Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Známe podobu nejlevnějšího Fordu Focus IV. Toto dostanete za 359.990 Kč

Stanislav Kolman
Diskuze (84)
Nová generace Fordu Focus se zákazníkům nabízí v mnoha provedeních, jak ale vypadá v tom nejdostupnějším? Vlastně to ani není takový průšvih.

Tento týden se světu představila čtvrtá generace Fordu Focus, stalo se tak přesně 20 let od uvedení první generace na automobilový trh. Krátce poté jsme byli seznámeni i s oficiálními českými cenami, které jsme posléze porovnali s nejbližší konkurencí modelu.

Již nyní víme, že automobil lze koupit v trojici vstupních výbav Trend (kromě základní ještě Trend Edition a Trend Edition Plus, dále je k dispozici Titanium, sportovní ST-Line a luxusně střižené Vignale). Na oficiálních snímcích samozřejmě auto vždy uvidíte v našlapané výbavě, ale jak Focus vypadá v nejdostupnějším možném provedení?

Odpověď nám dává konfigurátor Modrého oválu. Ten pro české zákazníky zatím funkční není, v Německu však ano. V přiložené fotogalerii si tak můžete prohlédnout, co přesně dostanete za 359.990 českých korun, což je po akční slevě úvodní cenovka nového Focusu. Zapomeňte na litá kola a ozdobné prvky exteriéru, poznávacím znamením jsou 16“ ocelová kola s poklicemi či příď bez mlhových světel. Jedinou barvou bez příplatku je pak nemetalický modrý lak.

Na druhou stranu uvnitř je auto vybavené slušně. Nechybí manuální klimatizace, palubní počítač, LED denní svícení, automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti, asistent pro jízdu v pruzích, asistent rozjezdu do kopce, inteligentní omezovač rychlosti, volant a hlavice řadicí páky v kůži, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka či elektricky ovládaná okénka vpředu i vzadu. Chybí tu ale třeba osmipalcová obrazovka infotainmentu, kterou nahrazuje menší displej. Pod kapotou za tuto cenu dostanete litrový EcoBoost s výkonem 74 kW ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou.

Pokud byste si základní výbavu chtěli rozmazlit dalšími prvky, za přední a zadní LED světla včetně předních mlhovek s přisvícením do zatáčky dáte 27.900 Kč, přední a zadní parkovací senzory vás budou stát 11.900 Kč, za vyhřívaná přední sedadla dáte 8900 Kč a třeba plnohodnotná rezerva vyjde na 3.000 Kč.

Na první pohled na mě auto působí, že to vlastně ani není takový průšvih. Atraktivita luxusního provedení Vignale je sice fuč, ale ve srovnání s jinými výrobci není rozdíl mezi základní a nejbohatší výbavou zas až tak extrémní.

Ještě dodejme, že v oficiálním českém ceníku chybí provedení Active, které je jakousi vstupenkou na nezpevněné cesty a zároveň odpovědí na módní vlnu crossoverů. Focus v tomto provedení přijede s vyšší světlou výškou a ochrannými plasty, u nás by se mohl měřit třeba s Octavií Scout či Passatem Alltrack. Cenu byste zatím hledali marně, protože tato varianta se začne vyrábět až s koncem letošního roku, na evropské trhy pak dorazí na přelomu toho příštího.

Stanislav Kolman
Diskuze (84)
15. 4. 2018 18:42
Identifikačný dizajnový rukopis ...
sú litery FOCUS. To aby sme vôbec vedeli, že je to Ford. :-)
15. 4. 2018 18:39
Re: Bude to Bestleller
Až 182 cm? Uff, hotový Gulliver!
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2018 15:36
Re: Bude to Bestleller
Pulsar má zajímavé ceny, ale předpokládám, že půjde o výrazně jinak zaměřené auto než Focus.
Avatar - Emel
15. 4. 2018 13:17
Re: Bude to Bestleller
Jasně... i tam je relativně slušná výbava vč. tempomatu... akorát ta Visia je vevnitř fakt dost smutná, to ten Ford vypadá z fotek líp.
Avatar - CHerokee
15. 4. 2018 11:02
Re: Konkurence
To posoudí hlavně zákazníci. Uvidíme.