Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gunther Werks představují Tornado, karbonové Porsche 993 Turbo s výkonem 710 koní

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Restomody klasických vozů Porsche jsou stále populárnější a neustále posouvají laťku. Takže co tu máme tentokrát?

Společnost Gunther Werks se na motoristické akci Monterey Car Week pochlubila novým restomodem vozu Porsche 993 Turbo s označením Project Tornado, který opět slibuje působivé parametry. Jeho karoserie totiž dostala lehčí a aerodynamičtější panely, zatímco motor nabízí podstatně vyšší výkon.

Začněme tedy od rozšířené karoserie, která je s výjimkou dveří tvořen zcela novými karbonovými panely. Jen na karoserii se tak úpravci podařilo ušetřit hmotnost 227 kilogramů, což mělo srazit pohotovostní hmotnost vozu na cca 1.225 kg. Nové tvary jsou navíc funkční.

Například přední nárazník je vybaven novými nasávacími otvory a splitterem. Za předními blatníky můžeme vidět funkční ventilační otvory, zatímco v zadních blatnících jsou velké nasávací otvory. Vzadu vidíme velké křídlo s funkčním systémem chlazení, nový zadní nárazník s masivním difuzorem a nechybí ani pořádné koncovky výfuku.

Za zmínku nicméně stojí i nová přední i zadní světla, vybavená LED technologií, 18“ kola vyrobená z karbonu a hořčíku nebo specificky tvarovaná střecha s dvojicí oblouků, připomínající závodní vozy.

Video se připravuje ...

Kabina pracuje s elegantní kombinací karbonu, čalouněním Alcantarou a doplňky lakovanými v odstínu karoserie. Interiér je dvoumístný a řidič i spolujezdec usednou v karbonových závodních sedačkách. Palubní deska je jednoduchá, kabina však nabídne i moderní karbonový volant nebo tablet v roli infotainmentu, umístěný na magnetickém držáku před voličem převodovky.

Pod kapotou je umístěn 4,0litrový vzduchem chlazený plochý šestiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který postavila společnost Rothsport Racing. Motor je vybaven speciálním systémem chlazení, který se inspiroval u závodních speciálů, a managementem Motec. Ve standardním naladění tak nabízí výkon 447 kW (cca 608 k), v okruhovém naladění až 552 kW (cca 710 k). Nejvyšší točivý moment má hodnotu 759 Nm.

Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou a výkon posílá na zadní nápravu. Vůz by měl mít podle výrobce spoustu mechanické přilnavosti, nechybí ovšem ani moderní technika, jako například sofistikovaný aktivní podvozek či brzdy Brembo.

Parametry vozu zatím bohužel neznáme, podle očekávání by však měl být pekelně rychlý. V brzké době ho čeká testování na okruhu Laguna Seca, kde by měl údajně zajíždět časy blížící se vozům Porsche 918 Spyder či McLaren F1. Výrobce se tedy s očekáváními rozhodně nedrží při zemi.

Kdo ale netouží zajíždět rychlá kola, měl by mít možnost si vůz nespecifikovat v civilnějším provedení. Silniční varianta by měla nabídnout nepatrně odlišný vzhled (například s menším křídlem), komfortnější sedačky, praktický karbonový kufr nebo odlišné naladění pohonné jednotky.

Společnost zatím neprozradila, kolik kusů plánuje vyrobit. Známá však není ani cena. Přesto už je společnost připravena přijímat objednávky od vážných zájemců, kterým je ochotna vůz uzpůsobit podle konkrétních požadavků. Rozhodně tak nepůjde o levnou srandu.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme