Dusil
Diskuze (238)
Oba aktéři začínají písmenem „K“ a oba míří do ostře nabitého segmentu kompaktních SUV. Zatímco Karoq nahradil známý model Yeti, Kadjar žádné auto ve výrobním programu Renaultu nenahrazuje.


Úvod, pořizovací náklady


Když se trochu zamyslíte nad modelovou řadou vozů SUV a crossoverů tuzemské Škody a francouzského Renaultu, nelze si nevšimnout jednoho zajímavého společného znaku. Škoda kromě testovaného Karoqa nabízí starší Kodiaq a brzy nabídku obohatí malý Kamiq. Renault konkuruje velkým Koleosem, testovaným Kadjarem a malým Capturem. S výjimkou posledně jmenovaného vozu začínají všechny modely písmenem „K“. Když už nic tak z uvedených modelových řad je jasné, že Karoq a Kadjar tvoří zlatý střed nabídky SUV/crossoverů obou značek.

Z obou porovnávaných aut se jako první představil Kadjar. Stalo se tak na jarním autosalonu v Ženevě 2015, a coby technický základ byla použita modulární platforma aliance Nissan-Renault CMF-C/D určená pro velké modely obou značek. Technicky má Kadjar nejblíže k současnému Nissanu Qashqai, případně k X-Trailu. Dle Renaultu se tvůrci Kadjaru inspirovali v menším Capturu a dále v konceptu DeZir.

Cílem tvůrců bylo udělat auto tak, aby bylo schopné jak jízdy po silnici, tak i mimo ni, tedy v nezpevněném terénu. K tomu má vozu pomáhat světlá výška 190 mm. Od začátku je Kadjar k dispozici s poháněnou přední nápravou i s pohonem všech kol. Verze 4x4 je ovšem na českém trhu dostupná pouze s motorizací Blue dCi 150 a výhradně v nejvyšší výbavě Intense za 737.400 korun. Všechny ostatní motorizace jsou nabízeny jen s pohonem předních kol, což se týká i testované TCe 160 EDC. Ta je pro změnu zase jedinou verzí, u níž lze mít v případě, že přihodíte 52.000 korun, samočinnou, v tomto případě dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku. Varianta s pohonem předních kol se od „čtyřkolky“ liší také technicky, a sice konstrukcí zadní nápravy. Verze s poháněnou přední nápravou vzadu využívá torzní příčku, čtyřkolka dostala mnohem náročnější víceprvkový závěs. Testovaný motor TCe 160 je zároveň nejvýkonnějším agregátem v Kadjaru.

V loňském roce prošlo auto modernizací, která je zvenku patrná hlavně na přídi, a to díky novým svítilnám typu LED. Nechybí ani inovovaná maska chladiče či jinak členěný přední nárazník. Auto dále dostalo dva nové designy litých kol s průměrem 17, respektive 19 palců. V kabině se změnil třeba panel elektrického ovládání oken či středová konzola.

To Škoda Karoq je historicky o dva roky mladším autem než francouzský konkurent. Svůj debut si vůz odbyl v roce 2017 coby náhrada za model Yeti. Stejně jako u většího a staršího Kodiaqu i tady je jméno vozu odvozeno od Aleutů, původních obyvatel jihoaljašského ostrova Kodiaq. Jedná se o kombinaci aleutských slov KAA‘RAQ a RUQ, což údajně znamená „auto a šíp“, který je motivem loga Škody.

Design vozu je duchu stylu, který před lety pro Škodu vytvořil Josef Kabaň a tedy plně zapadá mezi soudobé modely škodovky. Karoq je po technické stránce sestrou Seatu Ateca. Obě auta se vyrábějí v Mladé Boleslavi.

Technicky se Karoq trochu podobá Kadjaru. I u něj můžete mít pohon všech kol, který se navíc pojí hned s několika motorizacemi. Od testované 1.5 TSI přes 2.0 TSI až po 2.0 TDI. Pouze vznětový dvoulitr nabízí čtyřkolku také s manuální převodovkou, alternativně se samočinnou převodovkou DSG, která je ale jediná možná kombinace se čtyřkolkou a motory 1.5, respektive 2.0 TSI.

