Ford Mustang Mach-E má první české ceny. Začínají těsně pod milionem a půl
Ford dnes odhalil dlouho očekávané elektrické SUV, které se do velké části inspirovalo u Mustangu. A po pár hodinách už známe dokonce i české ceny, nebo alespoň jejich první hrubé odhady.
Jak psal kolega při odhalení nového Fordu Mustang Mach-E, základní cena vozu by měla startovat okolo 900 tisíc korun. Ovšem na příchod základní verze si nejspíš ještě nějakou tu chvíli počkáme. V současnosti totiž základní provedení Mach-E startuje těsně pod hranicí 1.5 milionu korun, verze s pohonem všech kol AWD od 1.7 milionu a limitované edice First Edition od 1.8 milionu. Předběžný termín dodání je přitom pro všechny vozy stejný: Od konce roku 2021. Co ale zákazník u jednotlivých modelů dostane?
Základem nabídky je model označený Mach-E, jehož cenovka začíná od 1.481.200 Kč. Na první pohled pak nejslabší model prozradí absence aerodynamických doplňků, 18 palcová kola z lehkých slitin nebo absence červeně lakovaných brzdičů. V interiéru pak majitelé dostanou světlý potah stropu a sedadel Sensico. Výbava se pak odvíjí v závislosti na technických parametrech vozu.
Po technické stránce je verze Mach-E výjimečná především pohonem pouze zadní nápravy, o který se stará jeden elektromotor. Potěší však nabídka dvou výkonnostních verzí a dvou baterií, které se liší v závislosti na volbě modelu se standardním a prodlouženým dojezdem. S prodlouženým dojezdem je navíc dostupná i bohatší výbava.
Model se standardním dojezdem nabídne 190 kW (258 k) a energii čerpá z akumulátoru o výkonu 75 kWh, což by mělo vozu zajistit dojezd až 450 km. Model s prodlouženým dojezdem dostal akumulátor o kapacitě 98.8 kWh a nabízí maximální výkon až 210 kW (285 k). Tato kombinace by přitom měla nabídnout vůbec nejlepší dojezd z celé nabídky – až 600 km na jedno nabití.
Nejvyšší točivý moment modelu Mach-E přitom automobilka udává 415 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h pod 8.0 sekundy. A to bez ohledu na standardní či prodloužený dojezd. Maximální rychlost je pak omezena na 180 km/h, což je ovšem shodná hodnota pro celou nabídku elektrického SUV.
Zajímavostí je však ještě pohled na parametry nabíjení. Zatímco model s prodlouženým dojezdem bude schopen nabíjet při výkonu až 150 kW, standardní model nabídne jen 115 kW. Výkonnější Mach-E by tak měl být schopen nabídnout dojezd až 93 km během 10 minut nabíjení a schopnost nabití z 10 na 80 % za cca 45 minut. Slabší Mach-E nabídne po 10 minutých nabíjení dojezd 84 km, ovšem z 10 % na 80 % se nabije již za 38 minut.
Kdo touží po pohonu všech kol, pro toho je připraven Mach-E v provedení AWD, jehož cena by měla začínat od 1.717.650 Kč. Po vzhledové stránce pak majitelé dostanou již 19 palcová kola, červené brzdové třmeny a nechybí ani sada aerodynamických doplňků. Stejně jako u základních Mach-E, i AWD nabídne 7 barev karoserie. V interiéru potěší tmavým potahem stropu a perforovanými potahy sedadel Sensico s červenými švy. Podobně jako u zadokolky je však výbava závislá na volbě motorizace.
Po stránce technických parametrů je model AWD opět dostupný se standardním a prodlouženým dojezdem, tentokrát však nabídne dvojici elektromotorů a díky nim i pohon všech kol. A i když se tato kombinace pozitivně podepsala na výkonu, dojezd modelu lehce klesl.
