Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Ellezero (L0): Nové mini-MPV v létě 2012

David Bureš
Diskuze (8)
Nové mini-MPV nabídne pětimístné i sedmimístné uspořádání interiéru. Výroba bude probíhat v Srbsku.

Fiat v roce 2012 zahájí výrobu nového malého MPV, které nahradí model Idea a již nevyráběnou Multiplu. Nový automobil bude znamenat konec i pro Lancii Musa, která je postavena na stejném základu jako Fiat Idea.

Chystané mini-MPV je zatím známo jako Ellezero (L0), o jeho výrobu se postará továrna Fiatu v Srbsku, kde se dříve stavěly vozy značky Zastava. Automobil bude primárně určen pro evropské trhy včetně Ruska, Fiat se však nechal slyšet, že by se v budoucnu mohl prodávat i v USA.

Délka Fiatu Ellezero se bude pohybovat mezi 4,1 a 4,25 metru. Fiat Idea je kratší, jeho délka činí 3.930 mm. Je takřka jisté, že pod kapotou vozu se objeví i úspěšný dvouválec TwinAir o objemu 900 cm3, který se poprvé objevil ve Fiatu 500, již brzy však bude dostupný i v Puntu, nové Pandě nebo Alfě Romeo MiTo.

Tvary automobilu navážou na menší model 500, v prodeji budou dvě varianty – pětimístná a větší sedmimístná. Světová premiéra Fiatu Ellezero je očekávána na ženevském autosalonu v březnu 2012.

Továrnu v srbském městě Kragujevac Fiat provozuje spolu se srbskou vládou. Turínský výrobce v tomto podniku vlastní 67% podíl, ještě do konce roku tu Fiat investuje 850 milionů euro.

Prodej Fiatu Idea byl na českém trhu ukončen na konci roku 2005. Důvodem byly neuspokojivé prodejní výsledky. Na domácím italském trhu se Idea prodává dodnes. Existuje i verze pro Jižní Ameriku, loni byla představena její nová podoba.

David Bureš
Diskuze (8)
30. 9. 2011 18:19
Re: Sľuby sa sľubujú.....
Dá se říct, že s Tebou v mnoha věcech souhlasím. Za sebe můžu jenom říct, že mě v poslední době nic moc nevytrhlo ze "zimního spánku". Nějak mi chybí nové "trháky", které by alespoň za začátku výroby pohnuly trhem - nabídka je nějaká sterilní, byť se mi např. líbí avizovaná nová Škodovka apod. Na druhou stranu jezdím od dubna loňského roku v multijetovém Bravu, mám za sebou jednu výměnu olejů + filtrů a naježděných 52 tis. km, a protože auto jenom jezdí a kromě nafty nechce nic, jsem spokojený a o další se nezajímám. Nic nevrže, olej a pneumatiky to nežere a nafty taky nechce moc. Nevím, jestli mám štěstí na dobrý kus, ale klidně bych si po osobní zkušenosti Fiata koupil znovu. Myslím totiž, že hlavně spolehlivost by měla dělat autu "image" a tam problém v mém případě není. Jinak je "modelová ofenzíva" Fiatu & spol. plánována od roku 2013 (?) a to se mi jeví jako dost pozdní nástup! Korea Vám vyfoukne pozice, pokud to už dávno neudělala - new i30 je opravdu na fotkách hezká!
Avatar - abacus
30. 9. 2011 15:20
Re: Sľuby sa sľubujú.....
Áno, Taliani sa do problémov dostali samy. Je to historicky dané už z minulosti. Rozdrobenosť a sociálne nezhody -„Sever proti juhu“, korupcia... Život ako na horskej dráhe – raz ľavica, raz pravica.
Základ života – užívať si život. Jednoduchý zárobok: to čo história dala – pamiatky, turisti a talianska kuchyňa. Očakávali, že z histórie a pôvodného vývoja a výskumu budú žiť donekonečna. No súčasná ekonomická situácia (kríza Talianska začala už v 80-tych rokoch a kolaps oddialila zamatová revolúcia) očakáva, že na svojom udržaní a rozvoji sa bude neustále pracovať, zdokonaľovať, čo nie je pravou povahovou črtou celého Talianska.
Akokoľvek dizajn kórejcov neakceptujem, ich agresívna politika predaja a mnohokrát gýčovitý (ľúbivý dizajn pre veľkú časť populácie) je ukážkou toho ako sa v Európe dá úspešne postupovať i od zlej povesti.
30. 9. 2011 14:26
Re: A voni prostě nové malé kombi neudělaj
Tak tohle taky nechápu..., že dosud není levné combi na bázi linei... to auto mohlo mít mega úspěch, páč i Linea je celkem pěkné auto, byť bohužel je zabité v současné době nabídkou verzí a bohužel má silnou konkurenci. Ale levný kombík, co by ani nebyl příliš malý, yb měl naději naúspěch... S dobrou reklamou... :yes:

Já osobně bych dnes Lineu asi měl, pokud by její technika odpovídala standardu třídy. Což bohužel věci jako bubnové brzdy vzadu sem nepřekousl... Jinak se mi vždy líbila... A ani to, že je to sedan mi nevadilo. Přijde mi to auto lepší než konkurenti (zejména Fluence, zejména do doby, kdy byla možnost volba T-Jetu). Renault ale uměl Fluence lépe opozicovat a využil společné rodiny s Megane).
Avatar - Stejsn
30. 9. 2011 14:11
A voni prostě nové malé kombi neudělaj
Ne a ne a ne. Něco co by nahradilo Tempry SW a Marey Weekend a na co všichni majitelé těhle starých aut čekají. Třeba nějakou Lineu SW nebo tak něco. Já to prostě nechápu. :no:
30. 9. 2011 11:46
Re: Sľuby sa sľubujú.....
To je ještě daleko, většina zapomene....klasický italský přístup. Jinak Srbům bych přál lepšího "parťáka" než Italy. Na druhou stranu, Zastava 1100, kterou jsme kdysi měli (samozřejmně rodiče) nebylo až zas tak špatný auto. Ono je vůbec zajímavý, jak ten FIAT šel dolů. V sedmdesátých letech to byla opravdu ještě konkurence pro každého v Evropě, dneska jsou pro smích všem a povyk nad "úžasnou" pětistovkou a "nedostižnou" Pandou nad tím nic nezmění.

Na druhou stranu je třeba připomenout, že třeba poslední Punto vyvíjeli společně s Opelem (Corsa) a pětistovku s Fordem (nové Ka). Bravo je přebouchané Stilo (což ale zas tak špatné auto nebylo - mám na mysli výhradně konstrukční základ), Sedici je převzatá Suzuki. Když teď nemají parťáka na podobnou spolupráci, nedivím se, že Punto jenom (a podruhé, což je dost vyjímečné...) faceliftovali a Bravu ohlásili v typicky italském stylu nástupce a la QQ.....

U nás se říká, kde nic není, tam ani smrt nebere.