Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový závoďák od BMW se jmenuje M Hybrid V8 a obří ledvinky na něm překvapivě fungují

Filip Melich
Diskuze (1)

Divize BMW M se pochlubila vzhledem a názvem svého nového závodního speciálu kategorie LMDh. Závodní polepy se časem ještě změní. Nyní začnou jízdní zkoušky vozu.

Po několika náznacích se divize BMW Motorsport pochlubila svým novým závodním speciálem kategorie LMDh, jehož oficiální název je BMW M Hybrid V8. Na fotkách vidíme základní tvary vozu – a obří ledvinky na speciálu překvapivě fungují – ale detaily jsou ještě zahaleny důmyslnou kamufláží. Ta je potřeba pro nadcházející testy na okruzích, aby automobilka své konkurenci neodhalila všechna konkrétní řešení.

Za designem vozu stojí BMW Group Designworks, jejíž globální automobilový manažer Michael Scully řekl: „Úkolem mého týmu bylo zajistit, aby BMW M Hybrid V8 vypadalo jako BMW. […] Kamufláž oslavuje 50. výroční divize M a připomíná skvělá auta slavné historie BMW v závodech IMSA. Zároveň unikátním způsobem maskuje futuristické tvary exteriéru a technologie BMW M Hybrid V8 během okruhových zkoušek, což je kritická fáze projektu. Když se podíváte blíže, objevíte několik vítězů čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně, stejně jako první auto postavené pro IMSA GTP, BMW M1/C z roku 1981. Po této kamufláži představíme tovární polepy, které budou ilustrovat dynamičnost a nadšení ze soutěží s elektrickými hybridy.

Na několika místech vozu je možné vidět logo 50. výročí divize M, zatímco mezi vozy zmiňovanými Scullym jsou: BMW 3.0 CSL z roku 1976, BMW 320i Turbo z roku 1978, BMW M1/C z roku 1981, BMW GTP z roku 1986, BMW M3 e36 GTS-2, BMW Z4 GTLM a BMW M8 GTE. S tím, že v těchto kamuflážních barvách podstoupí BMW M Hybrid V8 jízdní zkoušky na trati a pro závodní účely budou připraveny nové polepy v továrních barvách.

Připomeňme, že šasi BMW M Hybrid V8 vyvinula společnost Dallara, na hybridním pohonném systému spolupracovala společnost Bosch, baterii dodá Williams a převodovku Xtrac. Dle regulí nesmí systémový výkon vozu přesáhnout 500 kW (680 k), hmotnost musí být minimálně 1.030 kg a cena (bez motoru) je limitována částkou 1.000.000 euro (24,7 milionů korun).

Závodní premiéra se odehraje zkraje příštího roku na čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně, přičemž Le Mans BMW v roce 2023 vynechá. Z kapacitních důvodů se bude soustředit pouze na vybrané závody především v Severní Americe, která je pro značku důležitým trhem. Na čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans však BMW M Hybrid V8 vyrazí v roce 2024.

Závodní speciál ovšem nebude mít lehký život. Nově vzniklé závodní kategorie LMDh a LMH přilákaly řadu automobilek, konkurence tedy bude početná. Automobilky Alpine, Audi, Cadillac a Porsche míří do LMDh a od roku 2024 se přidá Lamborghini. Do kategorie LMH pak míří Ferrari, Peugeot, Toyota a Glickenhaus.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (1)

Doporučujeme

7. 6. 2022 13:13
Začínám mít alergii...
... na stále omílané klišé "obří ledvinky", když to není na místě. Dokážu pochopit diskuzi o nich, resp.
o designu s nimi spojenému, u sériových modelů řad 4, 7, iX nebo třeba budoucí XM. Ale tady, u závoďáku? A jak tedy překvapivě fungují? To se už nedozvíme. Jako že přivádějí vzduch někam, aerodynamicky, designově nebo jak to autor myslí zůstává záhadou, jen žvást v titulku "obří ledvinky překvapivě fungují".

U Ferrari 156 také fungovaly už v roce 1961 https://www.mediastorehouse.com/…5279771.jpg.webp nebo na starých sériových Pontiacích a nikdo stále nepsal "obří ledvinky", dalších podobných příkladů lze nalézt jistě hromadu.
https://www.eurooldtimers.com/…turbo_images.php?…
https://www.autoscout24.cz/…ac/pontiac-l.jpg