Podobně jako Kadjar se i Karoq liší zavěšením zadních kol v závislosti na pohonu. Verze 4x4 tak vzadu využívá víceprvkové zavěšení, varianta s pohonem předních kol si musí vystačit se zavěšením s torzně poddajnou příčkou.

Rozdíl je 20.000 korun

Testovaný motor TCe 160 GPF lze v Kadjaru pořídit ve výbavě Edition za částku od 569.900 korun. Zapůjčený vůz byl ovšem ve vyšší výbavě Intens. S manuální převodovkou stojí 604.900 korun, s testovanou samočinnou ještě o 52.000 korun více. Jedná se zároveň o jedinou výbavu, která samočinnou převodovku v Kadjaru nabízí. Motor 1.5 TSI ACT startuje v Karoqu na částce 589.900 korun. Je tedy o dvacet tisíc korun dražší než Kadjar. Jenže i v tomto případě jsme dostali lépe vybavené auto ve výbavě Sportline, která už vyjde na 674.900 korun. Navíc bylo s manuální převodovkou. V případě, že byste požadovali automat, kterým je v tomto případě sedmistupňové DSG, znamená to přihodit dalších padesát tisíc korun.

Pořizovací nákladyRenault KadjarŠkoda Karoq
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavyTce 160 GPF Edition - 569.900 Kč1.5 TSI ACT Ambition - 589.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
KlimatizaceSamočinná dvouzonováSamočinná dvouzonová
Kola17palcová hliníková16palcová hliníková
Elektrické ovládání sedadel4.000 Kčnelze
Šest airbagůnelzeS
Vyhřívané čelní sklo5.000 Kč (paket Winter)5.400 Kč
Metalíza15.000 Kč15.800 Kč
Přední mlhovkySS
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]S (pouze s omezovačem rychlosti)S (s omezovačem rychlosti)/adaptivní 8.000 Kč
Vyhřívání předních sedadel5.000 Kč (paket Winter)S
Plně diodové hlavní světlomety nelzeS (paket Ambition Plus)
Bezklíčové ovládáníS10.300 Kč
Panoramatické střešní oknonelzenelze
Kožené čalouněnínelzenelze
Automatické přepínání dálkových světelS3.500 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]19.608/3.53317.674,23/7.668,98
Přední/zadní nárazník [Kč]12.661/13.60110.842,69/13.166
Přední blatník [Kč]5.3026.172,45
Čelní sklo [Kč]16.1317.707,70
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2397 + 3902749,78 + 669
Hodinová sazba v servisu [Kč]780828
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]23.44225.800
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5/3/122/3/12
Prodloužená zárukanení5 roky/100.000 km - 2.000 Kč

Výbavu Intens poznáte v Kadjaru na první pohled podle chromované masky chladiče či specifické přední a zadní ochrany spodku vozidla. Spolu s nižší verzí Edition má tato standardně třeba dvouzónovou samočinnou klimatizaci, která ale v základní Zen stojí pouhých 5.000 korun. Jako jediná se může pochlubit čalouněním kabiny v kombinaci látky a umělé kůže.

Testovaný vůz měl však v rámci příplatků celokožené čalounění světle šedé za 26.000 korun. Pojí se výhradně s paketem Winter za 10.000 korun, jehož součástí jsou vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo a dále s elektricky nastavitelným sedadlem řidiče za 4.000 korun. Z dalších příplatků uvedeme Pack LED, jehož součástí jsou diodové světlomety.

Jenže ani Karoq nebyl na standardní výbavu nikterak skoupý. Verze Sportline je druhá nejvyšší po Scout. Ve standardu auto nabízelo vyhřívaná přední sedadla, na rozdíl od Kadjaru také diodové světlomety či systém Kessy umožňující bezklíčové odemykání, respektive zamykání vozu a také spouštění motoru. Za 14.000 korun navíc mohl využívat parkovací asistent a za dalších 8.100 korun byla k dispozici také zadní parkovací kamera. Když to shrneme, tak výbava obou aktérů byla na velmi dobré úrovni, zcela odpovídající postavení těchto verzí v ceníku.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮRenault KadjarŠkoda Karoq
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky77
Servis87
Záruky97
Průměr8,007,00

Design, interiér


Pohov si, jak můžeš

Vozy třídy SUV či crossovery dnes často suplují roli dřívějších MPV. Stačí se podívat třeba na Peugeot nebo ještě lépe na Renault. Někdejší tradiční Espace je ve čtvrté generaci poněkud diskutabilním MPV. Také testovaná dvojice cílí na rodiny, byť to nemusí na první pohled tak vypadat.

