BMW prý nechce nabídnout elektrický dojezd 1.000 km, zatím stačí 600 km
Dojezd je neustále vnímán jako jedno z nejdůležitějších kritérií elektromobilů, BMW se ale soustředí na vývoj ve více oblastech.
Dojezd na jedno nabití, ihned po ceně, bývá jedním z nejčastěji řešených parametrů u nových elektromobilů. Není tedy divu, že se mnohé automobilky snaží masivně investovat do technologií, které jim umožní nabídnout dojezd přes magickou hranici 1.000 kilometrů. BMW ale mezi tyto automobilky nepatří.
„Dojezd tisíc kilometrů není cíl, který jsme si stanovili pro naše elektrické vozy,“ uvedl David Ferrufino, lídr projektu BMW i4, v rozhovoru s australskými kolegy z magazínu WhichCar. „Cílíme na 600 kilometrů pro plně elektrické vozy a 100 kilometrů pro plug-in hybridu při každodenním ježdění,“ dodal.
Mnichovská automobilka totiž věří, že dálkové cesty elektromobilem usnadňuje i vývoj jiných technologií. „Neděláme pokrok jen v oblasti technologie baterií, ale také v síti veřejných nabíječek – která roste velmi rychle. Vyrazit na cestu napříč Evropou z Norska do Itálie v elektromobilu už je tedy radostný zážitek,“ uvedl Ferrufino pro WhichCar.
Například nové BMW i4, které nabízí čistě elektrický dojezd 590 kilometrů, například těží z podpory rychlonabíjení při výkonu až 200 kW. Doplnit baterii z 10 na 80 % by tak mělo trvat zhruba 31 minut a vůz může pokračovat. Cestu dlouhou 1000 km tak sice nedá na jeden zátah, ale s krátkou přestávkou, kterou při podobně dlouhé trase nejspíš ocení i řidič.
Ferrufino navíc upřesnil, že maximální dojezd čistě elektrických modelů BMW bude záležet také na segmentu. „Například si nemyslíme, že by byl dojezd 600 kilometrů vhodný pro BMW i3 jako městský vůz, ale když přijde na BMW iX nebo i4, pak je dojezd okolo 600 km velmi ‚customer-friendly‘ řešením.“
Zástupce BMW pak strategii značky shrnul jednoduše: „Takže máte dvě věci: baterie, které dělají stále větší a větší pokrok, ale také rychlost nabíjení a infrastrukturu, která také dělá velké kroky kupředu,“ uzavřel Ferrufino.