Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus prý postavil nejrychlejší SUV na světě, základem je AMG GLE 63 S Coupé

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Úpravce posunul výkon na 900 koní a akceleraci na stovku slibuje za 3,2 sekundy.

Stylové SUV-kupé Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé je brutálním strojem již v sériovém stavu, ostatně jeho 4,0litrový biturbo osmiválec je již z továrny naladěn na rovných 450 kW (612 k), 850 Nm točivého momentu a akceleraci na stovku by měl zvládat za 3,8 sekundy. Mistři ladiči od Brabusu ovšem našli způsob, jak z motoru dostat ještě víc.

Objem motoru zvětšili na 4,5 litru, vyměnili celou řadu komponent a samozřejmě si pohráli s finálním naladěním, díky čemuž jejich brutální speciál s označením Brabus 900 Rocket Edition nabídne nejvyšší výkon 662 kW (900 k) a nejvyšší točivý moment 1.250 Nm, elektronicky omezený na 1.050 Nm. Stovku tak sfoukne za 3,2 sekundy a jeho maximální rychlost je prý až 330 km/h.

O přenos výkonu na systém pohonu všech kol 4Matic+ se stará devítistupňová převodovka, zatímco dostatečný brzdný výkon zajišťují karbon-keramické ventilované brzdy s průměrem 400 mm vředu a 360 mm vzadu. Vzduchový podvozek je navíc díky upravenému řídícímu modulu o 25 mm nižší.

Adekvátní zvukovou kulisu zajišťuje nerezový výfukový systém s aktivním zvukovým managementem, který má vedle uřvaného sportovního režimu i tichou funkci „Coming Home“ pro poklidné večerní návraty domů bez rušení nočního klidu.

Video se připravuje ...

Čtveřice koncovek výfukového systému byla integrována do nového karbonového difuzoru, který je jedním z mnoha nových prvků vylepšujících aerodynamiku vozu. Vpředu nechybí nový splitter, omezující zdvih přední nápravy, úpravce rozšířil podběhy a přidal také decentní zadní křídlo. Vše samozřejmě z lehkých materiálů.

Vůz na fotografiích stojí na speciálních aerodynamických kolech Brabus Monoblock Z Edition, která jsou obuta do pneumatik Vredestein. Aby ale vůz dosáhl maximální rychlosti 330 km/h, musí sedět na 23pacových kolech Brabus Monoblock Y obutých do pneumatik Continental pro výkonné vozy s rozměrem 295/30 ZR23 vpředu a 335/30 ZR23 vzadu.

Čistě estetickou specialitou úpravy Brabus je pak červená barva. Ta se na exteriéru objevuje v podobě tenké linky, zatímco v interiéru jsou červeně lakována ramena volantu, pedály, některé ovládací prvky, rámečky, atd. Nechybí karbonové doplňky nebo prémiová kožená sedadla s červeným prošíváním.

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé ve verzi Brabus 900 Rocket Edition je podle úpravce nejrychlejším SUV na světě a vznikne v počtu pouhých 25 kusů. Výjimečnému postavení a extrémním parametrům tak odpovídá i výjimečná cena, která bude startovat od 381.243 eur – tedy cca 9.674.000 Kč – ovšem bez daně. Výrobce ale nabízí záruku na 3 roky nebo 100.000 km, což u podobného monstra rozhodně potěší.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - white label
23. 9. 2021 21:52
3,2 s
Je téměř komické, jak brutálně museli nadopovat původní AMG motor, aby se dostali o jednu desetinu sekundy pod Caynne Turbo GT, kterému ke 3,3 s stačí "jen" 640PS/850Nm, což je zhruba stejně, jako má tenhle Medvěd sériově.
A hlavně je to škaredé (a drahé) jaksviňa...