Pokud postavíte obě auta vedle sebe a budete se na ně dívat zpovzdálí, zcela jistě rychle zjistíte, že Kadjar je větším autem. Pokud chcete čísla, tak s délkou 4489 mm překonává Karoq o 107 mm. Rozvor náprav, který je důležitým ukazatelem vnitřní prostornosti, je u Kadjaru také delší - měří 2646 mm, zatímco u škody činí 2638 mm.

HODNOCENÍ DESIGNURenault KadjarŠkoda Karoq
Vnější vzhled77
Vnitřní vzhled88
Zpracování89
Ergonomie68
Konektivita99
Průměr7,608,20

Jenže vnější rozměry jsou jedna věc, ty vnitřní druhá. Co je vám platné sice velké auto, pokud je uvnitř malé a stísněné. Když usednete za volant Karoqu, máte pocit příjemné vzdušnosti. Palubní deska se dost podobá té v Kodiaqu, což ale v praxi může sotva někomu vadit. Zejména když ergonomie ovládání je na vynikající úrovni.

Kadjar je sice větším autem, avšak v kabině jsme se nemohli ubránit dojmu určité stísněnosti. Příčinou byl jistě rozměrný středový tunel, který kabinu fakticky rozděluje podélně na dvě části. Celkově působila kabina Kadjaru poněkud japonsky. Jistě je důvodem výše zmíněná příbuznost vozu s Qashqaiem či X-Trailem. Tento dojem jsme ale u jiných Renaultů, například Talismanu či Méganu, nezaznamenali.

Testovaná verze Intens má jako jediná lepší přední sedadla, u nichž lze mimo jiné také nastavit délku sedáku, a u řidiče i spolujezdce. Toto Karoq sice nenabízí, avšak jak prozradila naše měření, v praxi to ničemu nevadí. U Kadjaru jsme tak naměřili délku sedáku od 500 do 550 mm, Karoq konkuruje se svými 520 mm, přičemž verze Sportline nabízí jako jediná výrazněji tvarovaná, tedy sportovní přední sedadla.

suv renault skoda karoq srovnavacitesty suv renault skoda karoq srovnavacitesty  

Jak se v autech sedí? V obou velmi dobře. Vzhledem k tomu, že autor článku má poměrně útlé tělo, vyhovovala mu lépe sportovní sedadla Karoqu, neboť lépe fixovala tělo. Sedadla Kadjaru ale zase budou kvitovat korpulentnější jedinci, neboť jsou širší.

Přesuňme se do druhé řady. Ani v jednom případě si při zcela vzad posunutých předních sedadlech dozadu průměrně vzrostlý dospělý jedinec pohodlně nesedne. Z hlediska rozměrů jsou na tom obě auta podobně. U Kadjaru je minimální délka prostoru vzadu 620 mm, což je o 10 mm více než u Karoqu. Škoda ale pro změnu nabízí s 870 mm o stejnou hodnotu větší maximální prostor vzadu. Karoq má ale lepší úroveň zadních sedadel. Nejen, že se na nich subjektivně lépe sedí, ale rovněž naše měření tyto dojmy potvrzuje. Nabízejí délku sedáku 460 mm a výšku opěradla 660 mm. U Kadjaru jsou obdobné hodnoty 450, respektive 640 mm.

HODNOCENÍ INTERIÉRURenault KadjarŠkoda Karoq
Prostornost89
Přední sedačky88
Zadní sedačky67
Kufr78
Variabilita87
Průměr7,407,80

Objem není vše

Ani při hodnocení zavazadelníků nelze jednoznačně říci, které z obou aut je lepší. U Kadjaru udává výrobce objem kufru 472 až 1478 litrů. U Karoqu je to trochu složitější. Tady záleží na tom, zda jste si připlatili za koncept VarioFlex, jenž nabízí možnost posouvat podélně sedadla zadní lavice. Bohužel verze Sportline je jediná z nabízených výbav, kde toto mít nelze. To znamená, že objem zavazadelníku činí v tomto případě 521 litrů, respektive 1630 litrů.

