Test Auto.cz

Toyota Hilux 2.4 D4-D – Fešák se známou technikou

30.1. 2019
Verdikt
 

Aktuální generace Hiluxu není žádnou novinkou, přesto nám v redakci dělala společnost právě teď. Jde totiž o exemplář, který starou známou techniku balí do líbivé výroční edice.

Mám hodně rád pick-upy, obzvlášť když mají pod kapotou některý z ohrožených druhů motorů. A vůbec mi nevadí, když jde o takové ty nevybavené pracanty s nelakovanými nárazníky či tvrdými plasty uvnitř. K takovému vozu to podle mě patří. Testovaná Toyota Hilux ve verzi Adventure vlastně nesplňuje ani jedno. Spíše než pracovní nástroj připomíná tento bohatě vybavený kousek městskou stylovku a pod kapotou pracuje jen 2,4litrový čtyřválec o výkonu 110 kW. Nad autem jsem ale nezlomil hůl a během týdenního soužití se snažil přijít na to, jestli se i takový pick-up může stát mým oblíbencem.

Všechno nejlepší!

V roce 2018 oslavila Toyota Hilux 50 let existence a právě tento kousek je výsledkem speciální výroční edice. Ve srovnání s běžným Hiluxem osmé generace si můžeme všimnout přepracované masky a opravdu košaté výbavy. Navíc není žádným tajemstvím, že se pick-upy stále více snaží přiblížit osobním automobilům, aby mohla být potenciální zákaznická klientela co největší. A stejným směrem kráčí i poslední vydání Hiluxe.

Také on umí být tím základně vybaveným pracantem, kterého jsem zmiňoval v úvodu. Výroční edice si ale samozřejmě žádá něco speciálního, takže dostáváme auto, které se kromě přepracované přídě vyznačuje full LED světlomety, mlhovkami a stále oblíbenějšími chromovanými prvky. Také oranžový lak testovaného exempláře je vyhrazen speciální edici. A pokud byste náhodou pochybovali o tom, co před vámi stojí za vůz, napříč karoserií najdete několik emblémů automobilky, jakož i nápisy Hilux.

Toyota Hilux Invincible 50 je stylovou oslavou výročí i vzpomínkou na slavný filmový pick-up

Pocit moderního a dobře vypadajícího auta převládá i po usednutí dovnitř. V kabině najdeme pohodlné sedačky, byť bohužel bez výrazného bočního vedení. Ne že byste snad měli s tímhle strojem řezat zatáčky pod plným plynem, přesto by si tělo v Hiluxu zasloužilo větší oporu. Líbivá je většina materiálů, třeba klavírní lak, který interiéru dodává na šarmu. Aby ale vnitřek nebyl úplně bezchybný, občas tu narazíte na tvrdé plasty.

Multimédia obsloužíte prostřednictvím sedmipalcové dotykové obrazovky. Systému Toyota Touch 2 nechybí vedle bezdrátového připojení telefonu ani navigační systém. Je však pravda, že prostředí infotainmentu není zrovna dvakrát svižné a zasloužilo by si modernizaci grafiky. Vedle obrazovky musíte pracovat s dotykovými plochami namísto konvenčních tlačítek, což je třeba pro ovládání hlasitosti při jízdě hodně nešikovné. V Hiluxu ale naštěstí nechybí ani ovládání na volantu, což kvitujeme, stejně jako oddělený panel pro nastavování teploty. Tu obsloužíte tradičními ovladači.

obrázek [600 x 403]  

Velkou pochvalu si Hilux zaslouží za vnitřní prostor. Vzadu sedačky připomínají spíše lavici, jsou však měkké a hlavně nabízí velkou porci prostoru. S výškou 176 cm si sednu sám za sebe s velkou rezervou před koleny i nad hlavou. I kolega s výškou téměř dva metry neměl s prostorem problém. A když jsme mezi sebe posadili ještě jednoho dospělého, shodli jsme se, že bychom tu neměli problém vycestovat i dál než pár kilometrů za město.

Opomenout nesmíme ani korbu. Čistě kvůli estetice nejsem fanda těch zakrytých, na druhou stranu z praktického hlediska to při každodenním provozu oceníte. Do „zavazadelníku“ se nedostává nepořádek z každého stromu, pod nímž zaparkujete, a nemusíte tak řešit čištění před každým nakládáním. Nákladový prostor má délku 1525 mm, šířku 1540 mm a výšku 480 mm, přičemž po odečtení místa zabraného blatníky se dostáváme na nějakých 800 litrů prostoru.

Nejlepší přístup do korby máte po otevření zadní a vrchní části, přičemž uvnitř najdete i očka pro uchycení nákladu, aby vám při jízdě necestoval ze strany na stranu. Víko je navíc zamykatelné, takže o naložené věci nemusíte mít strach. A protože se Hilux řadí mezi tzv. „tunové“ pick-upy, o jeho všestranném využití se nemusíme dál bavit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Hilux 2.4 D4-D

Cena v základní výbavě: 1 149 950 Kč Cena v testované výbavě: 1 149 950 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých litin, 7“ dotyková obrazovka s navigačním systémem, aktivní kontrola trakce při rozjezdu, kontrola stability přívěsu, asistent pro sjíždění prudkých kopců, tempomat, full LED světlomety, mlhovky, ostřikovače předních světlometů, horní zatmavení čelního skla, 4,2“ palubní displej, automatická klimatizace, kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky atd.

Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v…

 

Štítky Toyota Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Toyota Hilux 2.4 D4-D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2393
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 6.3 / 7
Emise CO2:185
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 800 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2100 / 1110
Rozměr pneu:265/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5330
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1815
d) rozvor (mm): 3085
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Hilux 2.4 D4-D – Fešák se známou technikou







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 






 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva mrtví na Krétě

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva…

Prudký vítr a lijáky si na řeckém ostrově Kréta o víkendu vyžádaly nejméně dva mrtvé. Další dva lidé jsou…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO.  „Mažu si tě, kundo,“ vzkázal Babišovi

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO. „Mažu si tě,…

Po víkendovém sněmu hnutí ANO se stal Miloš Zeman jediným tuzemským politikem, který nemá číslo na Andreje…