Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Motorrad S 1000 XR je nyní lehčí, rychlejší a také praktičtější

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

BMW Motorrad si pro modelový rok 2020 připravilo novou generaci modelu S 1000 XR, který má představovat nejlépe prodávaným motocykl německé značky v rámci kategorie Adventure Sport.

BMW Motorrad představilo novou generaci modelu S 1000 XR veřejnosti poprvé během motosalonu EICMA 2019. S kompletně novým motorem i podvozkem a pohotovostní hmotností 226 kg, která je o 10 kg nižší než v případě předchůdce, má tato novinka nabízet bezkonkurenční kombinaci cestovních a sportovních vlastností.

Nové S 1000 XR pohání nově vyvinutý vodou chlazený řadový čtyřválec, zkonstruovaný na základě motoru modelu S 1000 RR, který má ve srovnání s motorem předchozí generace o 5 kg nižší hmotnost.

Motor disponuje nejvyšším výkonem 121 kW (165 k) při 11.000 otáčkách za minutu a maximem točivého momentu v podobě 114 N.m při 9250 otáčkách za minutu. Ve srovnání s předchozím modelem bylo možné zvýšit kompresní poměr z 12,0 na 12,5. Díky obzvláště lineární křivce točivého momentu nového XR se dále rozšířilo spektrum využitelných otáček, díky čemuž je nyní motocykl lépe řiditelný.

Hlavní rám nového S 1000 XR je i nadále konfigurován jako svařovaná konstrukce vyrobená ze čtyř litých prvků s motorem jako dřív integrovaným v náklonu o 32 stupňů dopředu. Za účelem dosažení výrazného snížení hmotnosti jsou nyní dvě svrchní trubky rámu, část hlavy řízení a úchyty motoru zkonstruovány tak, že se dále zvětšuje funkce motoru jakožto nosného prvku.

Stejně jako v případě celého motocyklu, výrazným způsobem klesla také hmotnost podvozku. Rám a zadní výkyvné rameno jsou nyní o 2,1 kg lehčí. Nové dvoustranné kyvné rameno snižuje neodpruženou hmotnost o 1,6 kg a díky přímému spojení zajišťuje obzvláště citlivé reakce.

Nové S 1000 XR je již standardně vybaveno nejnovější generací elektronického odpružení BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) a jezdce u tohoto modelu poprvé při brzdných manévrech podporuje také brzdový asistent DBC (Dynamic Brake Control).

Video se připravuje ...

Standardem jsou pro novinku dvě nastavení plynu, která jsou trvale spojena s příslušnými jízdními režimy „Rain“, „Road“, „Dynamic“ a „Dynamic Pro“. Kromě reakcí na plyn lze u nového S 1000 XR vůbec poprvé samostatně konfigurovat účinek brzdění motorem, systém ABS, kontrolu trakce a regulaci zvedání předního kola (včetně nového nastavení „Power Wheelie“). Zatímco zčásti integrální systémy BMW Motorrad ABS již poskytují vysoký stupeň asistence a bezpečnosti při brzdění v přímce, ABS Pro toto vše posouvá o další kus dál a nabízí vyšší bezpečnost také při brzdění v náklonu.

BMW S 1000 XR se vedle přepracované techniky může pochlubit i novým designem kapotáže a dalších částí. Standardem provedení pro evropský trh je kompletní LED osvětlení. Kompletně přepracován byl i přístrojový štít, jehož hlavní součástí je 6,5palcový barevný displej s rozšířeným rozsahem zobrazovaných funkcí a informací.

Zdroj: BMW Group

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme