Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat už omezuje výrobu elektrické 500. Prodeje zatím zůstávají za očekáváním

David Bureš
Diskuze (50)

Při uvedení nové pětistovky s elektrickým pohonem Fiat autu hodně věřil. Avizoval výrobu až 80.000 těchto elektroaut ročně. Skutečné prodeje ale zatím zůstávají daleko za očekáváním.

Fiat nástup elektromobility zaspal. Léta sice nabízel elektrický model 500e, ten byl ale jen nouzovým řešením s nízkým dojezdem a primárně pro USA. Ostatně i někdejší šéf Fiatu Sergio Marchionne vyzýval zákazníky, ať jej ani nekupují, že na něm automobilka stejně prodělává. „Skutečný“ elektrovůz dorazil až loni ve formě nové generace Fiatu 500, která na trh dorazila s velkými ambicemi.

Nová pětistovka totiž dorazila výhradně s elektrickým pohonem, když v portfoliu doplnila stávající provedení, jen modernizované, které nadále pokračuje se spalovacími motory. Fiat přitom elektrické stylovce v době premiéry hodně věřil, avizoval, že výrobní kapacita turínského závodu počítá až s 80.000 vyrobenými kusy vozu ročně.

Video se připravuje ...

Jenže skutečné prodeje zatím zůstávají za očekáváním. Uvedení na trh bylo pomalejší, než se předpokládalo, a tak loni automobilka prodala podle statistik JATO Dynamics jen 6.353 exemplářů elektrické 500, zatímco vedení značky plánovalo za rok 2020 dosáhnout na 15.000 prodaných kusů.

Letos pak zatím není situace o mnoho lepší. Třeba v únoru se dle JATO Dynamics Fiat 500 EV stal osmým nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, výsledných 2.153 prodaných kusů ale stále není žádný zázrak. Vždyť při udržení jen takového čísla by za celý rok 2021 Fiat v Evropě udal jen nějakých 26.000 exemplářů tohoto stylového elektroauta. Jaký rozdíl proti konvenční 500, vyráběné už od 2007, která za únor 2021 dosáhla dle JATO na 11.036 prodaných kusů.

Není tak divu, že automobilka už zareagovala omezením produkce. Konkrétně příští týden se má auto vyrábět jen během jediné směny. Fiat totiž už vyrobil na 32.000 kusů auta, z nichž velká část zůstává ve skladech.

V tuto chvíli je zatím těžké odhadovat, jaký je skutečný důvod nízkého zájmu o pětistovku. Velký podíl na nízkých prodejích každopádně jistě bude mít pokračující pandemie koronaviru, která nadále omezuje provoz prodejen s automobily napříč kontinentem. Vždyť za první dva měsíce se evropské prodeje nových aut podle statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA) propadly o 23,1 %.

Fiat každopádně 500 EV nadále věří a hodlá dále rozšířit její nabídku. Dvoudveřový model a Cabrio se stahovací plátěnou střechou tak doplnila unikátní verze 3+1 (Trepiuno) s dvojicí dveří jen na jedné straně karoserie. Vedle toho značka počítá také s příchodem 500 Van, což má být stylová miniauturní dodávka pro rozvoz po městě. Odliší se chybějícími zadními sedadly a zakrytými zadními bočními dveřmi. Něco podobného ostatně na vybraných trzích nabízí i Kia ve formě e-Soulu Cargo.

David Bureš
Diskuze (50)

Doporučujeme

16. 4. 2021 11:58
Re: Cena
To mi připomnělo, jak majitel firmy, kde dělá kamarádka, je z Prahy. A když nedávno mrzlo, tak každý den ráno volal, že nedojede do Ústí nad Labem, protože má elektromobil. Konkrétně BMW 3i a nedal ani těch 90km.
Avatar - Jerry.Gunman
16. 4. 2021 09:01
Re: Cena
Hezky celý případ ééééé-500 rozebírají na (zde tolik nenáviděném) autofóru...
https://www.autoforum.cz/…dava-10krat-lepe
16. 4. 2021 07:03
Re: Cena
Tahle informace od zdroje "jednapanípovídala" z Auto.Fóra byla jasně popřena samotným Thomasem Schaferem. Ten pán asi nemusí bojovat proti elektromobilům šířením nesmyslů ;-)
Avatar - R32
16. 4. 2021 01:09
Re: Cena
šach mat :-[]
Avatar - twistedTSD
16. 4. 2021 00:27
Re: To je tak
Každé EV je drahé.