Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA živě: Definitivní rozloučení s frankfurtským autosalonem. Bylo to vážně tak špatné?

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Letos už vám žádné další živé dojmy z frankfurtského výstaviště nepřineseme. Jaká atmosféra na autoshow panovala? A hrozí vážně konec dua Frankfurt/Paříž?

Už nějaký čas je pravidlem, že jsou autosalony pod palbou kritiky. Málo modelek, nedostatečný počet premiér a spíše než auta dostává přednost doprovodný program a stánky, které s vozy souvisí jen trošičku. Automobilky si pro představení svých klíčových novinek mnohem raději uspořádají vlastní velkolepou akci, než aby se musely dělit o pozornost s někým jiným na obrovském výstavišti.

A letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem měl být zářným příkladem tohoto úpadku. Říkalo se to ostatně už o loňské výstavě v Paříži, se kterou se Frankfurt pravidelně střídá. Očekávané premiéry byste napočítali na prstech jedné ruky a vlastně nebyl žádný velkolepý highlight, kvůli kterému bychom se na výstaviště vyloženě těšili.

Jaká ale nakonec byla realita? Pravdou je, že zajímavá auta byste napočítali na prstech jedné ruky. Světu se konečně oficiálně představil Volkswagen ID.3, ze zajímavých premiér ještě stojí za zmínku Land Rover Defender a Porsche Taycan. K vidění byl rovněž nový Renault Captur, originálně umístěný v jediném exempláři mezi výstavní haly.

Jedinou novinkou, kterou se podařilo utajit do poslední chvíle, bylo BMW 4 Concept s brutálními ledvinkami. I letošní Ženeva nabídla vícero překvapení, namátkou nás napadá zbrusu nová Mazda CX-30, o které jsme do poslední chvíle nevěděli, či koncept menšího SUV Alfa Romeo Tonale.

Na co už by vám jedna ruka nestačila, to jsou chybějící značky. Marně byste na výstavišti hledali Aston Martin, Citroën, DS, Fiat, Lexus, Mazdu, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Suzuki, Toyotu či Volvo. Kupříkladu japonské automobilky na výstavišti zastupovala jen Honda se svým roztomilým elektromobilem e. Více tu bylo i čínských společností, což je samo o sobě kuriózní.

A modelky? Ale ne, nebudeme frankfurtskému autosalonu křivdit. Stále ještě byste je na výstavišti našli, i když je pravda, že jich je podstatně méně a na nějaké vyzývavé šatičky můžete zapomenout. Holky jsou často ustrojené do týmových triček, mají dlouhé kalhoty a nejednou se po stánku pohybují v doprovodu kolegy opačného pohlaví, aby náhodou nedošlo ke genderové nevyváženosti.

Otázkou zůstává, jak to s autosalonem ve Frankfurtu, ale také v Paříži bude v dalších letech. Oficiálně se zatím neví nic, ale už nějaký čas se spekuluje, jestli se příštího ročníku vůbec dočkáme. Zájem o autosalony upadá nejen ze strany automobilek, ale i odborné veřejnosti. S kolegy jsme se shodli, že takto klidný druhý tiskový den jsme už dlouho nezažili. Vždyť výstaviště bylo poloprázdné.

Uvidíme, jestli ještě něco může kdysi nesmírně populární autovýstavy zachránit, nebo v dalších letech budeme dělat pravidelné výpravy už jenom do Ženevy.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)
Avatar - pradeda777
15. 9. 2019 12:10
Řekl bych...
....že část těch holek platila za to, aby je vyfotili..... :*) :-!
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2019 16:37
Re: jistee
Brembo dost slušný = určitě bych si dal :yes:
Avatar - WinDiesel
14. 9. 2019 11:57
Re: jistee
Chtělo to uvozovky... Toho ale pisálci z AutoCZ nejsou asi schopni.
Avatar - WinDiesel
14. 9. 2019 11:56
Re: Jaky to bylo?
Děkuji svému věrnému fanouškovi za palec dolů. Jo, pravda je občas někomu nepříjemná.
Avatar - Beefcake
14. 9. 2019 10:56
jistee
"Holky jsou často ustrojené do týmových triček, mají dlouhé kalhoty a nejednou se po stánku pohybují v doprovodu kolegy opačného pohlaví, aby náhodou nedošlo ke genderové nevyváženosti." - tiez dost slabe. Este, ze pravidelne po vystavach citame podobne slinty od viacerych "redaktorov".