Verze AWD se standardním dojezdem dostala opět akumulátor o kapacitě 75 kWh a v kombinaci s dvojicí elektromotorů nabídne výkon až 190 kW (258 k) a maximální dojezd 420 km. Podstatně zajímavější je ale model s prodlouženým dojezdem, který nabízí akumulátory o kapacitě 98.8 kWh, maximální výkon 284 kW (337 k), maximální dojezd až 540 km a samozřejmě i vyšší výbavu. Nejvyšší točivý moment se posunul na hodnotu 565 Nm, akcelerace z 0 na 100 km/h by měla trvat pod 7 sekund a maximální rychlost zůstává na hranici 180 km/h.
Změny se však odehrály v oblasti nabíjení. Model s prodlouženým dojezdem stále nabízí podporu nabíjecího výkonu až 150 kW, zatímco model se standardním dojezdem 115 kW. Výkonnější Mach-E AWD však po 10 minutách nabíjení nabídne dojezd pouze 85 km, zatímco standardní model 79 km. Celková doba nabíjení z 10 % na 80 % se však u žádného z modelů oproti základnímu Mach-E nezměnila.
Na vrcholu nabídky pak bude stát limitovaná edice First Edition, jejíž cena by měla začínat od 1.819.050 Kč. Vrcholné provedení nabídne již ve standardní výbavě vše, co je u předchozí dvojice modelů dostupné pouze pro modely s prodlouženým dojezdem. Bavíme se tak například o panoramatické střeše, audiosystému B&O s 10 reproduktory, inteligentním adaptivním tempomatu nebo 360 ° kamerách.
Ceník Ford Mustang Mach-E | Mach-E (Standardní dojezd) | Mach-E (Prodloužený dojezd) | AWD (Standardní dojezd) | AWD (Prodloužený dojezd) | First Edition |
Kapacita akumulátoru (kWh) | 75 | 98,8 | 75 | 98,8 | 98,8 |
Dojezd (km) | 450 | 600 | 420 | 540 | 540 |
Varianta pohonu | Pohon zadních kol | Pohon zadních kol | Dva motory, pohon všech kol | Dva motory, pohon všech kol | Dva motory, pohon všech kol |
Nejvyšší výkon (kW/ k) | 190/ 258 | 210/ 285 | 190/ 258 | 248/ 337 | 248/ 337 |
Nejvyšší točivý moment (Nm) | 415 | 415 | 565 | 565 | 565 |
Akcelerace (0-100 km/h) | < 8,0 sekund | < 8,0 sekund | < 7,0 sekund | < 7,0 sekund | < 7,0 sekund |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 | 180 | 180 | 180 | 180 |
Nejvyšší nabíjecí výkon (kW) | 115 | 150 | 115 | 150 | 150 |
Nejvyšší rychlost nabíjení (km/10 min.) | 84 | 93 | 79 | 85 | 85 |
Celková doba nabíjení (10-80 %) | 38 | 48 | 38 | 45 | 45 |
Předběžný termín dodání | konec roku 2021 | konec roku 2021 | konec roku 2021 | konec roku 2021 | konec roku 2021 |
Cena od (Kč)* | 1.481.200 | 1.717.650 | 1.819.050 | ||
*Pouze indikativní ceny pro předprodukční vozy. Doporučené ceny budou zveřejněny po zahájení výroby v roce 2020 |
Limitovaná edice také jako jediná nabídne sadu technologií Technology + nebo tmavý potah stropu a perforované potahy sedadel Sensico s červenomodrými švy. V nabídce laků karoserie by se navíc měly objevit pouze 3 barvy.
Model First Edition bude dostupný pouze v jedné výbavě, která je shodná s modelem AWD s prodlouženým dojezdem. First Edition tak nabídne baterii s kapacitou 98.8 kWh, dvojici elektromotorů o výkonu 248 kW (337 k) s točivým momentem 565 Nm, akceleraci z 0 na 100 km/h pod 7 sekund a maximální rychlost dosahuj max. 180 km/h. Shodné jsou pak i parametry dobíjení. Maximální dobíjecí výkon: 150 kW, nejvyšší rychlost nabíjení 85 km/10 min a nabíjení z 10 % na 80 % za 45 min.