Srovnání rozměrů zavazadlových prostorůRenault KadjarŠkoda Karoq
Objem zavazadelníku min/max [l]472/1478521/1630
Výška nákladové hrany [mm]750690
Šířka kufru v nejužším místě [mm]1090990
Délka kufru [mm]850850
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]18301640
Výška pod plato [mm]435630

Mnohem zajímavější jsou ale rozměry, které lépe vypovídají o tom, co můžete do kufru naložit. V nejužším místě (tedy mezi podběhy) jsme u Karoqu naměřili 909 mm, zatímco Kadjar kontroval s 1090 mm. Na délku to byla s 850 mm plichta. Pokud sklopíte opěradla zadní lavice a přední sedadlo posunete zcela dopředu, dostanete do kabiny Karoqu předmět dlouhý 1640 mm, do Kadjaru dokonce 1830 mm. Karoq má výrazně hlubší kufr s výškou po plato 630 mm. Renault má zavazadelník s 435 mm dost mělký, a to zásluhou dvojitého dna. Díky němu je ale ložná plocha po sklopení opěradel zadní lavice zcela rovná. Karoq ale usnadňuje nakládání těžkých předmětů, neboť nabízí výšku nákladové hrany pouhých 690 mm, zatímco Kadjar má 750 mm.

Motor, jízdní vlastnosti


Nejvíce zvědaví jsme byli na jízdní projev obou crossoverů. V době masivního nasazování tříválců potěší, že obě testovaná auta přijela se čtyřválcovými srdci, samozřejmě vybavenými přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu. To už snad dnes ani jinak nejde.

Pokud začneme Renaultem, tak u něj v rámci modernizace v loňském roce nahradil dosavadní motor 1.2 TCe nový 1.3 TCe. Nová třináctistovka jakožto zástupce agregátů řady H5 je od starší dvanáctistovky odvozena. Motor ale prodělal celou řadu změn, takže ve skutečnosti nejde o pouhé zvětšení objemu o 0,1 litru. Motor 1.2 TCe má v praxi problém s ředěním oleje benzínem. Jedná se o režim studeného startu motoru, kdy se benzin celý nespálí, ulpívá na stěnách válců, z nichž ho písty setřou dolů do olejové vany. A olej naředěný benzínem opravdu špatně maže, takže výsledkem bylo, že se řada těchto motorů zadřela.

suv renault skoda karoq srovnavacitesty suv renault skoda karoq srovnavacitesty  

Jádro problému spočívalo ve velmi pomalém ohřívání motoru na provozní teplotu. A právě na tento nešvar se inovace a přechod na 1.3 TCe primárně zaměřila. Základem úspěchu je zcela nová hlava válců, jejíž nezvyklý tvar trojúhelníku navíc pomáhá šetřit místo pod kapotou. U Kadjaru s relativně dlouhou přídí to zase tak potřeba není, v MPV Scénic jde ovšem o výhodu. Tím hlavním, čím se hlava 1.3 TCe liší od předchozí u 1.2 TCe, jsou ovšem integrované chlazené svody výfuku. Motor se tak rychle ohřeje na provozní teplotu, zároveň se ale svody po zahřátí chladí, takže při jízdě pod větší zátěží není nutné ochlazovat katalyzátor dodatečnou dávkou benzínu ve fázi výfuku. To zároveň snižuje spotřebu paliva a samozřejmě emise.

Motor dále sází na elektromechanicky ovládanou klapku obtoku turbodmychadla, omezující jeho maximální otáčky a tím regulující plnicí tlak. Je to přesnější než elektropneumatické řešení, ovšem z praxe víme, že zároveň i choulostivější. V Kadjaru je agregát 1.3 TCe k dispozici ve dvou výkonových verzích. Slabší nabízí 103 kW, výkonnější, kterou jsme testovali, ukrývá působivých 117 kW, tedy 160 koní.

Škodu Karoq můžete mít s litrovým tříválcem TSI nebo s větším čtyřválcem 1.5 TSI ACT. Patnáctistovka se poprvé představila na sklonku roku 2016 coby první zástupce řady EA211 Evo. Technicky vychází z dosavadního motoru 1.4 TSI, s nímž sdílí vrtání 74,5 mm. Většího objemu tak bylo dosaženo prodloužením zdvihu z 80,0 na 85,9 mm. Vznikl tak ještě více nadčtvercový motor (dlouhozdvihový), což je dnes trend.

