Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q2 a A1 se nedočkají nástupců, značka se zaměří na vyšší řady

Ondřej Mára
Diskuze (42)

Automobilka by měla omezit nabídku nižších modelů a zaměřit se především na vyšší a hodnotnější řady.

Markus Duesmann, generální ředitel Audi, měl v nedávném rozhovoru pro magazín Handelsblatt prozradit, že se automobilka nechystá nabídnout následovníky pro dvojici svých malých modelů. „Rozhodli jsme se, že již nebudeme vyrábět A1, a nebude ani nástupce modelu Q2,“ uvedl Duesmann.

Automobilka by se navíc měla snažit upevnit své postavení prémiové značky, s čímž bude souviset i úprava modelové nabídky. „Omezíme nabídku našich nižších modelů a rozšíříme těch vyšších,“ dodal Duesmann v rozhovoru. S ohledem na vyšší zisky u větších a prémiových modelů je tento krok dobře pochopitelný.

Model Q2 přitom automobilka Audi představila teprve v roce 2016 a před dvěma lety prošel faceliftem. V nabídce značky tak skončí po jediné generaci. Sluší se však připomenout, že se model Q2 vyrábí také v Číně, kde je nabízena verze Q2L s prodlouženým rozvorem. V Číně se navíc nabízí i čistě elektrická verze modelu Q2. Není přitom jisté, zda skončí i čínský model.

Modely Audi A1 i Q2 by měly skončit po současné generaci. Vstupním modelem ke značce Audi se pak stane A3. Je však otázkou, na jak dlouho vlastně. Poslední nový model značky se spalovacím motorem by totiž měl být představen v roce 2026, v roce 2033 by pak automobilka měla se spalovacími motory skončit úplně. Tedy přinejmenším v Evropě.

Ovšem zatímco nabídku menších/nižších modelů čeká zeštíhlení, nabídka vyšších modelů by se měla rozrůst například o model Q6 E-Tron, který bude postaven na nové elektrické platformě PPE.

Ondřej Mára
Diskuze (42)

Doporučujeme

Avatar - Ji/Ri
11. 2. 2022 09:29
Re: Říkali, že auta budou jen pro bohaté
... občas si něco od tebe zkouším přečíst... ty fetuješ?
Avatar - Ji/Ri
11. 2. 2022 09:28
Re: Audi si Dieselgate najviac zlizlo
V tomhle jsi to trefil přesně. Neumí nabídnout nic víc než značku. Jinak se většinou modelové řady blíží mainstreamu. ... kdeže loňské sněhy jsou... a design je jen recyklace bezradnosti.
10. 2. 2022 16:03
Audi si Dieselgate najviac zlizlo
Ako úprimne, komu by súčasné Audi chýbalo, keby zajtra štyri kruhy ohlásili koniec? Ja som mal túto značku rád a takých 20 rokov dozadu robili aj celkom pokrokové autá. Ale tie časy sú preč a Audi dnes za veľa nestojí. Miesto toho, aby koncern VW spravil z tejto značky výkladnú skriňu technológii (mimochodom, keď je reč o konci ich najmenších modelov, tak v pohode už 10 rokov mohli predávať konkurenta pre BMW i3 a etablovať elektromobily) ale nie, prišiel Dieselgate, muselo sa škrtať a Audi išlo na vedľajšiu koľaj. Je to škoda, ale nie poslednej A1 a Q2. Tie autá fakt nevedeli ponúknuť nič viac ako koncernoví súrodenci, len značku.
10. 2. 2022 13:16
Re: Ano!!! to je dokonale Ekologické
Toyota má výhodu emisních odpustků, který získává z prodeje hybridů, takže si může dovolit takové auto vyrábět. Ono je to v tom článku co mi posíláš i uvedené citace z článku.

Kam všichni zmizeli?
Kdysi našlapaný segment supermini se za posledních pár let nepříjemně vyprázdnil. Postavit malé auto je totiž nečekaně drahé a vydělat se na něm dá jen velmi málo, malá auta také zhoršují flotilové emise a jejich elektrifikace se zatím moc nevyplatí.

A důvod hledej v nařízeních EU.
10. 2. 2022 13:14
Re: Ano!!! to je dokonale Ekologické
Já třeba nemám pocit, že malých aut je na trhu málo..