Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brutální Toyota Yaris GRMN vzniká v limitované edici 500 kusů. Bohužel jen pro Japonsko

Diskuze (1)

Pokud je v dnešní době Yaris GR naprostým zjevením, potom už nevíme, jak nazvat příchod ještě ostřejšího modelu Yaris GRMN. Lehčí a silnější verze sportovního Yarisu bude nabízená v limitované edici 500 kusů v Japonsku.

Jak jsme vás informovali na začátku minulého týdne, Toyota na autosalon v Tokiu dorazila s namakanější edicí Yarisu GR. Je jím znovuzrozený model GRMN. Ten sice jako Yaris GR (japonská verze) přichází s 1,6litrovým tříválcem o výkonu 272 koní, tím ale podobnost s klasickým “GRkem” končí.

Yaris GRMN podstoupil zeštíhlovací kůru, jejímž výsledkem je o 20 kg lehčí auto, tedy 1260 kg. Místo původních 370 Nm nabízí o 20 více, konkrétně 390 Nm. Další změny najdeme u převodovky. Ta má proti GR kratší převodové poměry pro efektivnější využití výkonu motoru. Novinkou jsou samosvorné diferenciály Torsen na obou nápravách. GRMN je širší o 10 mm a podvozkem sedí přibližně o 10 mm níže. Také zde najdeme nových 545 bodových svarů, což napomáhá lepší torzní tuhosti.

Limitovaná edice bude také nabízet dva speciální pakety. V případě paketu Circuit dostanete navíc karbonový zadní spoiler, nástavce prahů, osmnáctipalcová kola BBS, nastavitelné tlumiče Bilstein a také matný lak. Z celkového počtu 500 vyrobených kusů Yarisu GRMN pak Toyota hodlá vyrobit maximálně 50 kusů s tímto paketem.

Druhou možností je paket Rally, který řidiči nabídne ochranný rám, lepší tlumiče, ochranu podvozku a odstranění blíže nespecifikovaných prvků z bodykitu vozu. U tohoto paketu není známo, zda bude omezen počtem vyrobených kusů jako paket Circuit.

Spolu s tímto modelem spouští Toyota personalizovaný program. Majitelé GRMN tak budou mít na základě získaných dat z ostatních vozů přístup k softwarovým vylepšením. Tento program bude mít na starosti samozřejmě tým Gazoo Racing, sportovní divize Toyoty.

Jelikož je v domácím Japonsku o tuto specialitu očekáván obrovský zájem, na stránkách Toyoty bude spuštěn systém, do kterého se potenciální zájemci přihlásí, a pak bude vylosováno 500 šťastlivců. Ti si v přepočtu dle aktuálního kurzu budou muset připravit minimálně 1,38 milionů Kč, což je cenovka základní verze GRMN. 

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (1)

Doporučujeme

18. 1. 2022 09:26
Torsen
.... Novinkou jsou samosvorné diferenciály Torsen na obou nápravách...

Jako novinka mi to ani nepřijde, dva Torseny jsou normálně dostupné i u stávající verze GR Sport