Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Mercedes třídy G se představí 24. dubna. Tohle už o něm víme

Daniel Fuglevič
Diskuze (13)

Mercedes nechtěl dělat žádné kompromisy v terénních schopnostech elektrického „Géčka“. Jak se novinka povedla, na to už nebudeme dlouho čekat.

Mnozí očekávali příchod čistě elektrické varianty Mercedesu třídy G již během uvedení poslední modernizace současné generace. Nyní německá automobilka potvrzuje, že nám takzvané EQG představí samostatně 24. dubna, a to v rámci startujícího autosalonu v Pekingu. Ukončí tak zhruba tříleté čekání od ukázky původního konceptu.

Pohled na maskované testovací prototypy elektrické třídy G už naznačil, že nejzásadnější změnou oproti spalovacím verzím bude nejspíš zahlazená mřížka chladiče. V každém dalším ohledu půjde stále o „Géčko“ s typicky hranatou karoserií, vyvýšenou linií kapoty nebo plnohodnotným rezervním kolem na pátých dveřích – ačkoliv zde se možná objeví jako alternativa i menší úschovný box pro nabíjecí kabel (po vzoru konceptu).

Základem pro elektrický off-road bude nadále ocelový žebřinový rám, který používají i spalovací ekvivalenty dnešní generace, samozřejmě však s nutnými úpravami. Čtveřici nezávislých elektromotorů pro pohon všech kol už Mercedes dříve potvrdil, stejně jako skutečnost, že každý z e-motorů bude vybaven vlastní mechanickou převodovkou se dvěma rychlostmi ve funkci redukce.

Elektromotory budou také umět simulovat klasické uzavírání všech tří diferenciálů, tedy obou nápravových i mezinápravového. Široká nabídka jízdních režimů pro různé povrchy nebude chybět. Asi nejzajímavější schopností třídy G na baterky ale bude tzv. tanková otočka, při níž se auto otočí o 360 stupňů doslova na místě.

Video se připravuje ...

Vedení Mercedesu dříve uvedlo použití baterie o kapacitě zhruba 100 kWh. Pro bezpečnou jízdu v náročném terénu včetně bezproblémového brodění se modul dočká speciální ochrany a utěsnění. Přesnou hodnotu dojezdu, celkovou hmotnost nebo nájezdové úhly elektrického off-roadu si však zatím automobilka nechává pro sebe.

Minimálně stejných terénních schopností jako u spalovací třídy G bychom se ale dočkat měli. „Od začátku bylo rozhodnuto, že elektrická třída G by měla být na silnici i v terénu přinejmenším stejně dobrá jako model se spalovacím motorem. Nechtěli jsme přistoupit na kompromisy ve schopnostech,“ uvedl dříve k vývoji Emmerich Schiller, vedoucí divize terénních vozidel Mercedesu.

Elektrickou verzi bude vyrábět rakouská společnost Magna Steyr, která vyrábí i spalovací varianty současného „Géčka“. Nakonec není úplně potvrzeno, že elektrickou třídu G označí Mercedes stejně jako koncept, tedy EQG. V upoutávce na autosalon v Pekingu zmiňuje značka označení „G 580 s technologií EQ“, čemuž by nasvědčovaly i webové stránky švýcarského zastoupení Mercedesu, které uvádí chystané „elektrische G-Klasse“ v adresním řádku jako „G 580 mit EQ Technology“.

Daniel Fuglevič
Diskuze (13)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 14:53
Re: Legenda to asi je
Já jezdím V8 ve městě denně, akorát nemam offroad :-)
Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 14:52
Re: Legenda to asi je
Melounáři už založili klub? Nepovídej. A čtete si pořád po nocíh Marxe jako Holodnák? :-)
Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 14:51
Re: Legenda to asi je
A co teprve Wrangler s V8 nebo pickup s kompresorovým 6,2 V8 z Hellcatu, zrovna v pondělí sem viděl RAM TRX :-)
10. 4. 2024 11:34
Re: Legenda to asi je
Jasne,ze bude tym,zebroto
10. 4. 2024 10:18
Re: Legenda to asi je
neco mam najeto v hiluxu, trochu vic ve wrangleru a malo v defu. Cokoliv nad 250hp je uplnej nesmysl do tedlech aut. A druhej je jezdit s tim po Praze, kazdy stejne drahy suv je neporovnatelne lepsi