V Karoqu naleznete výhradně výkonnější verzi motoru nabízející sympatických 110 kW, která se od slabší s 96 kW liší více, než by se mohlo na první pohled zdát. Obě mají blok z hliníkové slitiny, jenže zatímco méně výkonná verze používá litinové vložky, silnější varianta dostala vnitřní plochy válců vytvořené technologií APS (Atmospheric Plasma Spray). Slabší verze má velmi vysoký kompresní poměr 12,5:1, což umožnil takzvaný Millerův cyklus. Výkonnější varianta je bez Millera, takže si musí vystačit s 10,5:1. Jiné je také turbodmychadlo, které má u verze se 110 kW regulaci obtokem.

Tím nejzajímavějším na testovaném motoru je ale technologie ACT umožňující deaktivovat dva prostřední válce. Že jedete na dva válce, vám prozradí symbol v pravém horním roku na multifunkčním displeji na přístrojovém štítu. K tomu může dojít při otáčkách motoru od 1250 do 4000 za minutu a zároveň při požadavku na točivý moment od 25 do 100 N.m. Poslední podmínkou je rychlost jízdy, která nesmí být vyšší než 130 km/h.

V praxi nebýt informace na displeji, patrně byste přechod na dva válce a následně opětovný čtyřválcový režim ani nepostřehli. Celý proces je velmi diskrétní, takže řidiče nikterak neotravuje. Ten o něm v podstatě skoro neví.

HODNOCENÍ MOTORURenault KadjarŠkoda Karoq
Zrychlení97
Pružnost97
Spotřeba udávaná78
Spotřeba v testu77
Odhlučnění motoru79
Průměr7,807,60

Menší je silnější

Čtyřválce obou porovnávaných vozů se tak liší na první pohled objemem. Větší motor Karoqu má v tomto případě o 7 kW nižší maximální výkon než agregát Kadjaru. V praxi důležitější maximum točivého momentu také vyznívá lépe pro Renault, jenž se svými 260 N.m při 1750 otáčkách za minutu překonává Karoq o 10 N.m. Jenže jeho 250 N.m je dostupných dle údajů výrobce už od 1500 otáček a k dispozici jsou ještě ve 3500 otáčkách. Oba motory jsou vybaveny částicovým filtrem.

Takže jak si obě auta stála v otázce jízdní dynamiky? Tady hned na úvod musíme uvést jeden zásadní rozdíl mezi oběma testovanými vozy. Karoq dorazil vybavený manuální šestistupňovou převodovkou, zatímco Renault přijel se sedmistupňovou samočinnou EDC, tedy ústrojím se dvěma spojkami. Stane se…

Pro jízdu je nedůležitější pružné zrychlení, které potřebujeme třeba při předjíždění jiného vozidla. A v této disciplíně ukázal Kadjar škodovce záda, a to poměrně výrazně. Zrychlení z 60 na 100 km/h na čtyřku (u Kadjaru bez využití kickdown) zabralo Karoqu 7,6 sekundy, zatímco Renault na to potřeboval pouhých 5,3 sekundy. Obdobně akcelerace z 80 na 120 km/h na pětku trvala Škodě 10,9 sekundy, kdežto Renaultu 7,6 sekundy.

Dynamické měření na letištiRenault KadjarŠkoda Karoq
PneumatikyNokian 215/55 R18 99V XLContinental 215/50 R18V
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) [s]5,3/7,67,6/10,9
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h26502750
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]46,3/87,6/126,848,8/84,2/122,8
Brzdná dráha ze 100 km/h [s/m]*5759,3
*Měření bylo prováděno: Kadjar - vlhká vozovka, jasno, teplota -4 stupně Celsia/Karoq - sucho, zataženo teplota 2 stupně Celsia

Svezení s oběma auty a tedy subjektivní hodnocení jízdní dynamiky naměřené hodnoty potvrzuje. Motor 1.3 TCe je prostě jedním slovem úžasný. Pouze agregát 1.5 Turbo v Hondě Civic jede pocitově tak dobře jako tenhle čtyřválec. Vytáčí se s lehkostí, rychle reaguje na plyn a k tomu nabízí zvukovou kulisu, jakou si pamatujeme z 90. let.

suv renault skoda karoq srovnavacitesty suv renault skoda karoq srovnavacitesty  

Agregát 1.5 TSI je oproti němu takový mírně řečeno mdlý. Na přidání plynu nereaguje tak živě či přesněji lineárně. Na první pohyb pravé nohy se nic neděje, takže sešlápnout akcelerátor musíte poněkud výrazněji. Celé je to takové jakoby ospalé. Ve výsledku, pokud jezdíte defenzivně, vám to ale možná ani nepřijde. Jenže jakmile se začnete pokoušet o dynamickou jízdu, rychle napsané odhalíte. Je možné, že příčinou popsaných dojmů byla technologie ACT, která se snaží co možná nejvíce nastavovat u motoru dvouválcový režim.

