BMW dává nahlédnout do nového testovacího centra pro autonomní řízení u Sokolova
Ke spuštění plného provozu má dojít v létě 2023, už teď ale víme, jak areál u Sokolova vypadá.
Výstavba vývojového centra BMW Group u Sokolova byla zahájena v květnu 2020. Polygon, který automobilku stál 300 milionů eur, je po dvou letech od zahájení stavby v částečném provozu. Plně funkční by měl být od léta příštího roku. V technologickém areálu bude možné provádět i homologace vozidel.
Automobilka si své vývojové centrum náležitě střeží, nyní nám ale dala pomocí simulací nahlédnout, jak testování na Sokolovsku probíhá. BMW spustilo dvě testovací tratě, které představují ideální podmínky pro testování asistenčních systémů, dopravních situací s příčným provozem nebo nouzových brzdných a vyhýbacích manévrů.
„Díky předčasnému zprovoznění dvou traťových úseků pro přípravu na oficiální zahájení testování automobilů v Sokolově již nyní zkoušíme nové asistenční systémy z hlediska bezpečnosti a současně postupujeme ve vývoji dalších testovacích scénářů. Od poloviny roku 2023 bude nové testovací centrum v České republice fungovat spolu se stávajícími testovacími centry BMW Group v Aschheimu u Mnichova, Miramasu ve Francii a Arjeplogu ve Švédsku,“ vysvětluje Andreas Heb, projektový manažer BMW Group odpovědný za testovací centrum v Sokolově.
Součástí areálu o rozloze 90.000 m² je také šestikilometrová trasa imitující dálnici pro testování autonomního řízení, kde automobilka může trénovat například nájezdy a sjezdy v autonomní podobě. Dálniční okruh má dvojici jízdních pruhů doplněné o jeden odstavný pruh. Trase nechybí ani dopravní značení.
„První vývojové centrum BMW Group ve střední Evropě vytváří nové příležitosti. Sokolov je místem s ideálními podmínkami pro rozšíření našich testovacích míst. Vzájemně důvěryhodná spolupráce s majitelem nemovitosti, společností Sokolovská uhelná, a všemi politickými představiteli potvrzuje, že naše volba nové lokality byla správná,“ říká Robert Thurner, vedoucí oddělení správy nemovitostí BMW Group pro regiony Evropa a Střední východ a testovací centra.
Testovací polygon plánuje v době plného provozu zaměstnávat více než 100 lidí. Plným provozem je dle slov Andrease Heba myšleno, že po areálu bude moci jezdit až 100 testovacích vozů denně.