Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW prý nechce nabídnout elektrický dojezd 1.000 km, zatím stačí 600 km

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Dojezd je neustále vnímán jako jedno z nejdůležitějších kritérií elektromobilů, BMW se ale soustředí na vývoj ve více oblastech.

Dojezd na jedno nabití, ihned po ceně, bývá jedním z nejčastěji řešených parametrů u nových elektromobilů. Není tedy divu, že se mnohé automobilky snaží masivně investovat do technologií, které jim umožní nabídnout dojezd přes magickou hranici 1.000 kilometrů. BMW ale mezi tyto automobilky nepatří.

Dojezd tisíc kilometrů není cíl, který jsme si stanovili pro naše elektrické vozy,“ uvedl David Ferrufino, lídr projektu BMW i4, v rozhovoru s australskými kolegy z magazínu WhichCar. „Cílíme na 600 kilometrů pro plně elektrické vozy a 100 kilometrů pro plug-in hybridu při každodenním ježdění,“ dodal.

Mnichovská automobilka totiž věří, že dálkové cesty elektromobilem usnadňuje i vývoj jiných technologií. „Neděláme pokrok jen v oblasti technologie baterií, ale také v síti veřejných nabíječek – která roste velmi rychle. Vyrazit na cestu napříč Evropou z Norska do Itálie v elektromobilu už je tedy radostný zážitek,“ uvedl Ferrufino pro WhichCar.

Například nové BMW i4, které nabízí čistě elektrický dojezd 590 kilometrů, například těží z podpory rychlonabíjení při výkonu až 200 kW. Doplnit baterii z 10 na 80 % by tak mělo trvat zhruba 31 minut a vůz může pokračovat. Cestu dlouhou 1000 km tak sice nedá na jeden zátah, ale s krátkou přestávkou, kterou při podobně dlouhé trase nejspíš ocení i řidič.

Video se připravuje ...

Ferrufino navíc upřesnil, že maximální dojezd čistě elektrických modelů BMW bude záležet také na segmentu. „Například si nemyslíme, že by byl dojezd 600 kilometrů vhodný pro BMW i3 jako městský vůz, ale když přijde na BMW iX nebo i4, pak je dojezd okolo 600 km velmi ‚customer-friendly‘ řešením.

Zástupce BMW pak strategii značky shrnul jednoduše: „Takže máte dvě věci: baterie, které dělají stále větší a větší pokrok, ale také rychlost nabíjení a infrastrukturu, která také dělá velké kroky kupředu,“ uzavřel Ferrufino.

Ondřej Mára
Diskuze (31)

Doporučujeme

26. 9. 2021 11:27
souhlas
S BMW v tomto souhlasim, lidi co by potrebovali vetsi dojezd nez 600km je vesmes minimum, bude to extremne minoritni cast ridicu kteri spise hazarduji a jezdi takove streky pravidelne bez prestavek.

Kdys kouknu na sve prumery, tak rocni najezd za tento rok me vychazi ze bude cca cca 40-45 tisic kilometru, mesicne mam zatim prumer nejakych 3600km, kdy nejdelsi cesta "na otocku" mela dohromady cca 1300km (648+648km), a s dalnicnim dojezdem cca 350km jsem ji napohodu absolvoval se 3 nabijenima u Ionity po cca 20-25 minutach u kazde, v danem miste bych si stejne na minimalne ctvrthodku zastavil a danou cestu nejel v kuse, a to jestli u toho zaroven zapojim kabl do auta je otazka asi 10 vterin telocviku s kablem, jen u toho auta jako u tankovani nestojim ale proste si zajdu treba na gabetu nebo si proste snim svoje jidlo.

Pri realnem dojezdu 600km nebo klidne 1000km bych tak jak tak absolvoval pri dane ceste tak 3-4 zastavky po 10-15 minutach na dane trase, takze jedinej rozdil by byl v tom ze bych proste auto nepripojil na nabijecku 3x, ale jen dvakrat nebo jednou na dane ceste. A vesmes pokud mam na dane trase nabijecky s 200kW+, tak mam jen minimalni casy navic oproti tomu, kdys to jedu s autem kde je benzinak s dojezdem cca 700km na nadrz. Rozdily v radu jednotek minut.
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2021 21:10
Re: Zase se to zvrhlo...
Ty jsi opravdu nechápavý trotl, o průměrném nájezdu se tu nikdo nebaví, je to zbytečný údaj.
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2021 21:07
Re: Zase se to zvrhlo...
Mně je německá realita dost ukradená.
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2021 21:05
Re: Dojezd
Neříkal jsi, že jsi měl nájezd 2500 km/rok?
25. 9. 2021 15:27
Re: Dojezd
Vieme, tebe stačí aj čínske alebo vietnamské auto. A preto máš VW Polo. ;-)