Kdyby měl motor 1.5 TSI výhodu alespoň ve spotřebě paliva. Jenže ani toto v praxi neplní. S oběma auty jsme absolvovali stejné cesty v obdobných časech a na konci ukázaly informační přístroje průměrnou spotřebu paliva u obou aut 8,3 litru na 100 km. Takže kde je ona výhoda technologie ACT?

Lehce a lehčeji

Oba porovnávané vozy jezdily na 18palcových kolech s pneumatikami širokými 215 mm. Kadjar měl ale o něco vyšší profilové číslo 55 oproti 50 u Škody. S lehkými motory mezi předními koly se obě auta velmi příjemně řídí. Pokud ale máme jednoho favorizovat, bude to Karoq. Jeho pérování odvádí lepší práci, takže na výmolech působil podvozek škody harmoničtěji. A také se zdál o něco tišší než občas lomozivé tlumiče Renaultu.

Výrazný rozdíl potom panoval při jízdě po dálnici, kde u Kadjaru převládal valivý hluk, který jsme u Karoqu nezaznamenali. Škoda Karoq je tak subjektivně tišším autem než francouzský konkurent.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍRenault KadjarŠkoda Karoq
Ovladatelnost78
Komfort odpružení89
Odhlučnění podvozku79
Řízení77
Řazení66
Brzdy87
Průměr7,177,67

Závěr


Oba porovnávané crossovery jsou typickými představiteli své třídy. Kadjar sice loni prošel modernizací, přesto se nemůžeme ubránit dojmu, že zejména v porovnání s nejnovější generací vozů Renault (Mégane, Talisman) působí lehce zastarale. To je asi nejvíce patrné v kabině. Ta nám navíc poněkud připomínala japonské auto. To ale asi není nic překvapivého, když víme, že tento vůz má geny shodné s Nissany Qashqai respektive X-Trail. Naopak Karoq nezapře v kabině příbuznost s vozy Seat Ateca, respektive Škoda Kodiaq. Opět je to pochopitelné.

Pokud budeme hodnotit čistě jízdní projev v podobě chování na silnici, bude Karoq vítězem. Jenže Kadjar má obrovský triumf v podobě fenomenálního motoru 1.3 TCe, který patnáctistovku TSI deklasuje rozdílem třídy. Kadjar je v odpovídající výbavě také o něco levnější.

Preference jednoho či druhého vozu tak spíše než na ceně, technice, výbavě či motorizaci závisí na preferenci kupujícího ohledně obou značek. Kdo má rád francouzská auta, ten patrně sáhne po Kadjrau, byť pocitově je tento vůz spíše japonským. Kdo naopak vyznává vozy skupiny VW a vyhovuje mu jejich ovládání, ergonomie a celkové řešení, bude rozhodně šťastnější se Škodou Karoq.

SHRNUTÍ HODNOCENÍRenault KadjarŠkoda Karoq
POŘIZOVACÍ NÁKLADY87,00
DESIGN7,408,60
INTERIÉR7,407,80
MOTOR7,807,60
JÍZDNÍ VLASTNOSTI7,177,67
CELKOVÝ PRŮMĚR7,557,73

suv renault skoda karoq srovnavacitesty suv renault skoda karoq srovnavacitesty  

Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Intens

Plusy

  • Fenomenální pohonná jednotka
  • Vynikající dynamika v přímce
  • Bohatá výbava ve standardu
  • Příznivá cena
  • Účinné brzdy

Minusy

  • Lomozivý podvozek
  • Možná až příliš japonský dojem
  • Valivý hluk na dálnici
  • Mělký zavazadelník
  • Sezení ve druhé řadě

Nejlevnější verze modelu529.900 Kč (TCe 140 GPF Zen/103 kW)
Základ s testovaným motorem569.900 Kč (TCe 160 GPF Edition/117 kW)
Testovaný vůz bez příplatků656.900 Kč (TCe 160 EDC GPF Intens/117 kW)
Testovaný vůz s výbavou736.900 Kč (TCe 160 EDC GPF Intens/117 kW)

Škoda Karoq 1.5 TSI 110 kW ACT Sportline

Plusy

  • Harmonické odpružení, skvělé jízdní vlastnosti
  • Tichý podvozek (nízký hluk valení)
  • Ergonomie
  • Objem zavazadelníku
  • Vzhled
  • Dílenské zpracování
  • Sezení ve druhé řadě

Minusy

  • Nevýrazný projev motoru
  • Spotřeba paliva by mohla být nižší
  • Vyšší cena
  • Po sklopení opěradel zadní lavice není rovná ložná plocha

Nejlevnější verze modelu489.900 Kč (1.0 TSI Active/85 kW)
Základ s testovaným motorem589.900 Kč (1.5 TSI ACT Ambition/110 kW)
Testovaný vůz bez příplatků674.900 Kč (1.5 TSI ACT Sportline/110 kW)
Testovaný vůz s výbavou862.100 Kč (1.5 TSI ACT Ambition/110 kW)

Foto: Ondřej Lilling

Zobrazit celý článek
Tomáš Dusil
Diskuze (238)

Doporučujeme

Model Renault Kadjar TCe 160 Škoda Karoq 1.5 TSI 110 kW
Cena základní sestavy 656 900 Kč 674 900 Kč
Cena testované sestavy 736 900 Kč 862 100 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1332 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 117 / 5500 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1750 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210 204
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.9 / 5.6 0 / 0 / 5.4
Emise CO2: 133 123
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 427 / 1478 521 / 1630
Objem nádrže (l): 55 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1401 / 517 1303 / 612
Rozměr pneu: 215/55 R18 215/50 R18
Renault Kadjar TCe 160
Škoda Karoq 1.5 TSI 110 kW
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4489 4382
b) šířka (mm): 1836 1841
c) výška (mm): 1613 1603
d) rozvor (mm): 2646 2638
e) rozchod vpředu (mm): 1556 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1542 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 845 / 1070 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860 610 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920 970
k) šířka vpředu (mm): 1510 1500
l) šířka vzadu (mm): 1490 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500 520
délka sedáku vzadu (mm): 450 460
výška opěradla vpředu (mm): 620 620
výška opěradla vzadu (mm): 640 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
8. 12. 2019 09:22
Re: Kadjar motorem deklasuje Karoq rozdílem třídy, takže 7,8
Verizone verizone...uvadet jako minus kadjara koroze v interieru je fakt sila...
25. 7. 2019 15:40
Re: Pěkná recenze!
Ptž. to je jen 200 km... uvidíš co bude po 2k km.

Jinak u hučení lze jednoduše dodělat aftermarket odhlučnění (např. https://www.2din.cz/), a není problém.
Avatar - Fejkers
7. 3. 2019 17:54
Re: Pěkná recenze!
Zdravím, měl jsem Kadjara na test 2 dny a žádné hučení při ujetých cca. 200 km jsem nezaznamenal ;-)
2. 3. 2019 21:24
Re: střední SUV svatá trojice
Vyzkoušej sám a rozhodni se podle svých pocitů. Na všechny ty tlachy se vykašli.
Důležité je aby jsi byl spokojený, dle výběru který jsis zvolil. tebou preferovaná auta jsem si také vyhodnocoval. Vše vycházelo ve stejné výbavě dost dráž než Kadjar. Přeji štastnou ruku. ;-)
1. 3. 2019 12:40
Pěkná recenze!
Díky za pěknou recenzi. Kadjar mi připadá jaksik nedotáhnutý už od první generace, kdy skřípalo v interiéru kdeco. Teď zase špatně odhlučněný podvozek, což je vzhledem k ceně strategická chyba a produkční by si měl minimálně uříznout kšandy podle Cimrmana :-)
Přitom Megane je tichoučký i od podvozku, má moderní interiér, tak moc to nedává smysl, jakoby Kadjar dělala úplně jiná značka :-) Dokonce Captur netrpí ničím takovým.